Gå til innhold

Tips ang sjalu kjæreste


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg dater en herlig fyr. Altså, ikke bare er jeg forelska i ham, men det er så mye ved ham jeg liker. 

En av hans få feil er at han til tider er sjalu. På mine venner, på at hans venner skal bli betatt av meg f.eks. Vi har vært monogame fra dag 1, etter eksplisitt avtale. Likevel hadde han visst innbilt seg at jeg lå med noen parallelt med ham i starten (jeg data løst før jeg møtte ham, siste møte med noen var en del uker før jeg møtte ham, da flørta han med andre selv).

Jeg er veldig lite sjalu selv, og dessuten opplevde jeg at siste eksen mot slutten av forholdet ble veldig sjalu samtidig som han visstnok ikke var forelska i meg mer. Så jeg har bare negativ oppfatning av sjalusi. Føler meg ikke elska av det. 

Jeg har mange venner og mye på tapeten, dog går lite ut og drikker sjelden mer enn et glass vin. 

Hva kan vi gjøre med hans sjalusi? Han vil.ikke snakke om det. Så jeg prøver bare å vise ham at jeg elsker ham uten å sammenlikne ham med ekser eller andre. 

Hvis du er sjalu, hvordan vil du helst at kjæresten skal være? Hva har fungert? 

Anonymkode: d3bc3...dbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg dater en herlig fyr. Altså, ikke bare er jeg forelska i ham, men det er så mye ved ham jeg liker. 

En av hans få feil er at han til tider er sjalu. På mine venner, på at hans venner skal bli betatt av meg f.eks. Vi har vært monogame fra dag 1, etter eksplisitt avtale. Likevel hadde han visst innbilt seg at jeg lå med noen parallelt med ham i starten (jeg data løst før jeg møtte ham, siste møte med noen var en del uker før jeg møtte ham, da flørta han med andre selv).

Jeg er veldig lite sjalu selv, og dessuten opplevde jeg at siste eksen mot slutten av forholdet ble veldig sjalu samtidig som han visstnok ikke var forelska i meg mer. Så jeg har bare negativ oppfatning av sjalusi. Føler meg ikke elska av det. 

Jeg har mange venner og mye på tapeten, dog går lite ut og drikker sjelden mer enn et glass vin. 

Hva kan vi gjøre med hans sjalusi? Han vil.ikke snakke om det. Så jeg prøver bare å vise ham at jeg elsker ham uten å sammenlikne ham med ekser eller andre. 

Hvis du er sjalu, hvordan vil du helst at kjæresten skal være? Hva har fungert? 

Anonymkode: d3bc3...dbc

Her ringer varselbjellene mine, har opplevd det samme og tro meg det blir ikke bedre, det blir verre. Beklager å si det, men jeg hadde kutta han ut... Dere er i dateing fasen og han er allerede sjalu på dine venner? Ikke bra, absolutt ikke bra.

Anonymkode: 46ca2...7d8

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her ringer varselbjellene mine, har opplevd det samme og tro meg det blir ikke bedre, det blir verre. Beklager å si det, men jeg hadde kutta han ut... Dere er i dateing fasen og han er allerede sjalu på dine venner? Ikke bra, absolutt ikke bra.

Anonymkode: 46ca2...7d8

Jeg vet det ikke er bra. Jeg er villig til å prøve med ham. Selv om jeg har vært inne på tanken på å kutte ut. Det som gjør at jeg fortsetter er at han tross alt er ganske ærlig om at han ER sårbar. Hadde han ellers lekt macho hadde jeg dratt for flere mnd sia.  

Anonymkode: d3bc3...dbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet det ikke er bra. Jeg er villig til å prøve med ham. Selv om jeg har vært inne på tanken på å kutte ut. Det som gjør at jeg fortsetter er at han tross alt er ganske ærlig om at han ER sårbar. Hadde han ellers lekt macho hadde jeg dratt for flere mnd sia.  

Anonymkode: d3bc3...dbc

Kan være en hersketeknikk for at du ikke skal gå...

