Gå til innhold

Klarer ikke lage melkeskum selv med elektrisk melkeskummer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner virkelig at det klikker for meg snart!!!!! Jeg elsker melkeskum på kaffen, og har laget det er par ganger hjemme med visp for hånd. 1 av 10 ganger vil det sette seg og de andre gangene bare smelter/forsvinner skummet 2 min etter jeg heller den på kaffen... gikk derfor til innkjøp av en elektrisk melkeskummer, altså en sånn liten tynn «visp» den lager tykt og fint melkeskum men hva tror dere skjer når jeg heller den på kaffen? JO DEN BARE FORSVINNER IGJEN!!!! Jeg har prøvd å varme skummet i en kjele for å få det til å sette seg og det har funket 1 eller to ganger men funker ikke hver gang, blir til at jeg bruker en halv kartong med melk og masse tid hver gang jeg skal lage kaffe Forde jeg blir så frustrert og vil få det til så prøver igjen og igjen men så går det aldri HJELP MEG JEG VIL BARE HA SKUM PÅ KAFFEN MIN

Anonymkode: 21f5f...f52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud. For et problem du har🤦🏼‍♀️ Les bruksanvisning kvinne, blir flau på dine vegne ass. Enn å bli så sint for noe så smått🤦🏼‍♀️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd Nespresso Aeroccino? Jeg syns hvertfall ikke skummet forsvinner kjapt, men jeg er ikke sååå glad i skum da, jeg foretrekker faktisk å begrense skummet... Så ikke sikkert det oppfyller kvalitetskravet ditt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det mange år siden jeg gjorde det på denne måten med å varme opp melk og bruke elektrisk visp. Jeg ble lat og gikk over til maskin 😛 Men husker at jeg måtte bruke termometer i melken for å få det riktig. Kan det være noe med det? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp melk som er til varme kaffedrikker. De er satt sammen slik at de gir mye skum. Eller så er det letter å få skum med helmelk enn skummet/lett melk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Sjokoladefruen skrev:

Herregud. For et problem du har🤦🏼‍♀️ Les bruksanvisning kvinne, blir flau på dine vegne ass. Enn å bli så sint for noe så smått🤦🏼‍♀️

Okei, da får du kose deg videre med å sitte hjemme og være flau på mine vegne ❤️

Anonymkode: 21f5f...f52

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Albbas skrev:

Har du prøvd Nespresso Aeroccino? Jeg syns hvertfall ikke skummet forsvinner kjapt, men jeg er ikke sååå glad i skum da, jeg foretrekker faktisk å begrense skummet... Så ikke sikkert det oppfyller kvalitetskravet ditt. :P

Nei har ikke prøvd den, hadde håpet at jeg skulle få det til med en liten dings som ikke tok så mye plass på kjøkkenet og som ikke var så dyrt🙈 men mulig jeg må vurdere å gå til anskaffelse av noe sånt 

Anonymkode: 21f5f...f52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Hedda79 skrev:

Nå er det mange år siden jeg gjorde det på denne måten med å varme opp melk og bruke elektrisk visp. Jeg ble lat og gikk over til maskin 😛 Men husker at jeg måtte bruke termometer i melken for å få det riktig. Kan det være noe med det? 

 

Ååå.. Det kan nok kanskje stemme det ja at temperaturen må være riktig osv...

Anonymkode: 21f5f...f52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, ~umulia~ skrev:

Kjøp melk som er til varme kaffedrikker. De er satt sammen slik at de gir mye skum. Eller så er det letter å få skum med helmelk enn skummet/lett melk

Har aldri hørt om melk som er til varme kaffedrikker, får man det på vanelig dagligvare? Ja mulig jeg evt må prøve med helmelk, takk for tips! 

Anonymkode: 21f5f...f52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Honey Dew skrev:

Få deg en skikkelig kaffemaskin.

