Gå til innhold

Hvorfor er det så mye ondt religionen?


Rottenikken1

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det så mye ondt i religionens navn? 

Jeg lar bibelen svare selv 

Matteus 7:15-16:  Vær på vakt mot de falske profetene!+ De kommer til dere forkledd som sauer,+ men innvendig er de glupske ulver.+ 16  Dere skal kjenne dem på deres frukter.

Matteus 7:21-23:   Ikke alle som sier til meg: ‘Herre, Herre’, skal komme inn i himmelens rike, men bare de som gjør min himmelske Fars vilje.+ 22  Mange skal si til meg på den dagen: ‘Herre, Herre,+ har vi ikke profetert i ditt navn og drevet ut demoner i ditt navn og gjort mange kraftige gjerninger i ditt navn?’+ 23  Da skal jeg si til dem: ‘Jeg har aldri kjent dere! Gå bort fra meg, dere som gjør det som er ondt!’*+

vil det finnes en god religion i det hele tatt som lærer sannheten? Igjen lar jeg bibelen svare

Matteus 7:13-14:  Gå inn gjennom den trange port.+ For vid er den porten og bred er den veien som fører til tilintetgjørelsen,* og det er mange som velger den.* 14  Men trang er den porten og smal er den veien som fører til livet, og det er få som finner den.+

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er det du tror kommer til å skje når du lager disse innleggene`?
 

De fleste mennesker i Norge tror ikke på noe av dette og kommer ikke til å begynne å tro på det fordi du legger ut vers fra bibelen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ellers takk du ;)

 

Leste i fedrelandsvennen  for noen somrer  siden at en kvinne som fikk en blodoverføring  mor sin vilje  , for å redde hennes  og babyens  liv. Hun skulle saksøke  sykehuset fordi det var imot hennes religion.

Da er det altså en far  som hadde mistet sin kone og to barn en mor , fordi " Jehova  har sagt" og de møtes i paradis etter Armageddon uansett.

Da er man rimelig forskrudd , når religionen kommer foran familien 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.1.2020 den 20.06, Rottenikken1 skrev:

 Vær på vakt mot de falske profetene!+ De kommer til dere forkledd som sauer,+ men innvendig er de glupske ulver.+ 16  Dere skal kjenne dem på deres frukter.

Denne synes jeg er fin. Ingen sekter har noengang spådd mer feil enn Jehovas vitner. De er altså falske profeter. Og her sitter altså et Jehovas vitne og advarer andre... om falske profeter.

Anonymkode: f2a97...fe0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...