Gå til innhold

Kler ALLE langt hår?


Gjest Albbas

Anbefalte innlegg

Jeg kler ikke langt hår. Håret mitt har godt fall, men hvis det blir langt blir det så tungt at jeg ender med flatt hår på toppen og krøller nederst. Ser tullete ut. Jeg foretrekker å ikke ha særlig my lengre hår enn til haka. Da holder det seg mye bedre. 

Jeg skulle ønske det var mye mer variasjon i frisyrer, at ikke langt var gullstandard på feminint og sexy for så mange. Jeg liker når folk tør å skille seg litt ut. Jeg tror mange kunne være flotte og stilige også med kortere hår. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er svært få som kler hår som er lengre enn skuldrene. Meg selv inkludert. Men med skulderlangt hår får jeg ikke satt alt i strikk, så da velger jeg å ha lengre hår. Det er fint om sommeren, men om vinteren blir det jo helt grusomt, knekker av ved kanten av lue og skjerf. Kan ikke vinne uansett hva man gjør 🤔

Det er flere som kler helt kort hår veldig godt. Jeg tror mitt hode er for stort til å ha det slik. Ei venninne av meg kler rett og slett ikke lengre hår enn dette:

Best-Short-Haircuts-for-Women-1523825000406216383.thumb.jpg.a77fa79ba450b9aa03de4ab5f663d780.jpg

Så folk må bare finne ut hva som passer for seg, om de velger praktisk eller det som kler dem best, eller kanskje begge deler :)

Anonymkode: 02d07...355

Hun på bildet hadde vært mye penere med litt mer lengde på håret. Slik frisyre ser maskulint ut samme hvor feminin man ser ut ellers. 

 

Anonymkode: 5d921...4fa

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, youcancallmejune skrev:

Jada, langt hår er pent når det er velstelt og tykt og man kler det, men det er mange som er mye finere med kortere hår.

Her er ei jeg synes kler kortere hår veldig godt.

Bilderesultat for victoria beckhams hair 2019Bilderesultat for victoria beckhams hair 2019

Hun ser mykere og langt mer feminin ut med kortere hår.

Kortere hår er jo ikke det samme som kort hår... 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

Alle kvinner kler ikke langt hår nei, og dette at kvinner MÅ ha langt hår er bare noe forbanna tull sagt av usikre mennesker. Samme med de som sier at menn MÅ ha kort hår😡Shut up!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Warrior skrev:

Alle kvinner kler ikke langt hår nei, og dette at kvinner MÅ ha langt hår er bare noe forbanna tull sagt av usikre mennesker. Samme med de som sier at menn MÅ ha kort hår😡Shut up!

Er så enig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tilgode å se en dame som ser bedre ut med guttekort hår enn langt. Og nå mener jeg ikke langt som hår til midjen, men bob eller skulderlangt, eller mer. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, alle kler langt hår.

Men det betyr ikke at man må ha langt hår hvis man ikke vil eller at ingen vil mene kort hår ser bedre ut.

Anonymkode: 2dac9...72b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle aniktsformer kler langt/halvlangt hår. Men alle hårkvaliteter passer ikke til å være langt. Tenker jeg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Proximus skrev:

Ingen nevner ansiktsform? 🤔

Jeg har «widow’s peak» (hjerteformet ansikt) og synes at langt hår passer bedre til meg. 

Ansiktsform er kjempeviktig! Hårkvalitet også... mye viktigere enn alder.

Selv har jeg firkantet ansikt med høye kinnbein. Stor panne og bred nese. Jeg hadde sett direkte grusom ut med kortkort hår, uansett alder. Er heller ikje fin med langt hår uten lugg der alt blir strøket bort fra ansiktet, i hestehale fex.
Jeg må ha en viss lengde på håret, oppklippet og lugg for å skjule de markerte trekkene.

 

Anonymkode: 89996...565

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Anne Rimmen er utrolig pen med kort hår og kjedeligere med langt selv om hun selvfølgelig er pen da også :) 

Anonymkode: 0f901...7f2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Anonymus Notarius said:

 

Langt hår som henger rett ned er ikke alltid kledelig, spesielt ikke når man passerer 40-50 år, men igjen, alternativet må ikke være maskinkort! Skulderlangt eller oppsatt kan det bli kjempefint!

Og TS - føne håret må man for all del ikke gjøre når man har langt hår! Det sliter enormt på håret og er bare til nødstilfeller.

 

Jeg vet meget godt det om føning, så derfor gjorde jeg det jo bare for spesielle anledninger. Og dermed endte jeg opp med veldig kjipt hår til hverdags, for det ble så flatt og livløst. Selv med skulderlangt og oppklippet hår. Flere frisører rådet meg faktisk til å bleke det og kreppe det så det skulle slites mer og slik bli lettere å håndtere (ikke så glatt), men jeg har en fin farge fra naturens side så nei takk. :P

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg har til gode å se noen som kun kler kort hår. 

