AnonymBruker Skrevet 11. januar 2020 #1 Del Skrevet 11. januar 2020 Jeg har nå kjørt min 2001 Camry til 650.000 km. Mekanisk er bilen i orden, men rusten tar den. Dette har vært en stor, fin, praktisk bil med skinnseter, godt utstyr og svært lave driftskostnader. Men...hva skal jeg erstatte den med? Er litt rådvill. Etter at mannen min døde har jeg ikke snakket om bil annet enn å skifte dekk og bremser på Camryen. Jeg vil ha en brukt, behagelig, lav sedan, ingen SUV, minivan eller stasjonsvogn. Bilen skal være velutstyrt, men uten skjermer. Det skal være knapper, skinn, treverk, og en behagelig kjøreopplevelse. Har sett på en Volvo S80, men naboen mente at den vil koste mye mer å vedlikeholde. Teknisk ser jeg for meg bensinmotor på rundt 200 hk, gjerne automat, men manuell går bra. Må ikke hoppe sånn på dårlig vei, men være behagelig. Jeg er sykepleier så bilen skal ikke se dyr ut, da blir det bare baksnakking. Anonymkode: 0c71c...662 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husholdning1 Skrevet 11. januar 2020 #2 Del Skrevet 11. januar 2020 Lexus av et eller annet slag, kanskje? Få bilmerker som har så voldsomt med sedaner solgt i Norge de seneste år. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 11. januar 2020 #3 Del Skrevet 11. januar 2020 (endret) Lexus er nok det nærmeste du kommer den bilen du har. Mercedes C eller E-klasse er gode biler å kjøre(type W204 / W212 og nyere, men jeg er litt skeptisk til bensin/kompressor motorene)? Vil du ha en bil som virkelig gir "god følelsen" ville jeg sett på Jaguar XJ eller XF, men da må du finne deg i at folk kikker litt på bilen din EDIT: slettet noe om Volvo... Endret 11. januar 2020 av Tiuren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DarKnight Skrevet 11. januar 2020 #4 Del Skrevet 11. januar 2020 Haha, så morsomt. Da jeg leste overskriften så var min første tanke en Camry, men siden du har hatt dette ville jeg satset på en Lexus som han over her foreslår! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2020 #5 Del Skrevet 11. januar 2020 Vi har en 12 år gammel Mercedes E klasse, kjørt 400 000+ som vi ikke har planer om å bytte med det første fordi den er så sinnsykt god å kjøre. Ikke slarkete, luftfjæringer, automatgir, masse masse motor... Ikke har vi hatt spesielt med problemer heller, men kanskje vi har vært heldige? Anonymkode: cc3ec...fac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #6 Del Skrevet 12. januar 2020 Du kan jo se på Opel Insignia også. Anonymkode: 937b6...ec9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #7 Del Skrevet 12. januar 2020 14 timer siden, DarKnight skrev: Haha, så morsomt. Da jeg leste overskriften så var min første tanke en Camry, men siden du har hatt dette ville jeg satset på en Lexus som han over her foreslår! Flere enn deg som tenkte den tanken😉 Anonymkode: b1d0b...bba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #8 Del Skrevet 12. januar 2020 På 11.1.2020 den 12.11, AnonymBruker skrev: Jeg har nå kjørt min 2001 Camry til 650.000 km. Mekanisk er bilen i orden, men rusten tar den. Dette har vært en stor, fin, praktisk bil med skinnseter, godt utstyr og svært lave driftskostnader. Men...hva skal jeg erstatte den med? Er litt rådvill. Etter at mannen min døde har jeg ikke snakket om bil annet enn å skifte dekk og bremser på Camryen. Jeg vil ha en brukt, behagelig, lav sedan, ingen SUV, minivan eller stasjonsvogn. Bilen skal være velutstyrt, men uten skjermer. Det skal være knapper, skinn, treverk, og en behagelig kjøreopplevelse. Har sett på en Volvo S80, men naboen mente at den vil koste mye mer å vedlikeholde. Teknisk ser jeg for meg bensinmotor på rundt 200 hk, gjerne automat, men manuell går bra. Må ikke hoppe sånn på dårlig vei, men være behagelig. Jeg er sykepleier så bilen skal ikke se dyr ut, da blir det bare baksnakking. Anonymkode: 0c71c...662 Ligger en brukt 2009 Camry på finn No, samt noen nye Anonymkode: b1d0b...bba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #9 Del Skrevet 12. januar 2020 Jeg fant 2008-modellen - "forskjønnet" av en ungdom, "ferdig prutet" og "kom med bud" i samme setning...dette er ikke en selger man kjøper fra. Toyota lokalt har lagd et tilbud til meg til ny Camry - veldig fin bil og egentlig midt i blinken. Men den koster litt over 400000 kr og jeg lurer på å pensjonere meg - da blir det for mye. Opp til 150000 kr er mer i min prisklasse. Skal se på Lexus også. Anonymkode: 0c71c...662 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #10 Del Skrevet 12. januar 2020 Foruten de merkene som allerede er nevnt: hva med Honda Accord? Etter min mening er Honda undervurdert. Anonymkode: 97137...abc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #11 Del Skrevet 12. januar 2020 Sønnen min kjører Honda, men er ikke denne mye mindre enn Camryen? Han har en på størrelse med Golf, men den er ikke så behagelig å sitte i. Anonymkode: 0c71c...662 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DarKnight Skrevet 12. januar 2020 #12 Del Skrevet 12. januar 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Sønnen min kjører Honda, men er ikke denne mye mindre enn Camryen? Han har en på størrelse med Golf, men den er ikke så behagelig å sitte i. Anonymkode: 0c71c...662 Honda Accord er vel ikke så mye mindre enn Camry. Sønnen din kjører nok Civic. