Jump to content
AnonymBruker

Hva slags kosttilskudd tar du og hvorfor?

Recommended Posts

The Kitten

Tar tran og B-vitaminer.  

Tran fordi jeg spiser for lite fisk. Spiser det til middag 1-2 ganger i uken, men bruker ikke noe fiskepålegg. 

B-vitaminer fordi jeg har fått påvist lavt opptak og trenger tilskudd. 

Fortsetter under...

Forumhei

Kreatin

proteinpulver

magnesium 

Driver med styrketrening😉

SVK

Tran. :a034:

Edited by SVK

Rogadame

Vitamin D 

Fordi jeg har MS og det er eneste beviste  bremse- effekt  i tillegg  til trening og bremsemedisin.

AnonymBruker

Vitamin B, C og D.

Magnesium

NAC

Q10

Kollagen

Anonymkode: 1ff82...0d7

Lily_88
On 1/8/2020 at 11:07 PM, AnonymBruker said:

Takk for at du delte! Jeg føler meg veldig sliten og depressiv, og håper D-vitaminmangel er årsaken.

Anonymkode: fa213...6af

Jeg trodde jeg begynte å bli utbrent eller noe, sov dårlig og orket ingenting en periode, men nå går det oppover. Legen ville sjekke for sikkerhets skyld, og jeg manglet D-vitamin. En kusine hadde vært til legen sin for lenge siden med samme symptomene som jeg hadde, og startet på D-vitamin piller. Legen sa at det var et vanlig problem alle har i alle aldre, og burde ta litt tilskudd i vinterhalvåret for å forebygge mangel, siden sola forsvinner delvis eller helt i store deler av landet...

Annonse

CabinCruiser

Hmm

Sana Sol

Vita arctic oil

Calsium

Jern

Tok kollagen tidligere - byttet det ut med en kopp eller to med kraft om dagen. Tar også litt ekstra vit D i vinterhalvåret.

AnonymBruker
23 hours ago, Lily_88 said:

Jeg trodde jeg begynte å bli utbrent eller noe, sov dårlig og orket ingenting en periode, men nå går det oppover. Legen ville sjekke for sikkerhets skyld, og jeg manglet D-vitamin. En kusine hadde vært til legen sin for lenge siden med samme symptomene som jeg hadde, og startet på D-vitamin piller. Legen sa at det var et vanlig problem alle har i alle aldre, og burde ta litt tilskudd i vinterhalvåret for å forebygge mangel, siden sola forsvinner delvis eller helt i store deler av landet...

Ja, legen min sier at alle i Norden burde ta D-vitamin vinterhalvåret

Anonymkode: 9df25...e21

Guest Proximus

Vitaminbamser fordi jeg ikke er så glad i store tabletter. Dvs vanlige vitaminbamser og D-vitaminbamser, i tillegg til folat og jern (tyggevarianten fra Cevita med c-vitamin). Jeg får i meg ganske mye folat blant annet, men kostholdet mitt er noe labert. Likevel føler jeg dette er nok.