Gå til innhold

Lær av fortidens hendelser og redd livet


Rottenikken1

Anbefalte innlegg

Bibelen har nedskrevet mange historier som viser at Gud krever onde mennesker til regnskap for deres synder. Det mest kjente eksemplet er historien om Noah og vannflommen. Folk var på den tiden så onde at det står at «Gud så at hele jorden var ødelagt pga volden».   Beretningen som byene Sodoma og gomorra som Gud lot det regne ild og svovel nedover så byene ble utslettet tjener som advarende eksempler for folk som vil leve et ugudelig liv. 

Begge disse beretningene har flere ting til felles. Både Noah med familie og Guds tjener Lot og hans to døtre i Sodoma ble utfridd og reddet livet. En annen ting er at de forkynte Guds dommer og satte åndelige ting først. Reaksjonen - i begge tilfeller ble de latterliggjort. 

Menneskene i vår tid er enda være enn på Noah’s og Lot’s tid. God har også i vår tid gitt en kanal som forkynner hans dommer og hjelper rettsindige mennesker til å bli godkjent av Gud. Vi står nå like før den største trengselen i menneskenes historie nemlig den som Jesus profeterte om i Matteus kapittel 24. Vi kan ikke si eksakt når den kommer men får å overleve må vi leve et liv som er til Guds behag og det er etter all sannsynlighet at enden kommer i vår levetid. 

Guds dom over verden vil komme både over de som er ateister og de som ikke er det. Lær av fortiden og søk tilflukt før det er for sent så blir du bevart i live. Det er bare et religionssamfunn i verden som kunngjør Guds dom og som lærer folk hvordan de kan få overleve - søk tilflukt.  

Jehovas vitners webside

Endret av Rottenikken1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om Jehovas vitner hadde lært av fortiden så hadde de kanskje sluttet å spå dommedag i tide og utide. 
Men da har sikkert du gjort hva din religion krever, å spre ordet, for i dag og kan ta kvelden med god samvittighet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sluttog skrem barna.

Anonymkode: 5ec27...489

Det har ingenting med å skremme barna å gjøre. Jeg kunngjør Guds dom. Den kommer enten med eller uten skremte barn. Den er nær forestående. 

Denne reaksjonen virker ganske lik flere av de reaksjonene som Noah sannsynligvis fikk da han forkynte Guds dom. Hva skjedde den gangen - de som sa til Noah «ikke skrem barna» på den tiden druknet i vannflommen. Det gjorde også barna dems

Endret av Rottenikken1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jehovas vitner er en farlig sekt, her kan man finne mer informasjon.

https://www.jwfacts.com og https://jwleaks.org

Anonymkode: 191fc...923

FARE!!!! JW facts får du bare på JW.org .  Slike frafallene, som brukeren over sannsynligvis er, har ikke menneskenes beste i tankene. 

Også i første århundre brukte satan forhenværende kristne som var utstøtt til å spre vranglære og falske rykter om de kristne. Det samme er i dag. 

Frafallne vitner som aktivt motarbeider jehovas vitner har djevelen til «far» og er under innflytelse av satan. 

Folk tror på forhenværende vitner siden de antar at de sier sannheten siden de selv har vært et vitne. Med slike frafallne vet at folk tror det de sier nettopp av den grunn at de har vært vitner og da tror folk også på deres løgner også. 

Endret av Rottenikken1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Rottenikken1 skrev:

FARE!!!! JW facts får du bare på JW.org .  Slike frafall e som brukeren over sannsynligvis er har ikke menneskenes beste i tankene. 

Også i første århundre brukte satan forhenværende kristne som var utstøtt til å spre vranglære. Det samme er i dag. 

På JW. org finner man ingen sannhet men bare de forvridde løgnene og propagandaen fra Vakttårnet, hvis man studerer historien til denne sekten så finner man ut at ting ikke henger på greip.

Jehovas vitner`s mål er å samle inn penger til selskapet Vakttårnet som igjen er styrt av griske menn fra USA, Jehovas vitner driver også med beskyttelse av sektmedlemmer som har missbrukt barn.

Medlemmene i Jehovas vitner blir hjernevasket og de er livredde for å oppsøke informasjon om sekten utenfor sektens egne kanaler, de få som gjør dette og finner ut av sannheten blir forvist av familie og venner som fremdeles er medlemmer.

Anonymkode: 191fc...923

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De mennene i det styrende råd i USA tjener ekstrakt det samme som de som er vanlige heltidsfokynnere. De får ca 7000kr måneden. De er overhode ikke rike materielt sett. Dette er ikke griske menn.

Og ja, vi er redde for å søke informasjon andre steder av den grunn at vi ikke vil få vranglære inn i sinnet. 

