Gå til innhold

Utro menns følelser for kona


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Leste i en annen tråd om en kvinne som har sex med en gift mann. Hun skriver "han sier han elsker kona. Jeg kunne aldri hatt sex med en annen dersom jeg elsker den hjemme ".

Jeg lurer på dette. 

Jeg hadde og et forhold til en gift mann men jeg avsto fra sex. Forholdet var 100% emosjonelt. 

Jeg tenker, enten den utro mannen har sex med sin elskerinne eller ikke, så handler han ekstremt respektløst overfor sin kone. Hvis han i tillegg påstår han elsker henne, så ville jeg gått i vill protest, for den man elsker, den respekterer man. Og respekt har man virkelig ikke for den der hjemme når man velger å være utro (fysisk el psykisk). 

Hva tenker dere?

Anonymkode: 73f14...bd2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at enhver person som er utro er en respektløs dust som partneren hadde hatt det bedre uten. Ingen fortjener å bli bedratt. Den "jeg elsker deg" er ikke mye verdt når du tråkker ned og bedrar din partner 

Anonymkode: 0bc19...90b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur menn fint kan elske kona og ha litt spenning på sida, handler om lyst, begjær og urdrifter.

Trur også vi kvinner er skrudd litt anneledes sammen. Jeg har hatt ett forhold til en gift mann, og det hadde jeg aldri hatt om jeg fortsatt elsket min ektemann.

Anonymkode: 623fa...9d0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror mange fint kan elske sin kone og likevel ha lyst på sex med andre. Det kan være to forskjellige ting. Bare se på alle som er villige til å gjennomføre ONS

Anonymkode: c50c4...b76

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Leste i en annen tråd om en kvinne som har sex med en gift mann. Hun skriver "han sier han elsker kona. Jeg kunne aldri hatt sex med en annen dersom jeg elsker den hjemme ".

Jeg lurer på dette. 

Jeg hadde og et forhold til en gift mann men jeg avsto fra sex. Forholdet var 100% emosjonelt. 

Jeg tenker, enten den utro mannen har sex med sin elskerinne eller ikke, så handler han ekstremt respektløst overfor sin kone. Hvis han i tillegg påstår han elsker henne, så ville jeg gått i vill protest, for den man elsker, den respekterer man. Og respekt har man virkelig ikke for den der hjemme når man velger å være utro (fysisk el psykisk). 

Hva tenker dere?

Anonymkode: 73f14...bd2

Enig i det meste du skriver. Men jeg mener en mann (siden det her var snakk om menn) må vise sin kone like mye respekt om han ikke elsker henne, som om han elsker henne.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, exictence said:

Enig i det meste du skriver. Men jeg mener en mann (siden det her var snakk om menn) må vise sin kone like mye respekt om han ikke elsker henne, som om han elsker henne.

Jeg mener det samme, men svært mange andre er uenige med oss der. Dessverre har det ikke noe å si hva vi selv mener og tenker om det.. Det vil fortsette å skje uansett. Haugevis av menn (og kvinner) klarer å være fornøyd med å få i pose og sekk. Ha en de elsker på hjemmebane, og en de får spenning, nyforelska følelser og løssluppen sex med. 

Anonymkode: f481e...9a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 Haugevis av menn (og kvinner) klarer å være fornøyd med å få i pose og sekk. 

Anonymkode: f481e...9a5

I bunn og grunn, tror jeg egentlig ikke det. Kanskje de kan tro det inni mellom. De søker det å være fornøyd, men finner det ikke ved å gå bak noens rygg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, exictence skrev:

Enig i det meste du skriver. Men jeg mener en mann (siden det her var snakk om menn) må vise sin kone like mye respekt om han ikke elsker henne, som om han elsker henne.

Ja men jeg mener at å elske og det å ha respekt.det henger sammen. Elsker man noen så respekterer man dem. Å være utro viser null i respekt,hvilket underbygger min mening om at en mann som sier han er utro men elsker kona, er en mann som lyver. 

En mann som elsker sin kone er en mann som respekterer sin kone.

Anonymkode: 73f14...bd2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at enhver person som er utro er en respektløs dust som partneren hadde hatt det bedre uten. Ingen fortjener å bli bedratt. Den "jeg elsker deg" er ikke mye verdt når du tråkker ned og bedrar din partner 

Anonymkode: 0bc19...90b

Bare for å presisere: ikke alle som er utro, lyver. Og løgnen er gjerne det verste. 

Anonymkode: 5c266...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror mange fint kan elske sin kone og likevel ha lyst på sex med andre. Det kan være to forskjellige ting. 

