Gå til innhold

Resirkulerer dere ikke fordi dere er late?

anonym ss

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det finnes hvertfall noen skikkelige late duster i vårt sameie. Det er alltid noen som skal sette ifra seg flatskjermer, tomme flasker og møbler de ikke gdder å levere til returpunkter og stedene for avfall for tv, møbler osv. 

Vet ikke hvor mye penger sameiet har måtte bruke i 2019 for å kaste søpla andre har satt ifra seg her.

Anonymkode: 323ba...018

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har bestilt en ekstra stor restavfallsdunk pga plassmangel. Sorterer det jeg kan, men det er ALDRI nok plass til alt restavfallet min familie produserer. To bleiebarn hjelper ikke på🥴 så bleiene ender som regel opp i matavfall. 

Anonymkode: cc481...d6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har bestilt en ekstra stor restavfallsdunk pga plassmangel. Sorterer det jeg kan, men det er ALDRI nok plass til alt restavfallet min familie produserer. To bleiebarn hjelper ikke på🥴 så bleiene ender som regel opp i matavfall. 

Har du undersøkt om kommunen din tilbyr bleiedunk? Det gjør de her. Man sender inn en søknad (egentlig bare et skjema hvor du fyller inn navn og adresse, og klikker av for at du godtar bleiedunk-kontrakten), og får levert en egen søppeldunk til bleier. Bleiedunken får du ha i tre år eller til du flytter ut av kommunen. Flytter du til en annen adresse i kommunen, tar du med deg dunken og sier ifra til søppelselskapet.

Anonymkode: 1e810...417

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.1.2020 den 12.39, anonym ss skrev:

Jeg prøver å forstå hvorfor vi vender det blinde øye til og velger å ikke resirkulere, noe som er så lett. Er dere late? Ignorante? mangler plass?

Tror nok de fleste resirkulerer.

Her har vi forskjellige spann til de diverse tingene.

Har bla en slik  https://www.ajprodukter.no/kantinemobler-servering/kildesortering/sorteringsmodul/28483724-26529694.wf?productId=26529695

Det som ikke er merket og vi er usikker på går i rest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 27.3.2020 den 23.02, AnonymBruker skrev:

Er du seriøs nå?

Bleier skal _Ikke_ i matavfall.

Har hatt opp til 4 bleiebarn men klarte oss med et normalt 140l spann som blir tømt pr 2 uke 

Anonymkode: c3458...8c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...