Utstøtelse er en kristen ording som Jesus selv innstiftet men som kristenheten ikke bryr som om fordi det ikke er populært 

misbruk av barn blir bestandig politianmeldt. Sånn var det ikke før men sånn er det nå. Det er slutt på at man ordner opp selv 

forheværende vitner som ble ekskludert for 20 år siden forkynner 20 år gammelt nytt som ofte ikke lenger stemmer med nåtid. 

De som tror at viner er glad for å bryte bånd til et medlem som blir utstøtt tar helt feil. Vi syntes det er forfferdelig å bryte bånd men vet at det er til beskyttelse for oss og at det holder menigheten ren. 

Endret av Rottenikken1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rottenikken1 skrev:

De mennene i det styrende råd i USA tjener ekstrakt det samme som de som er vanlige heltidsfokynnere. De får ca 7000kr måneden. De er overhode ikke rike materielt sett. Dette er ikke griske menn.

Dette er selvsagt informasjon du har fått igjennom sektens egne medier, altså løgn og hjernevasking. Du bør søke etter sannheten andre steder.

"Anyone and everyone who has ever contributed a dime to the religion has the right to question these things, and to have reasonable answers. After all, it’s your money. The governing body of Jehovah’s Witnesses don’t have secular jobs that earn them money they can contribute, and neither does anyone else at headquarters where these decisions are made."

 

"FOLLOW THE MONEY

It may be true that Jehovah’s Witnesses use funds donated to them to update and build Kingdom Halls in underdeveloped areas, and to provide some relief here and there when disaster strikes; I can respect that.

However, the bottom line is that the governing body and those working at their headquarters take in far too much money for the little bit they use for the sake of their congregants."

https://jwvictims.org/conventions-kingdom-halls-relief-funds-and-other-financial-scams-and-schemes-of-jehovahs-witnesses/

https://jwvictims.org

Anonymkode: 191fc...923

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er selvsagt informasjon du har fått igjennom sektens egne medier, altså løgn og hjernevasking. Du bør søke etter sannheten andre steder.

"Anyone and everyone who has ever contributed a dime to the religion has the right to question these things, and to have reasonable answers. After all, it’s your money. The governing body of Jehovah’s Witnesses don’t have secular jobs that earn them money they can contribute, and neither does anyone else at headquarters where these decisions are made."

 

"FOLLOW THE MONEY

It may be true that Jehovah’s Witnesses use funds donated to them to update and build Kingdom Halls in underdeveloped areas, and to provide some relief here and there when disaster strikes; I can respect that.

However, the bottom line is that the governing body and those working at their headquarters take in far too much money for the little bit they use for the sake of their congregants."

https://jwvictims.org/conventions-kingdom-halls-relief-funds-and-other-financial-scams-and-schemes-of-jehovahs-witnesses/

https://jwvictims.org

Anonymkode: 191fc...923

Jeg gidder ikke svare mer. Dere tror mer på YouTube enn fakta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Rottenikken1 skrev:

Jeg gidder ikke svare mer. Dere tror mer på YouTube enn fakta. 

YouTube?, det er riktig nok lenket til en YouTube video inne på den siden jeg linket til men du kan jo lese teksten og gjøre deg opp en mening selv hvis du kan engelsk.

Anonymkode: 191fc...923

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Rottenikken1 skrev:

Jeg gidder ikke svare mer. Dere tror mer på YouTube enn fakta. 

Nei du har gjort ditt for i dag. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forkynner en kommende dom. Jeg vil ikke diskutere. Dere får selv avgjøre om dere vil høre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men tror du gud synes det er greit med den fordømmelsen dere driver med. Kjenner til flere som har tatt livet av seg, fordi de ble dømt og utstøtt, ved å gjøre noen små feil. Så blir alle dere fordømt da dommedag kommer?

Jeg velger å være et godt menneske, bry meg om de rundt meg, og prøve å gjøre noe for at verden skal bli et bedre sted. Men jeg tror ikke på en Gud. Og i hvert fall ikke deres Gud.

Anonymkode: 1d334...9cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rottenikken1 skrev:

Jeg forkynner en kommende dom. Jeg vil ikke diskutere. Dere får selv avgjøre om dere vil høre

Du oppretter tråder på et diskusjonsforum, de fleste er vel her for å diskutere og da må man finne seg i å bli motsagt og at det stilles kritiske spørsmål. Det er jo veldig typisk av religiøse som tilhører visse sidegrener av kristendommen og ikke ville diskutere, de mangler svar når de blir konfrontert med eller får spørsmål om ting de ikke har blitt lært på forhånd hvordan de skal svare. 