Det er jo bare å prøve med han hvis du ønsker det, men den type sjalusi er ødeleggende for et forhold i lengden.

Anonymkode: 46ca2...7d8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan være en hersketeknikk for at du ikke skal gå...

Anonymkode: 46ca2...7d8

Alt er mulig. 

Men det er jo flere tråder om sjalusi her inne hvor også sjalu folk svarer. De svarer sjelden at de kommer med sjalu utbrudd for å oppnå noe spesielt som ledd i en plan.

Når de beskriver det framstår det mer som en type angst. 

Anonymkode: d3bc3...dbc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg dater en herlig fyr. Altså, ikke bare er jeg forelska i ham, men det er så mye ved ham jeg liker. 

En av hans få feil er at han til tider er sjalu. På mine venner, på at hans venner skal bli betatt av meg f.eks. Vi har vært monogame fra dag 1, etter eksplisitt avtale. Likevel hadde han visst innbilt seg at jeg lå med noen parallelt med ham i starten (jeg data løst før jeg møtte ham, siste møte med noen var en del uker før jeg møtte ham, da flørta han med andre selv).

Jeg er veldig lite sjalu selv, og dessuten opplevde jeg at siste eksen mot slutten av forholdet ble veldig sjalu samtidig som han visstnok ikke var forelska i meg mer. Så jeg har bare negativ oppfatning av sjalusi. Føler meg ikke elska av det. 

Jeg har mange venner og mye på tapeten, dog går lite ut og drikker sjelden mer enn et glass vin. 

Hva kan vi gjøre med hans sjalusi? Han vil.ikke snakke om det. Så jeg prøver bare å vise ham at jeg elsker ham uten å sammenlikne ham med ekser eller andre. 

Hvis du er sjalu, hvordan vil du helst at kjæresten skal være? Hva har fungert? 

Anonymkode: d3bc3...dbc

Jeg er ikke direkte sjalu på noen spesifikk person, men kan være urolig f.eks. for kjærestens kontakt med venninner som jeg knapt har møtt, om han egentlig er forelska i meg, og en og annen gang har jeg lurt på hva han egentlig har gjort en kveld fordi han svarer vagt. Han har løyet litt, så vi sliter med tillitt. For min del har det hjulpet at han har blitt klarere på svar når jeg trenger det og at han er mer åpen både generelt og med telefonen sin i stedet for å gjemme den vekk slik han gjorde en stund. (Han kan nå åpne SoMe ved siden av meg f.eks.) Det ville også hjulpet mye om han sa og viste meg at det var meg han vil ha, men han var (er) ikke så god på den biten. Jeg er langt mindre engstelig nå enn for noen måneder siden, så det der med at en sjalu person bare blir verre er ikke sant. Tror heller ikke det ville vært så ille eller gått så langt om han viste mer kjærlighet og aldri løy! 

Hvis han ikke vil snakke om det, blir det jo fryktelig vanskelig! Jeg vet ikke om svaret mitt ga deg så mye, men kjærlighet, ærlighet og åpenhet tar knekken på sjalusi/usikkerhet for min del i hvert fall. :) 

Anonymkode: 6317e...9c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en megasjalu kjæreste. Dvs, han var sjalu med stor S. 

Da vi datet merket jeg ganske lite til det. Det var da vi hadde blitt seriøse at de sjalu sidene hans kom frem, og jeg vet ikke med deg men jeg kunne ikke akseptere det. 

For meg var det ikke greit at typen tvilte på meg da jeg skulle være med vennene mine. Kan komme med mange eksempler altså, men det at han forsøkte å begrense vennskapene mine synes jeg var verst. Til syvende og sist må det være tillit i et forhold så begge parter kan føle seg fri. 

Jeg konfronterte han derfor tidlig i forholdet og sa hva jeg hadde behov for. Han fikk vel egentlig et ultimatum: jeg må kunne gjøre dette uten at du reagerer. Hvis ikke blir dette usunt for oss begge. 

