Gå til innhold

Dere som har familie. Hvor lang tid tar det å kjøre til dine nærmeste venninner?


Energi-jenta

Anbefalte innlegg

Det er alt fra 5 minutter til 15 timer😅

Anonymkode: 98bc2...e2b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ca. 2 timer med fly, og så tar det 2 timer å kjøre til flyplassen, da. Jeg bor i Norge, hun bor i Sverige. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt fra 10 minutter til 8 timer. Men møtes sjelden hjemme hos hverandre, men i sentrum (de som bor i samme kommune) eller på langbesøk (de som bor langt unna). Jeg synes ikke 20 min er så ille, jeg ville gått for det huset. 

Anonymkode: f36e8...14b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Energi-jenta said:

Tenker på det også :) Hvor langt er ok å kjøre til jobb synes du?

30-40 min for min del. Kan gå opp mot 45 min for drømmeboligen. Men da vi kjøpte var nærhet til kollektivt viktig. Så vi bor nært tbanen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

All familie i Oslo og jeg bor med samboer i Nord Norge. Flyttet fra all familie da jeg traff min samboer for 6 år siden.

Anonymkode: e008e...8a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter, 5 minutter & 10 minutter bor venninnene mine unna meg. Jeg kunne aldri bodd langt fra venninner eller nær familie. Mange som skriver her at venninner og venner blir nedprioritert når man skaffer seg familie selv? Hvorfor skal det være slik? Venninna mi har barn, vi treffes fortsatt like ofte, vennskap er fortsatt like viktig selv om man har barn. Det er veldig greit å ha venner når barna vokser til. Prioriter både vennene og familien din du, TS, men 20 minutter er godt innafor👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men har svigers som nærmeste nabo. Ser inn på kjøkkenet dems fra stuevinduet.😊

Bor på samme gårdsplass uten dyr da.

Anonymkode: e008e...8a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest UglerIMosen

20 min unna alle mine nære venninner. Jeg og mannen flyttet unna stedet hvor vi vokste opp, men de fleste av våre venner er værende der. 
Jeg er på besøk hos venninner ca én dag i uka. Nå er jeg heldig på det viset at vi er en venninnegjeng, så jeg møter oftest mine 3 nærmeste på samme kveld. Litt sånn «syforening» uten at vi driver med håndverk😅 

Kun en av de har barn, og vi to kan finne på å møtes oftere i form av søndagsaktiviteter med barna som er jevngamle. Jeg og mannen pleier å stelle i stand middag og invitere vennene våre en ettermiddag i måneden. Syns vi greier fint å få inn det sosiale i hverdagen med barn, men det er så klart mindre nå enn før da vi både bodde nærmere og var uten barn. Snakker nok med alle 3 mange ganger i uka da, enten på gruppechat på snap, eller facetime :) 

Aldri følt at 20 min med bil er så veldig lang tid. Vi har jo andre venner i nærområdet, samt familiene på begge sider kun 5 og 10 min unna. Vet ikke om jeg hadde villet bo SÅ mye nærmere heller, for jeg liker helst ikke at familien bare «stikker innom» 😂

Endret av UglerIMosen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den venninnen som bor nærmest meg, bor 20 minutter unna. Min bestevenninne bor 1 t kjøring + 20 min ferje unna. Ser ikke helt at en 20 minutters kjøretid til noe som helst skulle være et hinder når det er drømmehuset..  

Anonymkode: 9616f...1f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...