Anonymkode: c50c4...b76

Da kan man spørre om åpent forhold. Eller bare ha litt lyst på andre iblant. 

Anonymkode: 5c266...cb1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Helene Tveit1 skrev:

Utroskap er deilig. Det har reddet like mange ekteskap som motsatt 

"Reddet" ekteskap ved at man forble gift, tenker du på? Eller mener du skikkelig oppvask der begge fikk det bedre etterpå?

Anonymkode: 5c266...cb1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja men jeg mener at å elske og det å ha respekt.det henger sammen. Elsker man noen så respekterer man dem. Å være utro viser null i respekt,hvilket underbygger min mening om at en mann som sier han er utro men elsker kona, er en mann som lyver. 

En mann som elsker sin kone er en mann som respekterer sin kone.

Anonymkode: 73f14...bd2

Og jeg mener at om en mann har en kone, skal han respektere henne uansett om han elsker henne eller ikke.

Endret av exictence
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Helene Tveit1
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

"Reddet" ekteskap ved at man forble gift, tenker du på? Eller mener du skikkelig oppvask der begge fikk det bedre etterpå?

Anonymkode: 5c266...cb1

Begge deler :) vi endte opp i åpent forhold :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemer med debatter som dette er at den alltid blir så unyansert.

Det finnes de som er utro og ikke bryr seg om andre menneskers følelser, like mye finnes de som har vært utro en gang i livet, og aldri vil finne på det igjen. Innenfor dette spekteret er det også mange årsaksforklaringer til utroskap. Alt fra de som synes det er morsomt å ødelegge andre menneskers liv, til de som er utro på grunn av en reell forelskelse eller de som er utro fordi partneren har vært det.

Til tross for dette hagler kommentarer om at alle som er utro er like. Det blir feil premiss for debatten.

Anonymkode: 85bc3...5da

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et forhold til en gift mann. Om jeg elsker min egen mann? Jo, jeg er glad i han, men vi mangler noe oss i mellom. Om han elsker din kone? Aner ikke, han er nok også glad i henne og de samarbeider i følge han godt, men allikevel så har vi to noe sammen som iallefall ikke jeg har hjemme. 

Jeg og min elsker blir aldri et par i hverdagen , men her og nå nyter vi det vi har. 

Anonymkode: 2424b...1a4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er utrolig mange tråder om dette temaet. Det jeg lurer på er hvor gammel de som skriver her er, hva slags erfaring de har på området osv. 
 

 

Anonymkode: f6ae0...d12

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
1 time siden, Helene Tveit1 skrev:

Utroskap er deilig. Det har reddet like mange ekteskap som motsatt 

Jeg er enig. Jeg tror utroskap har både ødelagt og reddet mange ekteskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det også mange ulike "elskerinner" da. Noen er der bare for sex/flørting, og andre blir som en kjæreste, hvor man også finner på ting sammen/reiser steder, også er det noen som nesten blir kone nr.2, i form av at mannen deler seg så og si likt mellom de to og behandler de likt. Jeg har vært i det sistnevnte forholdet, vi planla fremtiden og han prøvde å være veldig rettferdig med tiden han fordelte på meg/kone og barn. Han ville ikke miste noen av oss. Men det kom til ett punkt for meg hvor det ble for tøft, han var som en kjæreste for meg, bare at det aldri ble noe mer.

Han sa at han også elsket kona, men for å være helt ærlig, tror jeg han var mer GLAD i henne enn ELSKET henne. Og det baserer jeg på at han var mer intr. i å finne på ting alene med meg, enn henne. Han gjorde mer ting med de som en familie, men brukte lite tid alene med henne, selv om hun etterspurte det ofte. De er gift, har barn sammen, de er vant til hverandre og har ett ansvar sammen, en slags plikt-kjærlighet, mens jeg og han trolig hadde mer lidenskap, fordi vi hadde mer alenetid, uten barn og ansvar. Det er jo to ulike typer kjærlighet, og han sa selv indirekte at han følte seg mest komplett når han hadde oss begge, og at hvis en av oss går fra han, vil han ikke bli den samme igjen.

Anonymkode: f920f...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger merke til at veldig få menn svarer på denne tråden? Tenker jo da særlig på de mennene som har vært eller er utro da. Det er jo svar fra dere som ville vært interessante å få vite om. Vi kvinner kan jo bare gjette og spekulere på hvordan det er for dere. Vi vet jo ikke hvordan dere tenker og føler om dette. 

Anonymkode: 6b6c6...224

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...