Så vet jeg jo også at sjalusi er vanskelig for dem som plages av det. Vi ble derfor  enige om noen kjøreregler for å lette litt på trykket. Vi er flinke på nærhet og kos, og vi er flinke på å prioritere hverandre. Vi er også flinke til å planlegge dagene våre noe som har hjulpet aller mest på hans sjalusi. Så er vi enige om at jeg sier ifra eller gir en ca tid for når jeg er hjemme, og at jeg gir det av meg selv så han slipper å spørre om det fra gang til gang. 

I tillegg skal han være flink å gjøre egne ting når jeg gjør andre ting så han ikke blir sittende hjemme å vente. 

Fungerer veldig fint for oss og typen tok det virkelig til seg :) så det er mitt beste råd: ta en skikkelig oppvask og finn på noe som passer for dere begge! 

Anonymkode: 40ce4...4de

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke direkte sjalu på noen spesifikk person, men kan være urolig f.eks. for kjærestens kontakt med venninner som jeg knapt har møtt, om han egentlig er forelska i meg, og en og annen gang har jeg lurt på hva han egentlig har gjort en kveld fordi han svarer vagt. Han har løyet litt, så vi sliter med tillitt. For min del har det hjulpet at han har blitt klarere på svar når jeg trenger det og at han er mer åpen både generelt og med telefonen sin i stedet for å gjemme den vekk slik han gjorde en stund. (Han kan nå åpne SoMe ved siden av meg f.eks.) Det ville også hjulpet mye om han sa og viste meg at det var meg han vil ha, men han var (er) ikke så god på den biten. Jeg er langt mindre engstelig nå enn for noen måneder siden, så det der med at en sjalu person bare blir verre er ikke sant. Tror heller ikke det ville vært så ille eller gått så langt om han viste mer kjærlighet og aldri løy! 

Hvis han ikke vil snakke om det, blir det jo fryktelig vanskelig! Jeg vet ikke om svaret mitt ga deg så mye, men kjærlighet, ærlighet og åpenhet tar knekken på sjalusi/usikkerhet for min del i hvert fall. :) 

Anonymkode: 6317e...9c9

Underskrives 🙂 Jeg var nok litt sjalu og engstelig i starten av vårt forhold, kanskje spesielt siden min kone er svært utadvent og sosial. Dette har bedret seg betydelig i løpet av et lengre ekteskap. Jeg stoler fullt og helt på henne og hun gir meg ingen grunn til engstelse. Det viktigste er at man aldri lyver om hvem man møter og kanskje også uoppfordret forteller hvem man har møtt og pratet med/om når man har vært ute alene. Å skjule hvem (og om hva) man har kontakt med på SoMe er et alvorlig varsel om at noe kan være feil. Synes TS gjør det meste riktig; ikke er hun mye ute alene og er svært måteholden med alkohol. Og så er kommunikasjon veldig viktig. Gjør partneren trygg på at det er han/henne du vil ha og ingen andre. For vårt forhold har dette gjort at jeg er blitt svært lite sjalu og synes det er greit at hun prater og kanskje flørter litt/danser med andre når vi er ute sammen eller hun er ute sammen med venninner. Jeg får vite alt og det trygger meg.
Vi koser og kysser mye og "ser" hverandre i hverdagen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke direkte sjalu på noen spesifikk person, men kan være urolig f.eks. for kjærestens kontakt med venninner som jeg knapt har møtt, om han egentlig er forelska i meg, og en og annen gang har jeg lurt på hva han egentlig har gjort en kveld fordi han svarer vagt. Han har løyet litt, så vi sliter med tillitt. For min del har det hjulpet at han har blitt klarere på svar når jeg trenger det og at han er mer åpen både generelt og med telefonen sin i stedet for å gjemme den vekk slik han gjorde en stund. (Han kan nå åpne SoMe ved siden av meg f.eks.) Det ville også hjulpet mye om han sa og viste meg at det var meg han vil ha, men han var (er) ikke så god på den biten. Jeg er langt mindre engstelig nå enn for noen måneder siden, så det der med at en sjalu person bare blir verre er ikke sant. Tror heller ikke det ville vært så ille eller gått så langt om han viste mer kjærlighet og aldri løy! 