Det du forkynner er jo de samme gamle dommedagsprofetiene til JV som alltid har vist seg at ikke stemmer, forkynning om dommedag er helt vesentlig innenfor JV siden det får medlemmene til å bli redde for så igjen prøve å få med flere medlemmer til sekten. Flere medlemmer betyr mer penger i kassen til Vakttårnet.  

Anonymkode: 191fc...923

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gidde å  prøve å vende oss ateister  om ?

Dere får jo dritgod plass her i Norge  på dommedagen , ! 🦓🦁🦚

hva er dere? 10 000 medlemmer (+ alle døde tidligere medlemmer som skal stå opp ) ...resten av oss 4.9 mill mennesker i Norge går d ikke så bra med da - vi havner i 🔥😈

 Uansett Hvor utrolig koseligt  det høres at alle skal vandre rundt nakne idet det blir et tropisk paradis  her , der plutselig alle rovdyr blir vegetarianere  og ingen av oss dør av alderdom  - alle går rundt og er på samme alder ..er kjempehappy..i all evighet!

Så hørres det ikke bare ekstremt  usannsynlig ut , men høres ut som et mareritt .

🤘

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 10.1.2020 den 21.25, Rottenikken1 skrev:

De mennene i det styrende råd i USA tjener ekstrakt det samme som de som er vanlige heltidsfokynnere. De får ca 7000kr måneden. De er overhode ikke rike materielt sett. Dette er ikke griske menn.

Og ja, vi er redde for å søke informasjon andre steder av den grunn at vi ikke vil få vranglære inn i sinnet. 

Utstøtelse er en kristen ording som Jesus selv innstiftet men som kristenheten ikke bryr som om fordi det ikke er populært 

misbruk av barn blir bestandig politianmeldt. Sånn var det ikke før men sånn er det nå. Det er slutt på at man ordner opp selv 

forheværende vitner som ble ekskludert for 20 år siden forkynner 20 år gammelt nytt som ofte ikke lenger stemmer med nåtid. 

De som tror at viner er glad for å bryte bånd til et medlem som blir utstøtt tar helt feil. Vi syntes det er forfferdelig å bryte bånd men vet at det er til beskyttelse for oss og at det holder menigheten ren. 

Hvordan er det til beskyttelse å støte bort familiemedlemmer? Det skaper jo bare splid. Trist om man ikke skulle kunne omgås andre fordi de tror på noe annet eller ikke har ei tro. Jesus var sammen med alle og støtet aldri noen bort. 
 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble kjent med en kar i forsvaret, -la merke til han. Virket usikker, og redd i starten, -"lyste" dårlig selvtillit av han.

Han hadde vokst opp i denne "rene menigheta"... Brøyt ut / stakk som, -om jeg husker rett ca. 16 år gammel.

Fikk seg ett nytt liv på en annen kant av landet, -seff uten noe familie, eller tidligere venner, -starta på "null"...

De klarte å finne han der, etter en tid. Satte kreftene sine inn på å plage og terrorisere han, -prøvde det de kunne...

Det var fint å se hvordan han "vokste", -bygget seg selv opp i trygge omgivelser, i ett rettferdig miljø, hvor det var moral.

-Ingen fra sekta kunne jo nå han der :). Tror forsvaret var det beste som kunne skjedd han, i en kritisk periode av livet.

Fortalte meg drøye historier, -helt sprøtt for meg som kom fra ett hjem fylt av kjærlighet og varme.

Heia HUM. ...

a.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid morsomt å diskutere med kreasjonister  😉

Som barn vokst opp i kristen småbygd med sterk vilje så var jeg allerede en mare  å ha i kristendomstimer og i naturfag..der en misjonær var læreren.

Spurte hvorfor Gud alltid var så sur og skulle teste folk hele tida , og utslette dem med flom og få en mann som har kun en sønn å si han skal skjære over strupen hans  " bare for å sjekke om han er lydig" . Ikke akkurat noe god natt historier for barn 🤔

Også syndeflodem  da...  som et barn oppvokst med naturfagspogrammet "magnus"  og spurte naturfagslæreren  om istiden  og jura og kritt tiden .. Nei dem hadde drukna i syndefloden  🤣🤣

Så en båt bygd i Midtøsten  ,skulle da flyte rundt etter med to dyr av hvert slag oppi( etter en kraftig regnskur) ..for 4000 år siden.

Da var jo sabeltanntigre  og mammuter allerede dødd ut 6000 år tidligere ..og dinosaurene døde ut 75 mill år siden og blitt til olje og gass.

Nei da kan man si jeg ble ateist allerede som 8 åring  🤘

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...