Har igrunn ikke plass til det på det lille kjøkkenet vårt... og hos de jeg har vært hos som har kaffe maskin synes jeg ikke kaffen er så god... ikke for å være vanskelig 😂

Anonymkode: 21f5f...f52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må varme melken ja, men ikke koke. Beveg vispen i melka slik at du får luft inn.

Anonymkode: f285e...ebd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du må varme melken ja, men ikke koke. Beveg vispen i melka slik at du får luft inn.

Anonymkode: f285e...ebd

Altså varme samtidig jeg skummer den? Eller før?

Anonymkode: 21f5f...f52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt meg en melkeskummer fra Elkjøp som varmer opp melka og skummer, du kan også skumme kald melk. Helt genial! Den tar ikke så stor plass. 
 

Jeg syns ikke den vispen var så vanskelig, men tungvint. Varmet litt melk før jeg begynte å vispe. Og så var trikset å ikke ha for mye melk om gangen. 
 

hvis du liker havremelk så har de en egen melk som kan skummes. Heter ikaffe hvis jeg ikke husker feil og jeg fikk hvertfall masse godt skum når jeg brukte den(og kaffen fikk en ekstra smak) 

Anonymkode: 044cd...684

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har igrunn ikke plass til det på det lille kjøkkenet vårt... og hos de jeg har vært hos som har kaffe maskin synes jeg ikke kaffen er så god... ikke for å være vanskelig 😂

Anonymkode: 21f5f...f52

Den jeg har lager hvertfall kjempegodt skum.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kjøpt meg en melkeskummer fra Elkjøp som varmer opp melka og skummer, du kan også skumme kald melk. Helt genial! Den tar ikke så stor plass. 
 

Jeg syns ikke den vispen var så vanskelig, men tungvint. Varmet litt melk før jeg begynte å vispe. Og så var trikset å ikke ha for mye melk om gangen. 
 

hvis du liker havremelk så har de en egen melk som kan skummes. Heter ikaffe hvis jeg ikke husker feil og jeg fikk hvertfall masse godt skum når jeg brukte den(og kaffen fikk en ekstra smak) 

Anonymkode: 044cd...684

Takk for tips! Skal prøve å varme melka litt nestegang og se om det hjelper.. den havremelka har jeg ikke smakt men hadde vært spennende å prøve; får se etter den nestegang jeg skal handle 😄

Anonymkode: 21f5f...f52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varme melken litt, deretter skummes den lettest ved å holde vispen akkurat så langt nedi melken at det ikke spruter overalt. Med andre ord i overflaten av melken. Skummet dannes av luft og melk. Det er slik den laget av profesjonelle. Det krever litt øvelse, men er ikke vanskelig. All melk kan brukes. Havremelk syntes jeg var den som var vanskelige å få til. Jeg pleide å høre på lyden når det ble gjort riktig. Bruk den melken du liker! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melka skal være varm, men under 70c. 68c er perfekt. Når du steamer på en kaffemaskin, så hører du faktisk at lyden endrer seg rett før.
Du vil ikke ha store bobler, men et tett fint skum som er en del av melka og ikke bare ligger på toppen, slik som på en dårlig cappucchino.
sånn
https://imgur.com/YRwpFX0

Endret av K.B.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.1.2020 den 18.26, Frihetsgudinnen skrev:

Varme melken litt, deretter skummes den lettest ved å holde vispen akkurat så langt nedi melken at det ikke spruter overalt. Med andre ord i overflaten av melken. Skummet dannes av luft og melk. Det er slik den laget av profesjonelle. Det krever litt øvelse, men er ikke vanskelig. All melk kan brukes. Havremelk syntes jeg var den som var vanskelige å få til. Jeg pleide å høre på lyden når det ble gjort riktig. Bruk den melken du liker! 

Takk for tips! Har gått til innkjøp av både havremelk og helmelk idag, skal prøve å varme først, blir det ikke skum nå så vet ikke jeg😄

Anonymkode: 21f5f...f52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...