Hvis han ikke vil snakke om det, blir det jo fryktelig vanskelig! Jeg vet ikke om svaret mitt ga deg så mye, men kjærlighet, ærlighet og åpenhet tar knekken på sjalusi/usikkerhet for min del i hvert fall. :) 

Anonymkode: 6317e...9c9

Blir det bedre om du møter disse veninnene?

Jeg har ikke løyet overfor ham noengang. Men det var en misforståelse i starten av forholdet, jeg håper vi har ordna opp i det nå.

Jeg prøver å legge vekk telefonen når jeg er med ham. Og generelt følge opp ting han spør etter. Gi ham klemmer som vi begge liker, og komplimenter. Føler det er mye kjærlighet mellom oss og at det vokser mer. 

Får bare prøve å ikke bli sint når han spør, heller sette grenser. 

Anonymkode: d3bc3...dbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, 911 skrev:

Underskrives 🙂 Jeg var nok litt sjalu og engstelig i starten av vårt forhold, kanskje spesielt siden min kone er svært utadvent og sosial. Dette har bedret seg betydelig i løpet av et lengre ekteskap. Jeg stoler fullt og helt på henne og hun gir meg ingen grunn til engstelse. Det viktigste er at man aldri lyver om hvem man møter og kanskje også uoppfordret forteller hvem man har møtt og pratet med/om når man har vært ute alene. Å skjule hvem (og om hva) man har kontakt med på SoMe er et alvorlig varsel om at noe kan være feil. Synes TS gjør det meste riktig; ikke er hun mye ute alene og er svært måteholden med alkohol. Og så er kommunikasjon veldig viktig. Gjør partneren trygg på at det er han/henne du vil ha og ingen andre. For vårt forhold har dette gjort at jeg er blitt svært lite sjalu og synes det er greit at hun prater og kanskje flørter litt/danser med andre når vi er ute sammen eller hun er ute sammen med venninner. Jeg får vite alt og det trygger meg.
Vi koser og kysser mye og "ser" hverandre i hverdagen.

Håper jeg kan bidra til at ting roer seg for ham. Er sosial men ikke flørtete. Han får vite mye uoppfordra, og resten om han spør. Jeg lyver ikke eller er hemmelighetsfull. Liker ham godt og håper jeg viser det! :)

Anonymkode: d3bc3...dbc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir det bedre om du møter disse veninnene?

Jeg har ikke løyet overfor ham noengang. Men det var en misforståelse i starten av forholdet, jeg håper vi har ordna opp i det nå.

Jeg prøver å legge vekk telefonen når jeg er med ham. Og generelt følge opp ting han spør etter. Gi ham klemmer som vi begge liker, og komplimenter. Føler det er mye kjærlighet mellom oss og at det vokser mer. 

Får bare prøve å ikke bli sint når han spør, heller sette grenser. 

Anonymkode: d3bc3...dbc

Ja, møtte noen av dem og da ble de helt ufarlige. Har også fått sett en del snapper og sånn, så stort dett bekymrer jeg meg ikke over dette lenger. Kan komme tilbake om det ser ut som han kjapt legger bort telefonen i det jeg kommer inn i rommet, men da har vi en avtale om at jeg skal si fra så kan han vise meg hva han så på. En del ganger har jeg prøvd å overvinne følelsene uten å spørre, men det ender bare med at jeg blir i dårlig humør og han lei seg. Det er litt flaut å være sjalu/usikker (selv om jeg mener jeg har hatt grunner til det.) Det kan være derfor kjæresten din ikke vil snakke om det. Men for å fikse problemet må han klare å snakke med deg så dere kan komme frem til løsninger. Han må forstå alvoret i at dette er vanskelig for deg. Jeg vet ikke hvor lenge dere har vært sammen, men jeg skjønner det som at det er ganske ferskt, og jeg håper det blir bedre med tiden slik det har blitt for vår del. :) 

