Gå til innhold

Hvorfor trener du? Hva er målet ditt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fordi det er en hobby, jeg konkurrerer også for gøy

Anonymkode: 7b0b0...95e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har nylig bikka 40, så nå trener jeg i stor grad for vedlikehold av formen og forebygging av helseproblemer.

Anonymkode: 4aeb5...38c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, SupaWoman skrev:

Skulle bare ønske trening hjalp mere på vekta, ikke det at jeg skal gå ned så mye men kunne godt ha mistet 3-4 kg.  Trener zumba, og crosstraining men blir jo bare mer sulten av å trene, haha. 

Å være sulten er ikke farlig.

Anonymkode: dd2ef...076

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å være sulten er ikke farlig.

Anonymkode: dd2ef...076

Nei det vet jeg godt og jeg periodefaster jevnlig, dvs går uten mat fra jeg står opp til f.eks kl 16.00 uten problem.  Tror det er en av tingene som gjør at jeg holder meg slank.  Men det ER irriterende å være sulten. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tidligere konkurranse svømmer, og bassenget er min friplass. Jeg svømmer for å holde teknikken ved like, for å være i bevegelse og for å tømme hode. Har artrose i ryggen, og styrketrening holder smertene i sjakk 🤙  jeg er også veldig rastløs av meg, og går turer på ettermiddag/kveld for å få ut rastløsheten og roe ned kroppen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 12.1.2020 den 22.30, SupaWoman skrev:

Noen her på forumet skrev at dette var et tabu i samfunnet, jeg har aldri opplevd det slik og har aldri følt at jeg har måttet skjule at jeg ønsker en finere kropp ved trening.  Men jeg skjønner at ikke alle trener FOR å få en finere kropp og at de gjør det av helt andre grunner. 

 

 

Å trene for å se bra ut er ikke tabu. Det er tvertimot det folk flest oppgir som motivasjon. Synd at det har blitt slik. Gutta har liksom også fått de kompleksene jentene hadde på 80-tallet. Da trente vi gutta for å prestere og fordi det var gøy og i mitt miljø tenkte vi ikke på vårt eget utseende i det hele tatt. Ser i ettertid at fin kropp var et biprodukt. Vi var opptatt av damenes kropp.

Anonymkode: d6616...cf9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har helt siden jeg var barn og ungdom trent mye (jeg danset klassisk ballett til jeg var 19), og det å trene er noe jeg liker godt, noe lystbetont. Det er en del av min identitet rett og slett. 

Men ja, det er mange årsaker til at jeg trener. For ca 10 år siden fikk jeg en stygg skade med dertil en omfattende ryggoperasjon som satte meg ut av spill ei god stund, brukte 1 år på å gro sammen igjen og deretter 1 år med opptrening. Så nå trener bl.a styrketrening med frivekter 3-4 ganger i uken, noe som er viktig for å opprettholde restarbeidsevnen min. Trening er også viktig for å holde smerter i sjakk. Merker fort hvis jeg slakker av med trening, da øker smertene.

I tillegg til styrketrening så er jeg glad i å løpe. Har tredemølle hjemme, så bruker den mye. Men er været ok så er jeg også glad i å løpe ute. Løper ca 8km 3-4 ganger i uken. Løping er i hovedsak godt for psyken og rastløshet, får tømt hodet og brukt opp litt overskuddsenergi. Løping funker også hvis jeg er pottesur. Eller når jeg er ett pms-troll. 

I tillegg til dette så har vi en engelsk setter som krever sitt, så det blir mye turer ute med henne. Både vanlige gåturer i nærmiljøet  og lange fjellturer. 

En ting jeg ikke trener for så er det vekta. Har aldri hatt problemer med for mange kilo på kroppen, heller tvert i mot. 

Endret av skruf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker følelsen av å pushe meg selv. Blir rett og slett glad etter en tung treningsøkt. Deilig å ha en hobby, er sosialt da jeg trener sammen med flere, og blir mindre aggressiv på sikt da jeg får ut frustrasjoner gjennom hard trening. Målet er en sunn, sterk og smidig kropp med lett definerte muskler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har siden jeg gikk på videregående slitt med nakke og skuldre. At jeg har en jobb hvor jeg sitter foran PC hele uka, gjør ikke saken bedre. Derfor trener jeg styrke for å holde hodepine og ryggsmerter under kontroll. I tillegg blir jeg lett rastløs, så en lang gåtur 1-3 ganger i uka hjelper på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var yngre var målet å gå ned i vekt. Jeg trente jevnt og trutt, men vekta rikket seg i grunnen aldri. Så gjorde jeg endringer i kostholdet. Jeg innså at jeg trengte mindre mat enn jeg trodde og at jeg nok hadde overvurdert effekten av trening. Jeg en pause i treninga og tok de nødvendige kostholdsgrepene. På relativt kort tid nådde jeg matchvekt, og bra var jo det. Men jeg ramlet ut av de gode treningsrutinene. Og nå begynner jeg å kjenne effektene av det på kroppen. Jeg er kanskje slank, men jeg er mye svakere enn før. Så nå ønsker jeg å trene for helsas skyld. Før var det egentlig mest kosmetisk, men nå tenker jeg på at jeg må ta vare på kroppen. Ok, litt strammere rumpe hadde forsåvidt ikke gjort noe, da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun av en grunn:

- vedlikeholde en slank og sexy kropp

Anonymkode: 2f383...1e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ha mer overskudd og tåle mer i hverdagen🙂

Kroppen har vi med oss så lenge vi lever, hva vi velger og gjøre er opp til oss.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg startet med trening, var det mest for å gå ned i vekt. Nå er det for å holde meg i form, fordi det er gøy, og jeg har blitt avhengig av endorfinkicket 3-5 dager i uka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg går turer i marka. Både fordi jeg liker å gå i naturen og fordi det er anbefalt med minst 150 minutter med fysisk aktivitet i uka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...