Gå til innhold

Jeg trenger tips til nettsider der jeg kan lære hvordan jeg kan omgås kvinnelige autister.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan noen hjelpe meg med nettsider om dette?

På forhånd takk.

Anonymkode: b4e8c...445

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva mener du? Skal du bli venn med noen eller planlegger du å få henne til kjæreste? 

Anonymkode: ba2cf...6dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke akkurat nettside, men jeg har stor sans for Donna Williams' bøker. Denne har jeg ikke lest, men den ser ut til å omhandle temaet du etterspør. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du? Skal du bli venn med noen eller planlegger du å få henne til kjæreste? 

Anonymkode: ba2cf...6dd

Jeg vil ha henne som kjæreste🙂

Anonymkode: b4e8c...445

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du helt sikker på at hun er autist? Og hvorfor vil du ha henne? (det er ikke et negativt ladet spørsmål, jeg er bare nysgjerrig)

Anonymkode: e07a1...48f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er du helt sikker på at hun er autist? Og hvorfor vil du ha henne? (det er ikke et negativt ladet spørsmål, jeg er bare nysgjerrig)

Anonymkode: e07a1...48f

Ja, jeg er sikker på at hun har Aspergers.

Jeg vil ha henne fordi jeg liker henne.

Anonymkode: b4e8c...445

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg vil ha henne som kjæreste🙂

Anonymkode: b4e8c...445

 

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, jeg er sikker på at hun har Aspergers.

Jeg vil ha henne fordi jeg liker henne.

Anonymkode: b4e8c...445

Vil hun ha deg som kjæreste?

Anonymkode: cc84b...a61

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Vil hun ha deg som kjæreste?

Anonymkode: cc84b...a61

Har du tips til nettsider eller ikke?

Anonymkode: b4e8c...445

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, minister-mio skrev:

Behandle henne som den hun er, autister er ikke like.

Jeg vet det. Ingen mennesker er like.

Men likevel vil mennesker i en gruppe som har en diagnose ha noen fellestrekk som de utenfor gruppa ikke har. Ellers ville de ikke hatt samme diagnose.

Anonymkode: b4e8c...445

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg vet det. Ingen mennesker er like.

Men likevel vil mennesker i en gruppe som har en diagnose ha noen fellestrekk som de utenfor gruppa ikke har. Ellers ville de ikke hatt samme diagnose.

Anonymkode: b4e8c...445

Det er helt sant, men sånn datingmessig er mitt tips å tilnærme deg henne som person uavhengig av diagnosen. Jeg kan nesten garantere at hun ikke vil sette pris på innsatsen du legger i å finne nettsider hvor du lærer deg å omgås de med hennes diagnose.

Om du er så opphengt i diagnosen still henne spørsmål og være åpen for å lære hvordan diagnosen påvirker HENNE.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey, jeg har brent meg på å liksom ‘ta det som det kommer’ med en asperger-eks. Det kan man jo ikke gjøre ... Aspergers må prates i hjel. Ev. ta det veldig rolig. Vet ikke jeg, likte ikke tantrumene som ble slengt ut ... altså raseri-anfall, støtter TS. Unnskyld meg, det er smått retarded å ikke guarde seg, personen som ikke har aspergers/autisme skal ha det bra selv, men skjønner at aspergere har lyst til å være som ‘alle andre’, men det er de ikke. Og sånn er det bare ...? 🙈

Anonymkode: d3f64...09c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://autismesiden.no/userfiles/file/Brukerveiledning.pdf

Her fant jeg heldigvis svar på alt det jeg lurte på.

Anonymkode: b4e8c...445

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hey, jeg har brent meg på å liksom ‘ta det som det kommer’ med en asperger-eks. Det kan man jo ikke gjøre ... Aspergers må prates i hjel. Ev. ta det veldig rolig. Vet ikke jeg, likte ikke tantrumene som ble slengt ut ... altså raseri-anfall, støtter TS. Unnskyld meg, det er smått retarded å ikke guarde seg, personen som ikke har aspergers/autisme skal ha det bra selv, men skjønner at aspergere har lyst til å være som ‘alle andre’, men det er de ikke. Og sånn er det bare ...? 🙈

Anonymkode: d3f64...09c

Jeg liker ikke at du bruker ord som «smått retarded». Synes du det er en ok begrepsbruk? Attpåtil i en sånn tråd?

Anonymkode: 9ffd8...dc5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de med Asperger er jo veldig forskjellige. Jeg har en 13 år gammel sønn som har asperger, og han er den i familien som gir mest kjærlighet, alltid den som vil ha masse kos, gir komplimenter, og forteller hvor høyt han elsker oss daglig. Han er og den som trøster venner. Dette er jo ikke helt typisk for en med Asperger. Jeg ser jo faktisk for meg at min sønn vil være en fantastisk kjæreste en dag. 

Anonymkode: aba22...058

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.1.2020 den 20.40, AnonymBruker skrev:

Jeg vet det. Ingen mennesker er like.

Men likevel vil mennesker i en gruppe som har en diagnose ha noen fellestrekk som de utenfor gruppa ikke har. Ellers ville de ikke hatt samme diagnose.

Anonymkode: b4e8c...445

Kjenner du en med Aspergers, kjenner du en med aspergers... de er like forskjellig som folk flest, om ikke mer

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker ikke at du bruker ord som «smått retarded». Synes du det er en ok begrepsbruk? Attpåtil i en sånn tråd?

Anonymkode: 9ffd8...dc5

Hva skal jeg si? Jeg følte meg i alle fall retarded som hadde den holdningen. Det mås åpenhet til. Substansen er fremdeles viktigere enn ‘hvordan det ser ut’, og jeg trodde autisme-diagnosen medførte ærlighet. My bad, asså. 

Anonymkode: d3f64...09c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Gidavmeg skrev:

Kjenner du en med Aspergers, kjenner du en med aspergers... de er like forskjellig som folk flest, om ikke mer

Kjenner du en boler??????? Vet du åssen bolere/biffer fungerer???? How dare You? Alle bolere er forskjellige, ingen er make. Seriøst. Er du dum? Vi snakker om kjernen her, ikke hva du føler. 

Anonymkode: d3f64...09c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som mener at det ikke er noen fellestrekk ved de som har asperger, kan fortelle det til autismeforeningen. De har sikkert ikke peiling på hva de driver med siden de har lagd en brukerveiledning for venner. «Hvordan vi fungerer, hvordan vi håndteres, og praktiske tips».

Anonymkode: b4e8c...445

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her fant jeg heldigvis svar på alt det jeg lurte på. Anonymkode: b4e8c...445

Det beste er å bli kjent med akkurat henne som du vil bli kjent med. Hun er unik på sitt vis. Vær tålmodig og hyggelig.

Anonymkode: ba2cf...6dd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...