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DarKnight Skrevet 12. januar 2020 #13 Del Skrevet 12. januar 2020 4 hours ago, AnonymBruker said: Jeg fant 2008-modellen - "forskjønnet" av en ungdom, "ferdig prutet" og "kom med bud" i samme setning...dette er ikke en selger man kjøper fra. Toyota lokalt har lagd et tilbud til meg til ny Camry - veldig fin bil og egentlig midt i blinken. Men den koster litt over 400000 kr og jeg lurer på å pensjonere meg - da blir det for mye. Opp til 150000 kr er mer i min prisklasse. Skal se på Lexus også. Anonymkode: 0c71c...662 Synes du burde koste på deg en staselig bil i pensjonsalderen din, dette har du tross alt jobbet lenge for Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #14 Del Skrevet 12. januar 2020 På 11.1.2020 den 12.11, AnonymBruker skrev: Jeg har nå kjørt min 2001 Camry til 650.000 km. Mekanisk er bilen i orden, men rusten tar den. Dette har vært en stor, fin, praktisk bil med skinnseter, godt utstyr og svært lave driftskostnader. Men...hva skal jeg erstatte den med? Er litt rådvill. Etter at mannen min døde har jeg ikke snakket om bil annet enn å skifte dekk og bremser på Camryen. Jeg vil ha en brukt, behagelig, lav sedan, ingen SUV, minivan eller stasjonsvogn. Bilen skal være velutstyrt, men uten skjermer. Det skal være knapper, skinn, treverk, og en behagelig kjøreopplevelse. Har sett på en Volvo S80, men naboen mente at den vil koste mye mer å vedlikeholde. Teknisk ser jeg for meg bensinmotor på rundt 200 hk, gjerne automat, men manuell går bra. Må ikke hoppe sånn på dårlig vei, men være behagelig. Jeg er sykepleier så bilen skal ikke se dyr ut, da blir det bare baksnakking. Anonymkode: 0c71c...662 Toyota Avensis. Anonymkode: 27727...86a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mannisinbestealder Skrevet 12. januar 2020 #15 Del Skrevet 12. januar 2020 BMW Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet 13. januar 2020 #16 Del Skrevet 13. januar 2020 På 11.01.2020 den 12.11, AnonymBruker skrev: ............. Jeg vil ha en brukt, behagelig, lav sedan, ingen SUV, minivan eller stasjonsvogn. Bilen skal være velutstyrt, men uten skjermer. Det skal være knapper, skinn, treverk, og en behagelig kjøreopplevelse. .............. Anonymkode: 0c71c...662 Her er vi i high-end klassen. Toyota er ikke der lenger, men Lexus er der. Opel og Ford meldte seg effektivt ut dette segmentet med sine Omega og Scorpio. I alfabetisk rekkefølge. Audi A5 og A6, BMW 4 (firedørsvarianten kalles Gran Coupe) og 5 serie, Mercedes E og Volvo S80. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DarKnight Skrevet 13. januar 2020 #17 Del Skrevet 13. januar 2020 10 hours ago, Whistler said: Audi A5 og A6, BMW 4 (firedørsvarianten kalles Gran Coupe) og 5 serie, A5 er "coupe"-varianten av A4, så ikke sammenliknbar med A6. 4-serie er "coupe"-versjonen av 3-serie, så ikke sammenliknbar med 5-serie. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet 13. januar 2020 #18 Del Skrevet 13. januar 2020 1 time siden, DarKnight skrev: A5 er "coupe"-varianten av A4, så ikke sammenliknbar med A6. 4-serie er "coupe"-versjonen av 3-serie, så ikke sammenliknbar med 5-serie. Men de er fremdeles firedørsvarianter med stolper og har dermed samme utførelse som en sedan. Coupe i den klassiske forståelsen av begrepet er en todørs uten stolper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DarKnight Skrevet 14. januar 2020 #19 Del Skrevet 14. januar 2020 21 hours ago, Whistler said: Men de er fremdeles firedørsvarianter med stolper og har dermed samme utførelse som en sedan. Coupe i den klassiske forståelsen av begrepet er en todørs uten stolper. Vel, nå påpekte jeg hvilken modell de «sogner» til pga størrelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mons Skrevet 15. januar 2020 #20 Del Skrevet 15. januar 2020 Lexus har jo et godt rykte som flere her påpeker. Denne har alt du etterspør. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=167186329 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå