Gå til innhold

En eldre, luksuriøs, pålitelig sedan?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nå kjørt min 2001 Camry til 650.000 km. Mekanisk er bilen i orden, men rusten tar den. Dette har vært en stor, fin, praktisk bil med skinnseter, godt utstyr og svært lave driftskostnader.

Men...hva skal jeg erstatte den med? Er litt rådvill. Etter at mannen min døde har jeg ikke snakket om bil annet enn å skifte dekk og bremser på Camryen.

Jeg vil ha en brukt, behagelig, lav sedan, ingen SUV, minivan eller stasjonsvogn. Bilen skal være velutstyrt, men uten skjermer. Det skal være knapper, skinn, treverk, og en behagelig kjøreopplevelse. Har sett på en Volvo S80, men naboen mente at den vil koste mye mer å vedlikeholde. Teknisk ser jeg for meg bensinmotor på rundt 200 hk, gjerne automat, men manuell går bra. Må ikke hoppe sånn på dårlig vei, men være behagelig. Jeg er sykepleier så bilen skal ikke se dyr ut, da blir det bare baksnakking.

Anonymkode: 0c71c...662

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lexus av et eller annet slag, kanskje? 

Få bilmerker som har så voldsomt med sedaner solgt i Norge de seneste år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexus er nok det nærmeste du kommer den bilen du har. Mercedes C eller E-klasse er gode biler å kjøre(type W204 / W212 og nyere, men jeg er litt skeptisk til bensin/kompressor motorene)? 

Vil du ha en bil som virkelig gir "god følelsen" ville jeg sett på Jaguar XJ eller XF, men da må du finne deg i at folk kikker litt på bilen din :) 

 

EDIT: slettet noe om Volvo...

Endret av Tiuren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, så morsomt. Da jeg leste overskriften så var min første tanke en Camry, men siden du har hatt dette ville jeg satset på en Lexus som han over her foreslår!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en 12 år gammel Mercedes E klasse, kjørt 400 000+ som vi ikke har planer om å bytte med det første fordi den er så sinnsykt god å kjøre. Ikke slarkete, luftfjæringer, automatgir, masse masse motor... Ikke har vi hatt spesielt med problemer heller, men kanskje vi har vært heldige? 

 

Anonymkode: cc3ec...fac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, DarKnight skrev:

Haha, så morsomt. Da jeg leste overskriften så var min første tanke en Camry, men siden du har hatt dette ville jeg satset på en Lexus som han over her foreslår!

Flere enn deg som tenkte den tanken😉

Anonymkode: b1d0b...bba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.1.2020 den 12.11, AnonymBruker skrev:

Jeg har nå kjørt min 2001 Camry til 650.000 km. Mekanisk er bilen i orden, men rusten tar den. Dette har vært en stor, fin, praktisk bil med skinnseter, godt utstyr og svært lave driftskostnader.

Men...hva skal jeg erstatte den med? Er litt rådvill. Etter at mannen min døde har jeg ikke snakket om bil annet enn å skifte dekk og bremser på Camryen.

Jeg vil ha en brukt, behagelig, lav sedan, ingen SUV, minivan eller stasjonsvogn. Bilen skal være velutstyrt, men uten skjermer. Det skal være knapper, skinn, treverk, og en behagelig kjøreopplevelse. Har sett på en Volvo S80, men naboen mente at den vil koste mye mer å vedlikeholde. Teknisk ser jeg for meg bensinmotor på rundt 200 hk, gjerne automat, men manuell går bra. Må ikke hoppe sånn på dårlig vei, men være behagelig. Jeg er sykepleier så bilen skal ikke se dyr ut, da blir det bare baksnakking.

Anonymkode: 0c71c...662

Ligger en brukt 2009 Camry på finn No, samt noen nye

Anonymkode: b1d0b...bba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant 2008-modellen - "forskjønnet" av en ungdom, "ferdig prutet" og "kom med bud" i samme setning...dette er ikke en selger man kjøper fra. Toyota lokalt har lagd et tilbud til meg til ny Camry - veldig fin bil og egentlig midt i blinken. Men den koster litt over 400000 kr og jeg lurer på å pensjonere meg - da blir det for mye. Opp til 150000 kr er mer i min prisklasse. Skal se på Lexus også.

