Gå til innhold

Volden på Haugerud - 20 innvandrerundommer slo to voksne nesten til døde


Horten Market

Anbefalte innlegg

Politiet nekter å uttale seg om saken, og det er tyst i hovedstrømsmediene. Men hendelsen nyttårsaften på Haugerud i Oslo, er grundig dokumentert:

To menn ble angrepet og utsatt for svært grov vold av et 20-talls unge helt ned i 14-årsalderen natt til 1. januar. Fikk tenner sparket ut, knekte ben og øret skåret i strimler. Ofrene ble funnet liggende delvis bevisstløse på bakken ved Johan Castbergs vei.

Stortingsrepresentant Jon Helgeim reagerer kraftig på politiets taushet og krever forklaring.

Hvorfor holder myndighetene slike hendelser skjult for offentligheten? Hva mer har vi ikke fått vite? Er de redde for hvordan folket vil reagere når innvandringens konsekvenser går opp for dem?

Norge er på full fart til å bli et dysfunksjonelt samfunn, preget av vold og utrygghet, skapt av mennesker vi har åpnet grensene våre for.

Endret av Horten Market
  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

VG har nettopp skrevet om saken

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/naPj3n/etterforsker-grov-vold-i-oslo-ble-knivstukket-i-oeret-og-fikk-slaatt-ut-tenner-nyttaarsaften


Men synes det er utrolig rart av politiet og ikke gå ut med noe info om saken før nesten en uke etterpå. Document og Resett var vel eneste plassene man kunne lese om saken, sett bort i fra sosiale medier.

Endret av fittesnerk
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk, 3 minutter før mitt innlegg har VG klart å trykke en artikkel, fem dager etter hendelsen. Politiet uttaler at hendlesen på Haugerud var en "helt ordinær voldshendelse". 20 ungdommer som nesten slår ihjel to voksne menn, er altså nå en helt ordinær hendelse i Oslo, som ikke var verdt å nevne, skal vi tro politiet.

Endret av Horten Market
  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å la være å rapportere om noe er nesten hakket verre enn når de bevisst unnlater å oppgi riktig signalement i etterlysninger, for ikke å "støte en hel gruppe" eller hva begrunnelsen skulle være.. 

Ufattelig skremmende utvikling i samfunnet vårt!!!

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av partene skal være mindreårige, og ikke et tjuetall men fem personer involvert..... hvem har rett? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan nesten virke som om media har fått føringer på hvordan man skal omtale saker der innvandrere eller personer med innvandrerbakgrunn skal omtales eller ikke omtales hvis det kan oppfattes som negativt.

Ser jo bare på de siste nyhetene fra Trondheim om omegn de siste dagene, det er noen som har prøvd og lokke unger inn i en bil og personene er beskrevet av vitner som personer med utenlandsk utseende men akkurat dette med utseende blir ikke videreformidlet av mediene.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, FryNor skrev:

Det kan nesten virke som om media har fått føringer på hvordan man skal omtale saker der innvandrere eller personer med innvandrerbakgrunn skal omtales eller ikke omtales hvis det kan oppfattes som negativt.

Ser jo bare på de siste nyhetene fra Trondheim om omegn de siste dagene, det er noen som har prøvd og lokke unger inn i en bil og personene er beskrevet av vitner som personer med utenlandsk utseende men akkurat dette med utseende blir ikke videreformidlet av mediene.

Nettopp! Document.no har troverdige dokumentasjoner her! 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det hadde vært 20 hvite gutter som hadde slått ned to innvandrere så hadde det nok blitt dekket i alle aviser. 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var og iferd med å stille spørsmålstegn ved dette. Veldig rart at de store avisene valgte å være tause om denne hendelsen. 

Dersom Politiet i Oslo betegner dette som en helt ordinær voldshendelse så er det faktisk noen som bør bytte etat, jeg foreslår avløpsetaten for politiledelsen....

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det var jo rimelig stort sprik mellom VG og Document sin versjon.... Er nok flere nyanser her en det man har hørt til nå.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter de mange tilfellene i høst av voldelige angrep - begått av innvandrerungdom mot hovedsaklig norske mennesker - så fryktet jeg at det ville skje noe stygt rundt jul og nyttår. Og som mangeårig beboer i temmelig belastede strøk i Oslo(hva kriminalitet angår) og direkte utsatt for eller vitne til så mye fælt, så kan jeg skrive under på at det er veldig mye som aldri nevnes i media i det hele tatt. Og jeg har inntrykk av at de i politiet som erfarer noe av det som foregår, ikke er de som uttaler seg offentlig. Det har forresten vært påfallende taust rundt høstens voldsbølge i Oslo, ingen offentlige fordømmelser av hatvolden dette er.

