Gå til innhold

Hvorfor lager ikke folk mat fra bunnen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Om folk ikke har interesse eller glede av å lage mat, hvorfor skal de da drive med det? Legg på tidsklemme med unger som skal hit og dit og spise middag mellom skole/jobb/trening/lekser. Jeg forstår 100% at folk bruker hel og halvfabrikata.

Selv er jeg barnefri med all verdens tid, og en av mine absolutt hovedinteresser er mat. Jeg lager absolutt alt fra bunn, til og med smør (har en deal med en bonde så jeg får billig fløte). Jeg dyrker også litt grønnsaker om sommeren og dyrker lott smått salat og urter inne med UV-lamper om vinteren. Har avtaler med ulile småskalabønder og jegere for å få lokalproduserte råvarer. Men ALDRI i verdeb om jeg hadde drevet med dette om jeg ikke hadde interessen eller tiden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, SupaWoman skrev:

Så du spiser bare fordi det er fòr?

Ikke meg du spurte, men for meg er det slik. Dersom jeg kunne få all næring i form av en pille, hadde jeg blitt lykkelig. At folk kan få stor glede av og snakke om store matopplevelser, er fullstendig fremmed for meg. Men, nå som jeg har mann og barn, er måltidene viktige samlingspunkt, og det ville jeg selvfølgelig ikke gått glipp av.

Anonymkode: c1020...146

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager fra bunnen.. Men har aldri brydd meg at mange ikke gjør det. 

Hadde en periode ungene ikke likte hjemmelaget pizza. Men grandis elsket de. Vel, av og til ville vi ha pizza. Da var de på butikken som skulle kommentere at vi skulle ha frossenpizza en mye større plage, enn det var for meg å spise den pizzaen. Hvorfor bryr folk seg egentlig? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jøss. Er du gira på å stå på kjøkkenet 16:30 å lage mat fra bunnen av mens 2 åringen river deg i buksa å roper «rosiner!!!»  og 4 åringen roper «ferdiiiiiig» fra toalettet. Neppe. Da handler det faktisk om å få mat på bordet. 
 

I helgen lager vi middag sammen. De overlever sikkert denne perioden.

Anonymkode: 466d7...6d1

For en dum unnskyldningen, dagens mødre ser på det som en enorm oppgave å oppdra barn. Lær deg å oppdra barna dine så går dette som en lek.

Har vel aldri vært så komplisert å få barn som dag, slik fremstiller dagens slappe mødre det. Som lar barna styre.

Anonymkode: 86770...9e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg klarer ikke å lage grandis selv. 

Anonymkode: f54c7...a31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har jeg også tenkt på. Det er så mye som er enkelt å lage fra scratch. Men man får gjøre som man vil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg klarer ikke å lage grandis selv. 

Anonymkode: f54c7...a31

Å steike "hjemmelaget" grandis er ikke hjemmelaget mat😂 Men hvis man sliter med å steike seg en frossenpizza så er man nesten ikke levedyktig.

Anonymkode: e140f...10e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

For en dum unnskyldningen, dagens mødre ser på det som en enorm oppgave å oppdra barn. Lær deg å oppdra barna dine så går dette som en lek.

Har vel aldri vært så komplisert å få barn som dag, slik fremstiller dagens slappe mødre det. Som lar barna styre.

Anonymkode: 86770...9e1

😂😂😂 Ja, kan ikke du melde meg på COS-kurs da 🙋‍♀️ Og en kaffe med barnevernet i samme slengen. 

Anonymkode: 5f23c...424

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg ikke er så veldig glad i å lage mat og helst vil ha maten klar så fort som mulig når jeg er sulten. 😆

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...