Anonymkode: 58b80...581

Jeg har hvertfall sett flere som kler kort hår bedre,selv om de ikke KUN kler kort hår. 

Selv kler jeg nok langt/skulderlangt hår hvis jeg får FINT langt hår. Men det har jeg ikke. Kunne vurdert parykk kanskje... :ler:

Personlig syns jeg halvlang bob er veldig kult, og det kunne jeg nok kledd, men jeg har prøvd og det funker ikke. Håret vil ikke være i en bob. 😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Thyra said:

Alle aniktsformer kler langt/halvlangt hår. Men alle hårkvaliteter passer ikke til å være langt. Tenker jeg. 

Du er nok inne på noe der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg synes Anne Rimmen er utrolig pen med kort hår og kjedeligere med langt selv om hun selvfølgelig er pen da også :) 

Anonymkode: 0f901...7f2

Måtte google, og jeg er enig. Jeg syns ikke hun er så mye mer feminin med langt hår... 🤷‍♀️ Eller maskulin med kort... 

Tror nok det for mange handler om hva hår symboliserer. Man setter automatisk et likhetstrekk mellom langt hår og feminin og greier derfor ikke alltid se forbi det som symbol og hvordan ansiktet faktisk kler kortere frisyrer (for de som kler det). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Forumhei
2 timer siden, youcancallmejune skrev:

Jada, langt hår er pent når det er velstelt og tykt og man kler det, men det er mange som er mye finere med kortere hår.

Her er ei jeg synes kler kortere hår veldig godt.

Bilderesultat for victoria beckhams hair 2019Bilderesultat for victoria beckhams hair 2019

Hun ser mykere og langt mer feminin ut med kortere hår.

Ikke det folk mener med kort hår...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Forumhei
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er svært få som kler hår som er lengre enn skuldrene. Meg selv inkludert. Men med skulderlangt hår får jeg ikke satt alt i strikk, så da velger jeg å ha lengre hår. Det er fint om sommeren, men om vinteren blir det jo helt grusomt, knekker av ved kanten av lue og skjerf. Kan ikke vinne uansett hva man gjør 🤔

Det er flere som kler helt kort hår veldig godt. Jeg tror mitt hode er for stort til å ha det slik. Ei venninne av meg kler rett og slett ikke lengre hår enn dette:

Best-Short-Haircuts-for-Women-1523825000406216383.thumb.jpg.a77fa79ba450b9aa03de4ab5f663d780.jpg

Så folk må bare finne ut hva som passer for seg, om de velger praktisk eller det som kler dem best, eller kanskje begge deler :)

Anonymkode: 02d07...355

Helt jævlig.. tenk hvor pen hun kunne vært med langt hår😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

34 minutter siden, Forumhei skrev:

Ikke det folk mener med kort hår...

Så skrev jeg heller ikke kort hår, jeg skrev kortere. men for en del elskere av langt hår vil nok dette regnes som ganske kort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior
1 time siden, Forumhei skrev:

Helt jævlig.. tenk hvor pen hun kunne vært med langt hår😍

Hvis du synes det der ser helt jævlig ut så må du få deg briller. 

«Tenk hvor pen hun kunne vært..»  Hun ER pen. Fjese og alt er pent selv om hun ikke har en viss hårfrisyre. Er det bare frisyre du ser på?😂

Endret av Warrior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid hatt langt hår og ville aldri turt å klippe meg kort. Det lange lyse håret var liksom meg, og når du har hatt samme frisyre i 30 år++ er det et stort skritt å endre det.

Så fikk jeg kreft, av alle ting, og endte opp med superkort hår. Og så vanvittig mye skryt jeg har fått! Absolutt alle har kommentert hvor stilig det ble, naboer og butikkansatte og barnas lærere, menn og kvinner og gamle og unge. Jeg tar det med, fordi noen få komplimenter lett kan være høflighet eller sympati. Men over hundre positive kommentarer gjorde jo at jeg begynte å lure på om de hadde rett.

Så jeg er nok en av de som kler kort hår bedre enn langt. Det betyr ikke at jeg generelt synes kort hår er finere. Det avhenger av stil og person. Men som en som hadde langt lyst hår bare av vane, kan jeg si at alternativet om for min del faktisk var bedre- og det hadde jeg aldri trodd!

Anonymkode: af775...245

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Forumhei
19 minutter siden, Warrior skrev:

Hvis du synes det der ser helt jævlig ut så må du få deg briller. 

«Tenk hvor pen hun kunne vært..»  Hun ER pen. Fjese og alt er pent selv om hun ikke har en viss hårfrisyre. Er det bare frisyre du ser på?😂

Hun hadde kledd langt hår😍, kun vær så vakker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...