Jeg har snakket med mange innvandrere som er mildt sagt frustrert over det de ser som unnfallenhet overfor økende problemer forårsaket av nettopp innvandrere. De frykter at disse som herjer rundt, skal gi samtlige innvandrere dårlig rykte og ødelegge den tryggheten alle oppegående folk - norske såvel som innvandrede - setter så høyt.

Med den tausheten og/eller omskrivingen hva faktiske forhold angår, så skaper dette utrygghet og mistillit hos alle de som ønsker et fredelig og fungerende samfunn. Skal denne utryggheten ignoreres av frykt for å tråkke de ansvarlige på tærne? Problemer forsvinner ikke ved å koste dem under teppet, tvert om blir de bare liggende og gjære. Da blir det bare verre og verre: De opprinnelige problemene blir ikke håndtert, og misnøyen hos de som utsettes for problemene øker desto mer.

Endret av Ichiko
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Horten Market skrev:

Politiet nekter å uttale seg om saken, og det er tyst i hovedstrømsmediene. Men hendelsen nyttårsaften på Haugerud i Oslo, er grundig dokumentert:

To menn ble angrepet og utsatt for svært grov vold av et 20-talls unge helt ned i 14-årsalderen natt til 1. januar. Fikk tenner sparket ut, knekte ben og øret skåret i strimler. Ofrene ble funnet liggende delvis bevisstløse på bakken ved Johan Castbergs vei.

Stortingsrepresentant Jon Helgeim reagerer kraftig på politiets taushet og krever forklaring.

Hvorfor holder myndighetene slike hendelser skjult for offentligheten? Hva mer har vi ikke fått vite? Er de redde for hvordan folket vil reagere når innvandringens konsekvenser går opp for dem?

Norge er på full fart til å bli et dysfunksjonelt samfunn, preget av vold og utrygghet, skapt av mennesker vi har åpnet grensene våre for.

Please ta de hardere.

La familiene bli straffet ala slik de gjør det i uk

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Horten Market skrev:

Fantastisk, 3 minutter før mitt innlegg har VG klart å trykke en artikkel, fem dager etter hendelsen. Politiet uttaler at hendlesen på Haugerud var en "helt ordinær voldshendelse". 20 ungdommer som nesten slår ihjel to voksne menn, er altså nå en helt ordinær hendelse i Oslo, som ikke var verdt å nevne, skal vi tro politiet.

Om dette er ordinært i deler av Oslo bør en kalle det unntakstilstand og sette inn militæret for å unngå svenske tilstander

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Ichiko skrev:

Etter de mange tilfellene i høst av voldelige angrep - begått av innvandrerungdom mot hovedsaklig norske mennesker - så fryktet jeg at det ville skje noe stygt rundt jul og nyttår. Og som mangeårig beboer i temmelig belastede strøk i Oslo(hva kriminalitet angår) og direkte utsatt for eller vitne til så mye fælt, så kan jeg skrive under på at det er veldig mye som aldri nevnes i media i det hele tatt. Og jeg har intrykk av at de i politiet som erfarer noe av det som foregår, ikke er de som uttaler seg offentlig. Det har forresten vært påfallende taust rundt høstens voldsbølge i Oslo, ingen offentlige fordømmelser av hatvolden dette er.

Jeg har snakket med mange innvandrere som er mildt sagt frustrert over det de ser som unnfallenhet overfor økende problemer forårsaket av nettopp innvandrere. De frykter at disse som herjer rundt, skal gi samtlige innvandrere dårlig rykte og ødelegge den tryggheten alle oppegående folk - norske såvel som innvandrede - setter så høyt.

Med den tausheten og/eller omskrivingen hva faktiske forhold angår, så skaper dette utrygghet og mistillit hos alle de som ønsker et fredelig og fungerende samfunn. Skal denne utryggheten ignoreres av frykt for å tråkke de ansvarlige på tærne? Problemer forsvinner ikke ved å koste dem under teppet, tvert om blir de bare liggende og gjære. Da blir det bare verre og verre: De opprinnelige problemene blir ikke håndtert, og misnøyen hos de som utsettes for problemene øker desto mer.

Enig!!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Ichiko said:

Etter de mange tilfellene i høst av voldelige angrep - begått av innvandrerungdom mot hovedsaklig norske mennesker - så fryktet jeg at det ville skje noe stygt rundt jul og nyttår. Og som mangeårig beboer i temmelig belastede strøk i Oslo(hva kriminalitet angår) og direkte utsatt for eller vitne til så mye fælt, så kan jeg skrive under på at det er veldig mye som aldri nevnes i media i det hele tatt. Og jeg har inntrykk av at de i politiet som erfarer noe av det som foregår, ikke er de som uttaler seg offentlig. Det har forresten vært påfallende taust rundt høstens voldsbølge i Oslo, ingen offentlige fordømmelser av hatvolden dette er.

