Gå til innhold

Dårligere hårvekst i slutten av 20-årene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har alltid hatt langt og tykt hår som alle har misunnet meg. Var dum nok til å gå til frisøren i midten av 2018 å ba om å få håret tynnet ut. Mens jeg tidligere har opplevd at frisører ikke har turt å ta så mye av håret siden det var så tykt så hadde ikke denne frisøren noe i mot å gi meg hockeysveis med skulderlengde på det lengste. Var såå lei meg, men turte ikke å si noe. 

Jeg har etter det slitt veldig med å få håret til å vokse ut skikkelig det ble skikkelig oppklippet, så det vokser ut ujevnt og fliser seg opp. Så må klippe og klippe av slitte tupper, men endrer aldri opp med den tykke og jevne hårmanken jeg en gang hadde. Nå er det lengste litt over puppene, men det er skikkelig tynt og slitt så jeg må nok klippe det til skuldrene igjen. Er 29 år og lurer på om alderen spiller en rolle her? Er det noe jeg kan gjøre? Hjelper det å ta foreksempel Hairgain? Noen kjerringråd som har funket for deg? 

Anonymkode: 46165...336

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det føles nok tynnere pga at det er oppklipt. Om du ser håret ned til skuldrene, er det like tykt som før? Isåfall vil det nok hjelpe å klippe det til skulderlengde igjen og bare smøre seg med tålmodighet... 

Gjorde samme tabben selv i fjor, forklarte at jeg hadde frisørskrekk pga tidligere dårlige erfaringer, men enda klippet de altfor mye.. Da hadde jeg ikke vært hos frisør på 13 år (klippet selv, men ønsket litt mer liv. Tok derfor sjansen på oppklipp, men skulle beholde mest mulig av lengden). Endte med å komme ut med kortere enn skulderkort.. Derfor vil jeg ALDRI gå til frisør igjen. 

Har ikke testet det selv, men om du ser på youtube finnes det videoer med folk som påstår hodemassasjer oljer og å ligge med hodet ned i 2 min, slik at hodet fylles med blod. Lykke til :) Skal følge med her å se om det kommer noen bra råd. trenger de jeg og :) 

Anonymkode: d36da...a05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tykt og vakkert hår som rakk ned til rumpa. Jeg klipte det så og si aldri, derfor måtte jeg gå til frisøren til slutt. Selv om håret var vakkert og tykt, var det litt slitt. Jeg gikk til frisøren, ba henne klippe det som var slitt. Frisøren sa jeg måtte komme dit å stusse det regelmessig ellers endte jeg opp med å klippe store deler av håret for å ta bort det som er slitt. Vel, dette var i 2017. Håret mitt er ikke tykt lengere og jeg sliter med å få den lengda som jeg en gang hadde. Har snakket med en annen frisør, hun sier det kan være andre faktorer som spiller inn. Alder, hormoner, livsstil. Jeg ser jo det at jeg aldri vil få det håret som jeg en gang hadde. 

Anonymkode: 708be...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei😊

Jeg er frisør og kjenner til utfordringen din. Hvis man tynner ut et hår så klipper man bort mye inni håret, det er da vanskelig å finne igjen disse hårstråene for å klippe tuppene og dermed splittes disse tuppene og deler seg. Et hårstrå lever også ca +/- 7år, vi kan ha faser i løpet av disse årene som vi mister mer hår. Det skal også sis at håret blir tynnere med årene dessverre, få gamle damer med tykt fint hår😏 Mitt råd til deg er å klippe bort alle slitte tupper, også å bruke leave-in balsam som beskytter håret mot all ytre påkjenning. Det finnes også en serie på apoteket som heter Fast, denne serien skal få hodebunnen til å jobbe ekstra slik at håret vokser fortere. Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håret har sykluser akkurat som resten av kroppen :)

Anonymkode: 7491f...9e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...