Anonymkode: 0c71c...662

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foruten de merkene som allerede er nevnt: hva med Honda Accord? Etter min mening er Honda undervurdert. 

Anonymkode: 97137...abc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min kjører Honda, men er ikke denne mye mindre enn Camryen? Han har en på størrelse med Golf, men den er ikke så behagelig å sitte i.

Anonymkode: 0c71c...662

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Sønnen min kjører Honda, men er ikke denne mye mindre enn Camryen? Han har en på størrelse med Golf, men den er ikke så behagelig å sitte i.

Anonymkode: 0c71c...662

Honda Accord er vel ikke så mye mindre enn Camry. Sønnen din kjører nok Civic.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg fant 2008-modellen - "forskjønnet" av en ungdom, "ferdig prutet" og "kom med bud" i samme setning...dette er ikke en selger man kjøper fra. Toyota lokalt har lagd et tilbud til meg til ny Camry - veldig fin bil og egentlig midt i blinken. Men den koster litt over 400000 kr og jeg lurer på å pensjonere meg - da blir det for mye. Opp til 150000 kr er mer i min prisklasse. Skal se på Lexus også.

Anonymkode: 0c71c...662

Synes du burde koste på deg en staselig bil i pensjonsalderen din, dette har du tross alt jobbet lenge for :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 11.1.2020 den 12.11, AnonymBruker skrev:

Jeg har nå kjørt min 2001 Camry til 650.000 km. Mekanisk er bilen i orden, men rusten tar den. Dette har vært en stor, fin, praktisk bil med skinnseter, godt utstyr og svært lave driftskostnader.

Men...hva skal jeg erstatte den med? Er litt rådvill. Etter at mannen min døde har jeg ikke snakket om bil annet enn å skifte dekk og bremser på Camryen.

Jeg vil ha en brukt, behagelig, lav sedan, ingen SUV, minivan eller stasjonsvogn. Bilen skal være velutstyrt, men uten skjermer. Det skal være knapper, skinn, treverk, og en behagelig kjøreopplevelse. Har sett på en Volvo S80, men naboen mente at den vil koste mye mer å vedlikeholde. Teknisk ser jeg for meg bensinmotor på rundt 200 hk, gjerne automat, men manuell går bra. Må ikke hoppe sånn på dårlig vei, men være behagelig. Jeg er sykepleier så bilen skal ikke se dyr ut, da blir det bare baksnakking.

Anonymkode: 0c71c...662

Toyota Avensis. 

Anonymkode: 27727...86a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎11‎.‎01‎.‎2020 den 12.11, AnonymBruker skrev:

.............

Jeg vil ha en brukt, behagelig, lav sedan, ingen SUV, minivan eller stasjonsvogn. Bilen skal være velutstyrt, men uten skjermer. Det skal være knapper, skinn, treverk, og en behagelig kjøreopplevelse. ..............

Anonymkode: 0c71c...662

Her er vi i high-end klassen.  Toyota er ikke der lenger, men Lexus er der.  Opel og Ford meldte seg effektivt ut dette segmentet med sine Omega og Scorpio.

I alfabetisk rekkefølge.

Audi  A5 og A6, BMW 4 (firedørsvarianten kalles Gran Coupe) og 5 serie, Mercedes E og Volvo S80.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 hours ago, Whistler said:

Audi  A5 og A6, BMW 4 (firedørsvarianten kalles Gran Coupe) og 5 serie,

A5 er "coupe"-varianten av A4, så ikke sammenliknbar med A6. 4-serie er "coupe"-versjonen av 3-serie, så ikke sammenliknbar med 5-serie.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, DarKnight skrev:

A5 er "coupe"-varianten av A4, så ikke sammenliknbar med A6. 4-serie er "coupe"-versjonen av 3-serie, så ikke sammenliknbar med 5-serie.

Men de er fremdeles firedørsvarianter med stolper og har dermed samme utførelse som en sedan.  Coupe i den klassiske forståelsen av begrepet er en todørs uten stolper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, Whistler said:

Men de er fremdeles firedørsvarianter med stolper og har dermed samme utførelse som en sedan.  Coupe i den klassiske forståelsen av begrepet er en todørs uten stolper.

Vel, nå påpekte jeg hvilken modell de «sogner» til pga størrelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...