Jeg har snakket med mange innvandrere som er mildt sagt frustrert over det de ser som unnfallenhet overfor økende problemer forårsaket av nettopp innvandrere. De frykter at disse som herjer rundt, skal gi samtlige innvandrere dårlig rykte og ødelegge den tryggheten alle oppegående folk - norske såvel som innvandrede - setter så høyt.

Med den tausheten og/eller omskrivingen hva faktiske forhold angår, så skaper dette utrygghet og mistillit hos alle de som ønsker et fredelig og fungerende samfunn. Skal denne utryggheten ignoreres av frykt for å tråkke de ansvarlige på tærne? Problemer forsvinner ikke ved å koste dem under teppet, tvert om blir de bare liggende og gjære. Da blir det bare verre og verre: De opprinnelige problemene blir ikke håndtert, og misnøyen hos de som utsettes for problemene øker desto mer.

Utrolig godt beskrevet, og det stemmer ganske godt med det bekjente i Oslo Politiet beskriver. Mine venner er i den operative delen av politiet, ikke den "politiske"...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Fru Uperfekt said:

Om dette er ordinært i deler av Oslo bør en kalle det unntakstilstand og sette inn militæret for å unngå svenske tilstander

Dette! Er sånt ordinært så er det faktisk krise. I vårt nabo land er det visst blitt så vanlig dette med håndgranater, at det av den grunn ikke nevnes. 

Er det noen som har link til at dette tilfellet nyttårsaften ble beskrevet som ordinært? Det får vi virkelig ikke tro stemmer 😢

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 minutter siden, Tiuren said:

Utrolig godt beskrevet, og det stemmer ganske godt med det bekjente i Oslo Politiet beskriver. Mine venner er i den operative delen av politiet, ikke den "politiske"...

Takk skal du ha! Det samme som du sier gjelder de politifolk jeg har snakket med. Ser i blant det hevdes at politiet ikke skjønner noenting eller at de gir blaffen, det stemmer ikke. Har tilsvarende erfaring angående andre offentlige etater: Fotfolket vet hva som rører seg i samfunnet, for de ser det hver eneste dag.

3 minutter siden, Madame Butterfly said:

Dette! Er sånt ordinært så er det faktisk krise. I vårt nabo land er det visst blitt så vanlig dette med håndgranater, at det av den grunn ikke nevnes. 

Er det noen som har link til at dette tilfellet nyttårsaften ble beskrevet som ordinært? Det får vi virkelig ikke tro stemmer 😢

Jo, det stemmer. I VG sin omtale av saken, står følgende:

Quote

Kommunikasjonsrådgiver Eirik Willmann sier til VG at knivstikkingen på Haugerud var en «helt ordinær voldshendelse».

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/naPj3n/etterforsker-grov-vold-i-oslo-ble-knivstukket-i-oeret-og-fikk-slaatt-ut-tenner-nyttaarsaften

Så kan man saktens diskutere om beskrivelsen "ordinær voldshendelse" er et forsøk på å bagatellisere grovt voldelig overfall, eller om det betyr at slike overfall har blitt så hyppige at de er å se som ordinære.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel politiet snakker om «grov vold», det kan jo da ikke være «bare helt vanlig vold»

Tenker det mest naturlige fra språklig tolkning er å tenke det begynner å bli hyppig. 

Esj, det er ekkelt! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Horten Market skrev:

Politiet nekter å uttale seg om saken, og det er tyst i hovedstrømsmediene. Men hendelsen nyttårsaften på Haugerud i Oslo, er grundig dokumentert:

To menn ble angrepet og utsatt for svært grov vold av et 20-talls unge helt ned i 14-årsalderen natt til 1. januar. Fikk tenner sparket ut, knekte ben og øret skåret i strimler. Ofrene ble funnet liggende delvis bevisstløse på bakken ved Johan Castbergs vei.

Stortingsrepresentant Jon Helgeim reagerer kraftig på politiets taushet og krever forklaring.

Hvorfor holder myndighetene slike hendelser skjult for offentligheten? Hva mer har vi ikke fått vite? Er de redde for hvordan folket vil reagere når innvandringens konsekvenser går opp for dem?

Norge er på full fart til å bli et dysfunksjonelt samfunn, preget av vold og utrygghet, skapt av mennesker vi har åpnet grensene våre for.

Det er ikke så rart at politiet tier om svenske tilstander i Norge. Det er dårlig business å innrømme at politikken Norge har ført de siste årene har hatt nettopp konsekvensene Frp og de så kalte ''rasistene'' har advart mot helt fra starten. 

Norsk politi har nesten mistet min respekt med å tie om alvorlig kriminalitet, skjule statistikk som er ugunstig for ikke-vestlige immigranter og henlegge opplagte politianmeldelser uten å etterforske slik at mange ofre ikke får rettferdigheten de fortjener og mange kriminelle slipper unna straff.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...