Gå til innhold

Bør indiske innvandrer-jenter diskrimineres fra medisinstudiet ??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 1/10/2020 at 6:41 PM, AnonymBruker said:

En mulighet for å bedre kjønnsbalansen hadde faktisk vært å dele 50-50 mann og kvinnekvote på samtlige studier. Dersom det ikke var nok kvalifiserte søkere til den mannlige eller kvinnlige kvota kunne resten av de andre kjønnet konkurrere om de siste plassene.

Anonymkode: 758d3...8e7

Så kjønnsbalanse er viktigere enn å få de mest kvalifiserte personene ut i arbeidslivet?

Det trur jeg er å gi samfunnet en real bjørnetjeneste.

Anonymkode: 73e0b...5ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn har det visst blitt å være innvandrer. Skikkelig dobbeltstraff. Negativt hvis du ikke jobber eller har lavtlønnede jobber, negativt hvis du er flittig og jobber hardt for så å få "prestisje"-jobber.

En utdanning hvor det virkelig er viktig å få inn flere menn er psykologi. Her synes jeg man rett og slett kan ha guttekvoter. Om du har 5,8 eller 5,2 i snitt gjør deg ikke en fantastisk bedre psykolog, det er personlig egenhet som avgjør når man kommer på det nivået.

Anonymkode: 9a656...57d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg spiller det ingen rolle hvor legen kommer fra, bare jobben blir gjort ordentlig. 
Om de er lilla i huden og har både utover og innivertiss bryr jeg meg ikke om. 

Legen min er fra Pakistan, utrolig flink og sympatisk. 
 

En annen lege jeg var hos en gang er fra India, ei dame. Surmegge som absolutt ikke jeg skal tilbake til. Hun så ikke på meg ett eneste sekund og noe hjelp fikk jeg ikke. Hun bare ba meg bestille time til min fastlege som sitter vegg i vegg med henne. Hadde jeg kunne ventet i 3 uker med problemet, så hadde jeg ikke bedt om akuttime den dagen. Jeg har sjekket henne opp på nettet og hun er svææææært dårlig likt.

Er det noe som virkelig imponerer meg så er det utlendinger som ennå ikke snakker godt nok norsk, men som klarer kravene til å komme inn på legestudiet. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎10‎.‎01‎.‎2020 den 11.32, AnonymBruker skrev:

Kjønnspoeng er noe av det dummeste jeg vet om. Inget kjønn burde få ekstrapoeng på noe som helst studium. Den norske stat driver med regelrett kjønnsdiskriminering. 

Om det går i menn eller kvinners favør har selvsagt ingenting å si. Etnisk bakgrunn (i dette tilfellet indisk) skal heller ikke taes hensyn til.

Anonymkode: 73e0b...5ae

Da synes du det er greit at det for eksempel blir tilnærmet umulig for en mann å få mannlig psykolog eller for gutter å få mannlige lærere, for det er det som blir konsekvensen av det hvis vi fjerner kvoteringssystemet. Det går i stor grad ut over menn ettersom kvinnene breier seg på de fleste studiene.

Anonymkode: b36f9...af0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad det høy status å være lege! Og at det kommer til å være det i enkelte miljøer. Selv var jeg skoleflink og interessen for teori gjør at jeg kan ha en spennende karriere innen akademia. Jeg forstår ikke at folk med en akademisk legning vil jobbe med andres gørr og med et studie der man bare får overflatekunnskap om veldig mange fag. Med andre ord ikke bruk for sitt akademiske talent før en eventuell doktorgrad. Når det er sagt er vi i avhengig av leger av begge kjønn. Så jeg støtter kvotering til medisinstudiet på samme måte som det bør være det i psykologi og juss. Avhengig av at fagfolkene forstår både et mannlig og kvinnelig perspektiv. Men la flinke indere bare komme og bli i Norge!

Anonymkode: d2799...71a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Da synes du det er greit at det for eksempel blir tilnærmet umulig for en mann å få mannlig psykolog eller for gutter å få mannlige lærere, for det er det som blir konsekvensen av det hvis vi fjerner kvoteringssystemet. Det går i stor grad ut over menn ettersom kvinnene breier seg på de fleste studiene.

Anonymkode: b36f9...af0

Ja, det synes jeg er helt greit, om det er det som er tilfellet.

Ser ikke noe problem med det. Trur faktisk alle sammen er tjent med det.

Anonymkode: 73e0b...5ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er en av disse indiske foreldrene, som oppmuntret mine fra de var små. Jeg sa aldri HVA de skulle bli, men at høyere utdanning var viktig. Jeg ønsket at de var økonomisk uavhengige, med god jobb og god utdanning. Det var på ingen måte viktig for meg at de skulle velge status yrke, bare at de tok høyere utdanning innen noe som faktisk ga jobb. Jeg oppmuntret dem, da jeg skjønte at de var 6er elever. De var skoleflinke, så de burde bruke sine evner til å ta høyere utdanning. 

En av mine er blant de nevnte norsk-indiske jenter på medisinstudiet. Tro det eller ei, hun valgte det selv, og jeg klager ikke. 

Anonymkode: 1b2fb...bcb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.1.2020 den 9.56, AnonymBruker skrev:

Sånn har det visst blitt å være innvandrer. Skikkelig dobbeltstraff. Negativt hvis du ikke jobber eller har lavtlønnede jobber, negativt hvis du er flittig og jobber hardt for så å få "prestisje"-jobber.

Anonymkode: 9a656...57d

Hehe, var visst litt for avansert retorikk jeg brukte, får lage en forkortet versjon så kanksje du forstår:

Å diskriminere/straffe folk for å jobbe hardt og gjøre riktige ting = idioti.

Jeg er, derfor, imot diskriminering av hardtarbeidende folk, uansett hudfarge, uansett kjønn, uansett alle karakteristikker som er utenfor deres egen kontroll.

 

Problemet er, flertallet i Norge er FOR diskriminering av hardtarbeidende folk, sålenge de tilhører en "fæl"/"slem"/"ond" gruppe (som menn, særlig hvite menn)

Derfor er det innført.

Det er problemet.

Så hva skal du gjøre med saken?

Ingenting, du gir F selvsagt, for det er ikke "din" gruppe som diskrimineres, da er det bare å ignorere det/profitere på urettferdigheten

Og historiebøkene er fulle av folk som følger ditt eksempel. Dessverre ender det ALDRI bra. ALDRI.

 

Å promotere negative stereotypier om folkegrupper for å forsvare diskriminering mot dem, er ikke en god måte å styre samfunn på. Derfor bør vi unngå det i Norge

Det mener vel du også, eller er du for rasisme etc? Du får bestemme deg, helst før det er for sent. Og ta med deg resten av kvinnfolket her i landet også

first-they-came-martin-niemoller.jpg

Anonymkode: eaf1b...11b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.1.2020 den 19.27, Kågebruker skrev:

Av alle idiotiske trådtitler her på KG. 😤

Finn deg noe annet å tenke på

Av alle drittsekkutsagn og nedrige innspill på KG.

Finn deg noe annet å gjøre.

Anonymkode: 8ecb6...6fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...