Anonymkode: 6317e...9c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Kan komme tilbake om det ser ut som han kjapt legger bort telefonen i det jeg kommer inn i rommet, men da har vi en avtale om at jeg skal si fra så kan han vise meg hva han så på. En del ganger har jeg prøvd å overvinne følelsene uten å spørre, men det ender bare med at jeg blir i dårlig humør og han lei seg. Det er litt flaut å være sjalu/usikker (selv om jeg mener jeg har hatt grunner til det.) Det kan være derfor kjæresten din ikke vil snakke om det. Men for å fikse problemet må han klare å snakke med deg så dere kan komme frem til løsninger. Han må forstå alvoret i at dette er vanskelig for deg. Jeg vet ikke hvor lenge dere har vært sammen, men jeg skjønner det som at det er ganske ferskt, og jeg håper det blir bedre med tiden slik det har blitt for vår del. :) 

Anonymkode: 6317e...9c9

Kan iblant føle litt dammed if you do, dammned if you dont med sånt. Ikke skal jeg være opptatt av Some, men hvis jeg legger bort telefonen så skjuler jeg visst noe....Veldig slitsomt. 

Og så blir jeg iblant urolig for at HAN er utro siden han mistenker meg helt uten grunn. Tyv tror at hver mann stjeler osv. Selv om jeg ikke tror det. Han virker nesten irritert over at damer er tiltrukket av ham, like irritert som at menn er tiltrukket av meg. 

Vi har vært sammen i 7 mnd og jeg ønsker å gi forholdet en sjanse fordi det er så mye bra. Men jeg vet ikke om jeg orker å måtte vise fram mobilen min for alltid, når jeg ikke har gjort noe galt (jeg har tom blokkert en venn som begynte å flørte med meg, dette vet han ikke noe om). Samtidig vil jeg heller at han er åpen om sjalusien enn å skjule den, for da ender det bare dårlig, som du sier. 

Er det noen spesiell grunn til at du er så sjalu?

Hva mener du med at du synes du har hatt grunner? 

Jeg mener ikke at jeg er perfekt og immun mot kritikk. Jeg har ikke alltid reagert bra på hans sjalusi, f.eks. Men skal han pirke bør det være på et område der jeg faktisk gjør noe kritikkverdig. 

Anonymkode: d3bc3...dbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 hours ago, AnonymBruker said:

Her ringer varselbjellene mine, har opplevd det samme og tro meg det blir ikke bedre, det blir verre. Beklager å si det, men jeg hadde kutta han ut... Dere er i dateing fasen og han er allerede sjalu på dine venner? Ikke bra, absolutt ikke bra.

Anonymkode: 46ca2...7d8

Blir bare verre? Kutte han ut? Jeg synes kvinneguiden har mange gode råd, men dette er så ekstremt typisk svar. Nei, må nok bare kutte han ut ja. 

Og selvfølgelig behøver det ikke å bli verre. Jeg var ekstremt sjalu på min kjæreste. Uansett hva damen skulle så ble jeg skeptisk. Jeg sa det rett ut, at jeg er ekstremt sjalu, jeg er utrolig glad i deg. Du er en utrolig vakker dame og jeg er beskymret når du er ute blant andre. Smilte tilbake og sa, jeg elsker deg! Etter det så har jeg blitt mindre og mindre sjalu, Poenget mitt er at det noen ganger er greit å bare si det man føler. 

Anonymkode: f3cfe...4cb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en megasjalu kjæreste. Dvs, han var sjalu med stor S. 

Da vi datet merket jeg ganske lite til det. Det var da vi hadde blitt seriøse at de sjalu sidene hans kom frem, og jeg vet ikke med deg men jeg kunne ikke akseptere det. 

For meg var det ikke greit at typen tvilte på meg da jeg skulle være med vennene mine. Kan komme med mange eksempler altså, men det at han forsøkte å begrense vennskapene mine synes jeg var verst. Til syvende og sist må det være tillit i et forhold så begge parter kan føle seg fri. 

Jeg konfronterte han derfor tidlig i forholdet og sa hva jeg hadde behov for. Han fikk vel egentlig et ultimatum: jeg må kunne gjøre dette uten at du reagerer. Hvis ikke blir dette usunt for oss begge. 

