Gå til innhold

En eldre, luksuriøs, pålitelig sedan?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nå kjørt min 2001 Camry til 650.000 km. Mekanisk er bilen i orden, men rusten tar den. Dette har vært en stor, fin, praktisk bil med skinnseter, godt utstyr og svært lave driftskostnader.

Men...hva skal jeg erstatte den med? Er litt rådvill. Etter at mannen min døde har jeg ikke snakket om bil annet enn å skifte dekk og bremser på Camryen.

Jeg vil ha en brukt, behagelig, lav sedan, ingen SUV, minivan eller stasjonsvogn. Bilen skal være velutstyrt, men uten skjermer. Det skal være knapper, skinn, treverk, og en behagelig kjøreopplevelse. Har sett på en Volvo S80, men naboen mente at den vil koste mye mer å vedlikeholde. Teknisk ser jeg for meg bensinmotor på rundt 200 hk, gjerne automat, men manuell går bra. Må ikke hoppe sånn på dårlig vei, men være behagelig. Jeg er sykepleier så bilen skal ikke se dyr ut, da blir det bare baksnakking.

Anonymkode: 0c71c...662

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lexus av et eller annet slag, kanskje? 

Få bilmerker som har så voldsomt med sedaner solgt i Norge de seneste år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexus er nok det nærmeste du kommer den bilen du har. Mercedes C eller E-klasse er gode biler å kjøre(type W204 / W212 og nyere, men jeg er litt skeptisk til bensin/kompressor motorene)? 

Vil du ha en bil som virkelig gir "god følelsen" ville jeg sett på Jaguar XJ eller XF, men da må du finne deg i at folk kikker litt på bilen din :) 

 

EDIT: slettet noe om Volvo...

Endret av Tiuren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, så morsomt. Da jeg leste overskriften så var min første tanke en Camry, men siden du har hatt dette ville jeg satset på en Lexus som han over her foreslår!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider