Gå til innhold

Kommer ikke inn i et sunt spor etter jula....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var akkurat på butikken og kjøpte potetgull...og sjokolade. Kroppen bare må ha det...var så flink før jul. Kan noen motivere meg? Blir egentlig bare lei meg...hilsen ei voksen dame

Anonymkode: 86905...5d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må ikke ha det. Du ville ha det. Lær deg forskjellen og lær deg å begrense det så er du på god vei.

trenger ikke å kutte ut ting - alt handler om mengder

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Leamur skrev:

Du må ikke ha det. Du ville ha det. Lær deg forskjellen og lær deg å begrense det så er du på god vei.

trenger ikke å kutte ut ting - alt handler om mengder

Ja ville absolutt ha det idag...kanskje det skal være lørdagsgodtet denne uka😳 Burde kutte ut helt...klarer ikke ta en bit sjokolade. Ts

Anonymkode: 86905...5d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun du som kan ta beslutningen for deg, ingen her på KG.

Hvis du har bestemt deg for å starte sunt - NÅ - og ikke har selvkontroll til å ha slikt i hus, går du umiddelbart og kaster snopet, gir det til naboen, pakker det ned for å ta det med på jobb i morgen e.l

DU må bestemme deg, du kan hvis du vil 😃

Anonymkode: ebf71...5ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestemte meg at jeg skulle kutte ut godteri og brus i ukene :P starta på mandag å i dag frister det ikke med godteri.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg vil ha godteri så sier jeg til meg selv at jeg velger å ikke spise det akkurat nå, jeg kan spise det akkurat når jeg vil senere. Det hjelper for meg. du må bare finne din egen metode. 

Anonymkode: 20428...087

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var akkurat på butikken og kjøpte potetgull...og sjokolade. Kroppen bare må ha det...var så flink før jul. Kan noen motivere meg? Blir egentlig bare lei meg...hilsen ei voksen dame

Anonymkode: 86905...5d1

Jeg skal begynne en sunnere linje mandag for da er jula offiesielt over. Og da er det alvor. Det einaste man trenger er viljestyrke . 

Anonymkode: de69d...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spist er spist, Ts. Heng deg ikke for mye opp i dette, du kommer garantert til å gå på mange smeller. Det viktigste er å starte igjen og ikke henge seg for mye opp i negative tanker :jepp:

:duskedame:

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg skal begynne en sunnere linje mandag for da er jula offiesielt over. Og da er det alvor. Det einaste man trenger er viljestyrke . 

Anonymkode: de69d...4ca

Sant, men det er også det jeg mangler. :P

Til trådstarter: Prøver å kutte ned på søtsakene jeg også etter en veldig god jul. Jeg har som mål å kun spise søtsaker i helgene. Prøver å ikke sette meg for ambisiøse mål. Å kutte ut søtsaker hele uka blir for vanskelig for meg. Regner fortsatt med å gå på noen smeller. 

Endret av SVK
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja ville absolutt ha det idag...kanskje det skal være lørdagsgodtet denne uka😳 Burde kutte ut helt...klarer ikke ta en bit sjokolade. Ts

Anonymkode: 86905...5d1

Ja, er vi to. Jeg greier heller ikke å komme inn i et sunt spor  og kan heller ikke ha noe hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Så er inne i en "sukkeravrusningsperiode", helt jævli.. Vil ha sjokolade, brus og pizza hver dag. Men har nå smått begynt å trene igjen og spiser mere frukt nå. Er ikke "perfekt" enda i matveien, men må ta det sakte. Så kommer man i de sunne rutienene igjen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det du kjøpte, bær det ut og kast det i søppeldunken. Tøm det ut av papiret slik at det blir skittent. Det er verdt å kaste de selv om du har betalt for det. Helsen din er verdt 100kr i søpla

Anonymkode: 5ade5...225

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når suger etter godter kommer prøv å avled deg selv. Det er litt som å slutte og røyke. Ta et knekkebrød, en frukt, en kopp te, rydd eller sett på en maskin med klær. Dersom du klarer å distrahere deg selv så glemmer du hva og at du craver. Men viktigst er å ikke ha noe godt hjemme. Når du har holdt deg unna godteriene noen dager blir det lettere. Lykke til!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må ikke ha det. Du vil bare ha det, og du gir etter fordi det er lett å bare gå på butikken og kjøpe det du vil ha. Når jeg var på jobb i dag fikk jeg så sykt lyst på sjokolade. Jeg gikk og tenkte på sjokolade i flere timer. Tenkte at herregud, skal det ikke mer til for at jeg sprekker? Når jeg kjørte hjem kjørte jeg forbi butikken og dro rett hjem. Ingen sjokolade spist. Fordi jeg ikke ga etter for suget, som var ganske intenst en periode. Det er faktisk bare å la være. Det er ikke noe mer hokus pokus enn det. Kroppen din trenger næring og mat for å bruke det som energi, den trenger ikke spesifikke matvarer - det er du selv som bestemmer hva du gir kroppen din. I stedet for å avlede suget, konfronter det. Det er faktisk bare å skjerpe seg. 

Anonymkode: bc8f1...2da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis ordentlig mat og tenk etter om du virkelig vil ha sjokolade. Viss ja, ta deg en bit og legg det fra deg.

Anonymkode: 32f50...638

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...