Gå til innhold

Kjørerute Oslo-Trondheim - hvilken velger dere?


Windy

Anbefalte innlegg

Gjest Embla s

Kjører alltid Østerdalen. Og bruker å raste i Alvdal. Ikke fordi det er så utrolig bra, men fordi det er ca halveis. (og fordi det har blitt en tradisjon :roll: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjesten

Østerdalen er soleklart best. 4 mil kortere, tar 6 timer og 15 min hvis du holder fartsgrensen hele veien (iflg NAF). Dessuten mindre høydeforskjell (max høyde over havet 740 m ca, spesielt viktig når det er fare for snø, som nå om dagen). Pluss på en drøy halvtime om du vil kjøre E6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sinclair
Har hørt at maten på Sinclair på Kvam skal være bra' date=' noen som kan bekrefte dette? Selv pleier jeg å stoppe på en bra cafè like ovenfor Lillehammer, men hvis noen har andre tips så blir jeg glad.[/quote']

Mine foreldre sitt stamsted på strekningen - jeg har ikke spist der, men de skryter veldig av stedet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Choco
Selv pleier jeg å stoppe på en bra cafè like ovenfor Lillehammer' date=' men hvis noen har andre tips så blir jeg glad.[/quote']Husker du navnet på denne caféen?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Østerdalen. Men like jævlig er den turen uansett.

Har tatt den turen litt for mange ganger, og får ikke sove på bil eller tog mellom Oslo og Trondheim.

:evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjåføren

Jeg kjører langtransport mellom Oslo og Trondheim og vi kjører alltid Østerdalen på direkterutene. Det går både kortere tid, mindre drivstoff og færre kilometer.

Et godt råd om man skal kjøre på natta og særlig på vinteren er å kjøre Østerdalen og legge seg bak et vogntog. Vi kjenner veien og peiser avgårde i samme fart uansett vær og føre, omtrent, og det sparer dere både tid og krefter på.

God tur :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...