Gå til innhold

Kan jeg ha på buksedrakt i bryllupet mitt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg skjønner virkelig ikke greia med at hvis man ikke vil ha alt veldig formelt og overdådig så må man gifte seg på rådhuset??? 

Det er da ingen ting i veien for å være litt ydmyk i kirka. Er ikke det en kristen dyd da? Jeg regner da virkelig med at presten gladelig vier folk uansett hvilke klær de har på seg. Før i tiden var det ikke så fokus på store kjoler og sånt, det er noe nymotens greier. Man kan være tradisjonell uten å ta helt av med ekstravagante klær. 

Jeg er ikke religiøs så gifter meg selvfølgelig på rådhuset og ikke i kirka, men skal ha fin kjole og stor fest med mange gjester for det...

Anonymkode: b65e1...8fa

Hun kunne gjerne hatt en enkel kjole i kirken. Det er buksedressen jeg ville sluppet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, Illuminatum said:

Hun kunne gjerne hatt en enkel kjole i kirken. Det er buksedressen jeg ville sluppet. 

Men er det noe bedre på rådhuset liksom? Hvis poenget er at man ikke tar seg bra ut i buksedress er det vel det samme om man er kirka foran presten omringet av sine kjære eller på rådhuset omringet av sine kjære? 

Anonymkode: b65e1...8fa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men er det noe bedre på rådhuset liksom? Hvis poenget er at man ikke tar seg bra ut i buksedress er det vel det samme om man er kirka foran presten omringet av sine kjære eller på rådhuset omringet av sine kjære? 

Anonymkode: b65e1...8fa

Han kan komme i både bløtkakekjole, sort kjole, rød kjole, bukse og skjørt, buksedrakt og you name it.   Ditt bryllup, spiller da ingen rolle om det foran "gud" eller i et offentlig bygg.  

Tar man seg ikke bra ut i buksedress i kjerka??  Hvorfor ikke?   Samma om man har bukse eller kjole vel. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, SupaWoman said:

Han kan komme i både bløtkakekjole, sort kjole, rød kjole, bukse og skjørt, buksedrakt og you name it.   Ditt bryllup, spiller da ingen rolle om det foran "gud" eller i et offentlig bygg.  

Tar man seg ikke bra ut i buksedress i kjerka??  Hvorfor ikke?   Samma om man har bukse eller kjole vel. 

Jeg svarer personen som sier at man kan godt gifte seg i buksedress - men ikke i kirka, da må hun gjøre det på rådhuset. Jeg spør hvorfor i alle dager den personen mener at det er greit på rådhuset men ikke i kirka. For min del kan TS selvfølgelig gifte seg i akkurat det hun vil hvorhen hun vil. 

Anonymkode: b65e1...8fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

😂 Tenk på mannen din og alle gjestene hadde hvert artig. 

Du bestemmer selv hva du vil ha på deg, brudekjole har du jo bare på i et par timer. Du kan jo bytte om ut på kvelden. 

Anonymkode: dd307...809

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet i mange bryllup som kirketjener og jobber nå som prest og det er HELT klart greit med buksedress i kirka også.

Anonymkode: 6f118...267

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Føler jeg MÅ ha en stor og hvit og glitrende brudekjole, men egentlig kunne jeg tenke meg å ha en pen buksedrakt i steden da jeg aldri har trives i skjørt og kjoler. Bruker det så å si aldri ellers. Kjæresten trodde jeg tulla da jeg nevnte det, så jeg latet som om det ikke var seriøst ment. Hvordan hadde du som gjest i et bryllup reagert om bruden hadde buksedrakt på seg? Hadde det gjort noen forskjell om den var hvit/lys eller mørkere?

Anonymkode: 1402a...928

Hadde tenkt at hun ikke bryr seg om dagen. 

Anonymkode: d119b...00f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør avklare forventninger med mannen din, men utenom det så er det helt opp til deg hva du har på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes også mellomting mellom buksedress og overdådig cupcakekjoke. Jeg hadde en helt enkel knekort kjole med lange ermer. 

Anonymkode: fa406...24b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg svarer personen som sier at man kan godt gifte seg i buksedress - men ikke i kirka, da må hun gjøre det på rådhuset. Jeg spør hvorfor i alle dager den personen mener at det er greit på rådhuset men ikke i kirka. For min del kan TS selvfølgelig gifte seg i akkurat det hun vil hvorhen hun vil. 

Anonymkode: b65e1...8fa

Regner med at hun ikke ville "pyntet" seg like mye i rådhuset og antakelig droppet buksedressen. Et grusomt plagg:-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde tenkt at hun ikke bryr seg om dagen. 

Anonymkode: d119b...00f

Så at antrekket har ben er alt som skal til for at du tenker at bruden gir faen...?

Gjør som du vil TS, alle kvinnet er "kjolemennesker"🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart man kan, men det er ikke ditt bryllup, det er deres. Så det finnes én annen mening som veier like tungt som din.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Rosa Sitron skrev:

Du bør avklare forventninger med mannen din, men utenom det så er det helt opp til deg hva du har på.

??   De fleste menn bryr seg overhodet ikke om hva bruden har på seg, de vet at hun skal ha på seg noe hvitt  og kommer til å være fin og resten av mindre betydning.  Kjole/bryllupsantrekk er viktigst for brud og kvinnelige gjester. 

Endret av SupaWoman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at du selvsagt kan gå i akkurat det du vil...

Samtidig synes jeg jo at man skal ta litt hensyn til sin partners ønsker i bryllupet også. Hvis det var viktig for mannen min at jeg hadde kjole, så hadde jeg nok valgt det for hans skyld - med mindre jeg virkelig hatet tanken på kjole da. 

Jeg hadde jo foretrukket om mannen min luftet det med meg hvis han hadde tenkt å gifte seg i en sjokkrosa dress også. Fordi jeg ser for meg (og ønsker) at han skal ha noe hakket mer tradisjonelt enn som så. I bryllupet synes jeg man skal tenke på hva den andre ønsker også. 

Anonymkode: 094fd...43b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan man bruke buksedress i bryllupet sitt😊 jeg vurderer det selv. 

Anonymkode: 72d65...673

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 hours ago, SupaWoman said:

??   De fleste menn bryr seg overhodet ikke om hva bruden har på seg, de vet at hun skal ha på seg noe hvitt  og kommer til å være fin og resten av mindre betydning.  Kjole/bryllupsantrekk er viktigst for brud og kvinnelige gjester. 

De fleste menn jeg kjenner har en formening om brudens antrekk. Det har jo mannen til TS også vist at han har ved reaksjonen om buksedress. 

Viktigst for bruden, men det er ikke brudens dag, det er brudeparet,  og de bør være samstemt til forventningene for dagen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Illuminatum said:

Regner med at hun ikke ville "pyntet" seg like mye i rådhuset og antakelig droppet buksedressen. Et grusomt plagg:-)

Hvorfor regner du med at hun ikke ville pyntet seg like mye i rådhuset? Bryllup er bryllup. Man pynter seg da ikke for kirka, man pynter seg for mannen og for seg selv og for festen og bildene. Og de er der jo uansett om bygningen vielsen finner sted i er en kirke eller et rådhus? 🤷

Anonymkode: b65e1...8fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...