Jump to content
Sign in to follow this  
snoren

Hvilken bank har du? Er du fornøyd?

Recommended Posts

snoren

Leter etter en sparebank med god rente, hvilken bør jeg velge?

Fortsetter under...

AnonymBruker

God rente på hva? Huslån? BSU? Kredittkort? Her er det mye det kommer an på, så presisér gjerne 😊

Anonymkode: 0aa40...554

snoren
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

God rente på hva? Huslån? BSU? Kredittkort? Her er det mye det kommer an på, så presisér gjerne 😊

Anonymkode: 0aa40...554

Vanlig sparekonto, planlegger å sprenge BSU grensen dette året og vil gjerne ha en sparekonto utenom som jeg kan tjene litt på 😉

AnonymBruker

Finansportale.no

Anonymkode: 878da...271

AnonymBruker

Svea Finans

Anonymkode: af6bd...b65

Annonse

The_Stig

Avida finans = 2,3% på flexispar (fritt antall uttak)

AnonymBruker
På 11.1.2020 den 10.56, snoren skrev:

Vanlig sparekonto, planlegger å sprenge BSU grensen dette året og vil gjerne ha en sparekonto utenom som jeg kan tjene litt på 😉

Hvor gammel er du? Husk at pengene kan stå på BSU til du fyller 36. Jeg har vel nesten 3,9% rente i Nordea. Trodde forøvrig de var sperret til boligformål etter det. 

Anonymkode: 8c240...86c

newman01

Jeg nærmer meg 40 og har fortsatt BSU med 3,85% rente. Det er vel snart bare en eller to banker igjen som gir høy rente, så må vel snart sprenge den kontoen

Hvis du er under 36 får du forresten 4,1 eller 4,2% i Sparebank 1 Østlandet.

Og for trådstarter kan man opprette BSU2 eller en av de andre boligspareordningene og få 4% på resten av sparepengene også

Edited by newman01

AnonymBruker
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er du? Husk at pengene kan stå på BSU til du fyller 36. Jeg har vel nesten 3,9% rente i Nordea. Trodde forøvrig de var sperret til boligformål etter det. 

Nordea har 3,8%, og grensen for BSU er 33 år iht skattereglene. Når man blir 34 år reduseres renten automatisk fra 3,8 til 1% og man bør snarest mulig etter man fyller 34 bruke pengene til bolig (En så lav rente som 1% gjør pengene mindre verdt hver år)

Anonymkode: dade4...28d

AnonymBruker

Jeg har mange banker og flytter pengene etter behov. Det er vanlig med lokketilbud for å få nye sparekunder og så setter de ned renten etter kort tid. Akkurat nå har jeg bluestep ett år fastrente til 2,4% og avida til 2,3% på resten. 

Anonymkode: 9a15f...60f

AnonymBruker
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nordea har 3,8%, og grensen for BSU er 33 år iht skattereglene. Når man blir 34 år reduseres renten automatisk fra 3,8 til 1% og man bør snarest mulig etter man fyller 34 bruke pengene til bolig (En så lav rente som 1% gjør pengene mindre verdt hver år)

Jeg har 3,9 i Nordea 😊 34 var det ja, ikke 36. Takk! 

AnonymBruker

Santander. De har grei rente, så mange gebyrfrie uttak jeg ønsker i året og er medlem av bankenes sikringsfond.

Anonymkode: 4cd1e...8ba

Annonse

AnonymBruker

Dropp bank. Heller aksjefond. Minst dobbel avkastning i forhold til bank. Er du heldig kan du få 4-5 ganger avkastning på 5 år. 
Jeg har hatt en halv mill av mine sparepenger i fond de siste 6 årene. Med 11% avkastning. Penger i bank er bare oppbevaring. 

Anonymkode: 020ca...83a

AnonymBruker
På 18.1.2020 den 9.52, AnonymBruker skrev:

Sbanken har høy rente på BSU til man fyller 36 år. Dette varierer fra bank til bank.

Anonymkode: b7506...c32

AnonymBruker
På 18.1.2020 den 22.10, AnonymBruker skrev:

Santander. De har grei rente, så mange gebyrfrie uttak jeg ønsker i året og er medlem av bankenes sikringsfond.

Anonymkode: 4cd1e...8ba

Santander har jo ingen sparekonto med høyere rente enn 2,05 da.

Anonymkode: af6bd...b65

AnonymBruker

Nordea. Relativt fornøyd, men nettbanken og mobilbank er litt kjipe. Veldig kjappe på chaten. Kan heller ikke betale regninger i vipps.

3.8% på Bsu og 2,74% på boliglån. Ikke helt oversikt over rentene på sparekontoene, da vi ble kunder for et par måneder siden.

Anonymkode: 9253e...d2a

AnonymBruker

Rævva renter, uansett hva slags bank man velger...          

Anonymkode: 45203...ff7