Jump to content
AnonymBruker

Håper på ditt beste tips og motivasjon!

Recommended Posts

AnonymBruker

Veier ca 7-10 kg for mye. Har det mye rundt magen. Er dvask, bleik og utrent. 

Bestemmer meg for at nå skal jeg begynne, men rakner så fort. Spiser litt chips, sjokolade og litt for stor middagsporsjon. 

Vet at jeg hadde følt meg så mye bedre og gjerne fått mer selvtillit. Så ønsker det virkelig...

Hva er tipset og hva gir motivasjon. 

Anonymkode: 2b8df...f6f

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

Lillesiren

Begynn med gradvise endringer!

Om du spiser snacks hver dag - kutt ned til 3-4 dager. 

Trener du aldri - begynn å tren 1 gang i uken over tid. Når det sitter, innfør en økt til annenhver uke. 

For type 10 år siden trente jeg aldri og røyka 20 om dagen. De siste årene har jeg jevnt og trutt gjennom hele året ligget på ca 3 treningsøkter i uken, men jeg tok den endringen saaakte! Det er veldig mye lettere å vedlikeholde en endring når man har gjort små endringer over lang tid:-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Skorpion74
1 minutt siden, Lillesiren skrev:

Begynn med gradvise endringer!

Om du spiser snacks hver dag - kutt ned til 3-4 dager. 

Trener du aldri - begynn å tren 1 gang i uken over tid. Når det sitter, innfør en økt til annenhver uke. 

For type 10 år siden trente jeg aldri og røyka 20 om dagen. De siste årene har jeg jevnt og trutt gjennom hele året ligget på ca 3 treningsøkter i uken, men jeg tok den endringen saaakte! Det er veldig mye lettere å vedlikeholde en endring når man har gjort små endringer over lang tid:-)

Takk for tipset ditt. 

Har meldt meg på en treningstime i morgen og prøver med en gang i uken nå først. 

Tenker og å begynne å forandre en del på maten, men ikke for mye i starten. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
AnonymBruker

Tror du selv på at du kan klare dette? Det er viktig med mestringstro og indre motivasjon - du gjør dette for deg selv, for helsa, for selvfølelsen. Og så må du gjøre det til en vane slik at du gjennomfører også de dagene du ikke er så motivert. De aller fleste har lyst på kosemat og å droppe treningen noen dager, men de disiplinerte gjennomfører uavhengig av dagens motivasjon, fordi de har er langsiktig mål som er viktig for dem. 

Anonymkode: e44fa...d27

Share this post


Link to post
Share on other sites
exictence

Jeg ville begynt med å gå turer ca annenhver dag. Og kutte ned på mengde av mat, og kutte ut å spise snop i hverdagene.

å gå igang med turer er enkelt når du er blitt vant med det, og det blir en utrolig god vane. Kan garantere at du går ned i vekt etter en tid, men da må du også selvfølgelig redusere mengde mat.

 

Turer på rundt 40 minutter annenhver dag.

 

Edited by exictence

Share this post


Link to post
Share on other sites
AnonymBruker

Har mer tro på gode vaner enn streng selvdisiplin. Begynn med å bytte ut én og én dårlig vane med én og én god. Eks: pleier du å drikke en boks cola kl 14 på jobb, tar du deg i stedet en kopp te. Når det har satt seg etter en uke eller to gjør du neste vaneendring. 
 

Ikke bare kutt tvert. Erstatt dårlig med godt. 

Anonymkode: 5e978...83b

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

AnonymBruker

Ikke ha usunn mat i huset. Hvis du skal ha noe usunt så ikke kjøp mer enn du kommer til å spise den dagen. 
 

Du liker å spise mye til middag. Prøv å bytte ut de varene som har mange kalorier med noe som har færre kalorier. Lag alltid masse grønnsaker. 
 

Ikke ta bil eller buss på distanser som er under 5 kilometer. 

Anonymkode: 2afa1...804

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wilmus

Vet det ikke er for alle, men for meg hjelper det å veie seg hver morgen og skrive opp vekta. Nå driver jeg med vedlikeholding, men når jeg skulle ned i vekt var det motiverende å se at når jeg holdt meg til planen gikk jeg ned, og hvis jeg spiste crap gikk jeg opp. Lettere å ta gode valg da.

Som andre skriver her, så er kunsten å finne en livsstil du kan leve med. Jeg tar en 10 mins styrketreningsøkt hjemme 3 dager i uka, og grunnen til at den er så kort er at jeg skal gidde å gjøre det uten å grue meg. Jeg går også tre turer hver dag fordi jeg har hund, 15 min + 45 min + 15 min, og jogger den siste turen 3 ganger i uka.

Jeg klarer ikke holde meg til streng diett og mat som ikke er lov, så jeg har fastet meg ned i vekt. Funker som faen😀 Klarer du å slutte å spise etter middag, og så ikke spise før til lunch? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mynlen
På 14.1.2020 den 7.43, exictence skrev:

Jeg ville begynt med å gå turer ca annenhver dag. Og kutte ned på mengde av mat, og kutte ut å spise snop i hverdagene.

å gå igang med turer er enkelt når du er blitt vant med det, og det blir en utrolig god vane. Kan garantere at du går ned i vekt etter en tid, men da må du også selvfølgelig redusere mengde mat.

 

Turer på rundt 40 minutter annenhver dag.

 

Det fine med å gå tur er at når jeg går tur spiser jeg ikke. Jeg har mindre lyst på usunn mat når jeg kommer tilbake også.

For ekstra motivasjon har jeg en spennende lydbok som jeg bare får høre på mens jeg går tur.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Skorpion74

Tusen takk for alle gode tips. Setter pris på det! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Artikler fra forsiden

×
×
  • Create New...