Jump to content
Sign in to follow this  
AnonymBruker

Pris nytt gulv og nye vegger på bad?

Recommended Posts

AnonymBruker
1 time siden, Oppgitt78 skrev:

Hvis det er sveisemembran under gulvstøpen, så er det ganske vanlig å måle fukt i fugene. Det i seg selv er ingen fare, sålenge det ikke måles fukt utenfor gulvkonstruksjonen. 

Når det ligger en sveisemembran under betongen, så vil betongen trekke fukt. Denne fordeler seg i hele gulvet, og kan måles i alle fuger. 

Sier du det, ja...kanskje gulvet bare kan få være som det er da? Jeg får kikke litt nærmere på det når jeg overtar. Tusen takk for gode råd! 

Anonymkode: 7d6b1...c20

Fortsetter under...

AnonymBruker

Gulvbelegget er fra 300 kr kvadratmeteren og opp. Å få det lagt tar ikke mange timene. Samme med veggene, fort gjort om de skal settes på de gamle stendere. 

Anonymkode: cfafb...bca

Oppgitt78
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sier du det, ja...kanskje gulvet bare kan få være som det er da? Jeg får kikke litt nærmere på det når jeg overtar. Tusen takk for gode råd! 

Jeg ville iallfall ikke stresset med det før det er avklart hvordan det er utført.. 

Hvis du ikke kjenner noen med en fuktmåler, så ville jeg nok kanskje vurdert å kjøpe en (billig fra jula/Biltema/etc). Da er det enkelt å følge litt med.

AnonymBruker
2 timer siden, Oppgitt78 skrev:

Jeg ville iallfall ikke stresset med det før det er avklart hvordan det er utført.. 

Hvis du ikke kjenner noen med en fuktmåler, så ville jeg nok kanskje vurdert å kjøpe en (billig fra jula/Biltema/etc). Da er det enkelt å følge litt med.

Jeg hadde med byggkyndig kamerat som er våtromssertifisert, var han som sa jeg burde bytte gulvet men beholde varmekablene. Det lyste illrødt i alle ender på badet på fuktmåleren hans, også delen lengst vekke fra dusjsonen. 

Oppgitt78
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde med byggkyndig kamerat som er våtromssertifisert, var han som sa jeg burde bytte gulvet men beholde varmekablene. Det lyste illrødt i alle ender på badet på fuktmåleren hans, også delen lengst vekke fra dusjsonen. 

Hørtes ut som en tildels rar konklusjon.. 

Som nevnt tidligere, så er det ganske vanlig at det er godt med fukt i hele gulvplata, hvis det er lagt sveisemembran under betong. Da hjelper det ikke å bytte toppen av gulvet.. Det er heller ikke noen god løsning å legge ny membran på toppen, da dette «låser» fukten inne i gulvet.