Gå til innhold

Hva spiser du når du virkelig skal kose deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Favoritten er nachos, sushi eller "frokost til middag" som jeg liker å kalle det; egg, bacon, ovnsstekte gode rundstykker, favorittpålegget osv! 

Avslutter selvsagt sterkt med alle sjokoladefavorittene fra candyking🤤

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Perfekt varmebehandlet fersk fisk. Feks ovnsbakt kveitefilet eller piggvarfilet, dampede asparges (når de er i sesong) og beurre blanc, med en god hvit burgunder til. Champagne blanc de blancs fungerer også. :nigo: 

Eller: Rå sjøkrepshaler gratinert kjapt under grillen med smør, chili, hvitløk og en skvett champagne, og med et dryss av finhakket persille og revet sitronskall over idet de kommer ut av ovnen. Masse nybakte rundstykker med knasende sprø skorpe til, og masse iskald champagne. Lenge siden sist, hjelpe og trøste som jeg savner dette!

Ideell dessert vil være brownies, hjemmelaget kaffeis og noen friske bær, feks bringebær og bjørnebær (men da en annen tid på året, siden norske asparges og norske bær ikke er i sesong samtidig). Og et glass Sauternes.

Anonymkode: e843a...a1a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Proximus

Fettucine Alfredo. Som er laget på den måten her:

1 pakke Philly cheese

250 ml revet parmesan

125 ml smør/margarin

125 ml melk

225 g kokt fettucine

Rør kremost, parmesan, smør og melk i en kasserolle over svak varme til det er glatt. Tilsett fettucine, få alt dekket. Server, om ønskelig, med mer parmesan. 
 

Til dessert, brownies/ blondies (hvit sjokolade)/ honningkake eller krydderkake :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samboeren min er borte i kveld, og jeg tenkte å utnytte anledningen maks! Skikkelig kosekveld for meg selv med serie og god mat!

Men aner ikke hva jeg har lyst på! Jeg elsker det meste av mat😍 

Hva lager du når du skal kose deg skikkelig alene?

Anonymkode: 9b625...51d

Enchiladas!

Anonymkode: 7aca8...c63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Proximus skrev:

Fettucine Alfredo. Som er laget på den måten her:

1 pakke Philly cheese

250 ml revet parmesan

125 ml smør/margarin

125 ml melk

225 g kokt fettucine

Rør kremost, parmesan, smør og melk i en kasserolle over svak varme til det er glatt. Tilsett fettucine, få alt dekket. Server, om ønskelig, med mer parmesan. 
 

Til dessert, brownies/ blondies (hvit sjokolade)/ honningkake eller krydderkake :sikle:

Hva er philly cheese? Dette hørtes utrolig godt ut!!

Anonymkode: 827f1...1d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det taco, en snickers og kanskje en liten porsjon is. 

Ikke spesielt kravstor, er det søtt er det godt 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Proximus
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er philly cheese? Dette hørtes utrolig godt ut!!

Anonymkode: 827f1...1d5

Philadelphia ost  ^^,  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Camillapb skrev:

Favoritten er nachos, sushi eller "frokost til middag" som jeg liker å kalle det; egg, bacon, ovnsstekte gode rundstykker, favorittpålegget osv! 

For et fantastisk konsept! 🤩👌🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salmalaks med avokado, vårløk, hjemmemekka chili majones, wasabi og soyasaus. Knust Tyrkisk pepper over vaniljeis til dessert🍽😋 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da lager jeg meg reinsdyrwraps! 
 

Du trenger grove tortillalefser, reinsdyrskav, ruccula eller babyleaf salat, salte cashewnøtter, snøfrisk naturell, solbærgele, agurk, løk, tomat og sjampinjong. Hvis man ønsker kan man også bruke ost på, men det er ikke nødvendig. 
 

Stek kjøtt og sopp, varm tortillalefsene og dander som du selv vil. Det blir deilig deilige wraps!! 😍😍😍

Anonymkode: b10fd...7d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andebryst på thailandsk vis er nok noe jeg syns er utrolig godt. Er ikke særlig glad i asiatisk mat, men akkurat denne retten er knallgod.

Ellers ordentlig lasagne og salat med masse fetaost, tomater og kremet pasta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da bestiller jeg take away: stekt ris. Og vårruller. 

Med masse deilig kirsebæris til dessert. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bestilt meg juksesushi som jeg kaller det. Maki med stekt eller kokt kylling, laks, skampi. Liker ikke rå fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi meg potetgull, enten vanlig salt eller med ost og løk (helst det siste), kjeks-sjokolade, f.eks. Kvikklunsj, og iskald cola, da er jeg happy. :biggrin: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg lager meg biffsnadder m/tilbehør, chips og bernaisesaus. Synes det er både enkelt og godt å lage. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er greia med at dere ikke spiser potetgull og sjokolade når typen er hjemme?

Anonymkode: 58604...8b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.1.2020 den 12.34, Sessan_ skrev:

For et fantastisk konsept! 🤩👌🏻

Ja er jo såå godt😍🙌🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...