Gå til innhold

Slankende å sitte i boblebad?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg endte opp i en diskusjon i går kveld, hvor det ble påstått at det var slankende å sitte i boblebad. Argumentet var at den høye temperaturen (40 grader) øker forbrenningen.

Synspunkt? 

Anonymkode: cdb63...74d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ikke kaldt vann/temperatur som øker forbrenningen siden kroppen må holde seg varm (koster energi å varme opp)?

Anonymkode: a0e17...e96

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror man må bade jævlig lenge for at det skal ha en effekt☺️.

Anonymkode: df2ea...632

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om den øker forbrenningen skal du i så fall sitte jævlig lenge 😅 

Anonymkode: cf5d8...4cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke kaldt vann/temperatur som øker forbrenningen siden kroppen må holde seg varm (koster energi å varme opp)?

Anonymkode: a0e17...e96

Stemmer, men kroppen vil vel også bruke energi på å kjøle seg ned hvis den blir for varm? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke kaldt vann/temperatur som øker forbrenningen siden kroppen må holde seg varm (koster energi å varme opp)?

Anonymkode: a0e17...e96

Kald temperatur uten aktivitet vil føre til at kroppen favoriserer fettlaget.

Til TS.  Det eneste som er slankende med å sitte i et boblebad er at det er lengre å gå til kjøleskapet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guaranteed way to eat less: drink an 8oz glass of water then soak in your Hot Spring Spa for 2o minutes before dinner. You will eat far less because your appetite diminishes after hot tub soaking.

And, soaking in the hot tub will simulate exercise as your circulation increases and your metabolism speeds up from sitting in the hot water. Not to mention the benefits from an 8oz glass of plain water!

https://olympichottub.com/hot-tubs-sauna-blog/2011/01/weight-loss-tip-soak-in-the-hot-tub-before-dinner/

Dette er vel ikke akkurat den aller mest troverdige kilden, men det kan godt være det stemmer.

Anonymkode: 70ebc...28b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ubetydelig. Alt påvirker metabolismen i en eller annen mikrograd, men det er meningsløst å diskutere Slike ting i seg selv. Samtidig som kroppen bruker energi på å stabilisere temperatur vil den avslappende effekten av et varmt bad helt sikkert kompensere for dette. Sånn sett er jeg ganske sikker på at resultatet av å sitte i et varmt bad er en netto lavere forbrenning, pga lavere puls - noe som er mye mer vesentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/12/2020 at 12:35 PM, The Kitten said:

Stemmer, men kroppen vil vel også bruke energi på å kjøle seg ned hvis den blir for varm? 

Bruker såvidt jeg husker mer på å varme opp enn å kjøle ned.

Anonymkode: 8d19c...97c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er sant at den høye temperaturen fra et varmt bad (trenger ikke være et boblebad) vil øke forbrenningen, fordi forbrenningen i kroppen øker alltid når temperaturen stiger. Det betyr ikke at det er en effektiv måte å gå ned i vekt på, da må man sitte der rimelig lenge. Man vil også kjenne at man blir altfor het og ukomfortabel, i tillegg til svak i hodet, fordi blodtrykket senkes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke heller isbad som er slankende? 

Anonymkode: 1a0b0...f4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke heller isbad som er slankende? 

Anonymkode: 1a0b0...f4d

Isbad øker også forbrenningen fordi kroppen vil da bruke energi på å opprettholde varmen i kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hahahaha dersom boblebadet stopper deg fra å overspise så er det vel slankende. Herregud så mye triks og tull folk skal spekulere i for å slippe å innse at du må spise mindre enn du forbrenner for å slanke deg. 

Anonymkode: 1e6ec...88d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic

Fant ut en gang at det forbrennes like mye kcal på å sitte i boblebad som å trene. Verdens største selvbedrag ferdig servert. For den som ønsker å tro. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette hørtes glimrende ut som en god unnskyldning til litt tid i boblebadet. Når jeg setter opp mitt oppblåsbare spa, sånn i mai en gang, så skal jeg si at jeg går ut for å slanke meg! 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det var motsatt, at kulde setter opp forbrenningen. 
 

Men har hørt badstue skal være bra, men da mister man vel strengt tatt bare vann og ikke fett?

Uansett så er både boblebad og badstue nydelig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...