Så vet jeg jo også at sjalusi er vanskelig for dem som plages av det. Vi ble derfor  enige om noen kjøreregler for å lette litt på trykket. Vi er flinke på nærhet og kos, og vi er flinke på å prioritere hverandre. Vi er også flinke til å planlegge dagene våre noe som har hjulpet aller mest på hans sjalusi. Så er vi enige om at jeg sier ifra eller gir en ca tid for når jeg er hjemme, og at jeg gir det av meg selv så han slipper å spørre om det fra gang til gang. 

I tillegg skal han være flink å gjøre egne ting når jeg gjør andre ting så han ikke blir sittende hjemme å vente. 

Fungerer veldig fint for oss og typen tok det virkelig til seg :) så det er mitt beste råd: ta en skikkelig oppvask og finn på noe som passer for dere begge! 

Anonymkode: 40ce4...4de

Ja, jeg har sagt til ham at det ikke er aktuelt å kutte venner. Jeg kutter heller ikke verv bare fordi han blir stressa av at jeg møter folk.

Men jeg har også sagt at jeg vil prioritere å treffes mer i 2020. At jeg savner å være mer med ham etc. At jeg ønsker å gjøre masse ting med ham.Gir ham mye "rapporter" om hvor jeg er og hva jeg gjør. Han gjør dette mindre men han er nok mer bare hjemme eller på treningssenter. Vi sender hverandre mye bilder, type her er jeg. 

Han er flink til å trene, se film etc når han er aleine. 

Anonymkode: d3bc3...dbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet det ikke er bra. Jeg er villig til å prøve med ham. Selv om jeg har vært inne på tanken på å kutte ut. Det som gjør at jeg fortsetter er at han tross alt er ganske ærlig om at han ER sårbar. Hadde han ellers lekt macho hadde jeg dratt for flere mnd sia.  

En viss sjalusi skal det være i alle forhold, det er graden som vi snakker om her! Du må faktisk se om det er fordi han vil kontrollere deg, eller om det er fordi han er redd for å miste deg og er usikker! Det er en enorm forskjell på akkurat dette. Om det er det siste vil det helt sikkert være nok for deg at du  hele tiden viser at du elsker han, forteller dette og tar hensyn til han i hverdagen når det kan bli situasjoner der han kan føle sjalusi. Ikke "flørte" med andre menn, og når du går ut uten han være helt åpen på hva du gjør, og fortelle om det. De fleste er akkurat litt sjalu i slike situasjoner uten at de forteller om det, de holder kjeft. Andre som er litt svake for sjalusi sier ifra. Bare du kan vurdere hva det er i ditt tilfelle. Er det for å kontrollere deg? Da ville jeg ikke godtatt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg bruker ikke tid på damer med mannlige venner, så slipper man dette problemet. Enkelt og greit 

Anonymkode: d549a...637

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Blir bare verre? Kutte han ut? Jeg synes kvinneguiden har mange gode råd, men dette er så ekstremt typisk svar. Nei, må nok bare kutte han ut ja. 

Og selvfølgelig behøver det ikke å bli verre. Jeg var ekstremt sjalu på min kjæreste. Uansett hva damen skulle så ble jeg skeptisk. Jeg sa det rett ut, at jeg er ekstremt sjalu, jeg er utrolig glad i deg. Du er en utrolig vakker dame og jeg er beskymret når du er ute blant andre. Smilte tilbake og sa, jeg elsker deg! Etter det så har jeg blitt mindre og mindre sjalu, Poenget mitt er at det noen ganger er greit å bare si det man føler. 

Helt enig, for en viss grad av sjalusi er bare sunt. Om min dame ikke er sjalu om jeg oppfører meg dumt, ja da ville jeg stusset. Enten er det fordi hun da ikke bryr seg, eller rett og slett bare holder kjeft for å ikke føle seg påtrengende. Men jeg oppfører meg slik jeg ville forventet at en partner skulle gjøre det ovenfor meg. Aldri spre usikkerhet for å vise at jeg har makten. Bare kutte ut en partner fordi det skulle dukke opp litt sjalusi er et veldig dårlig råd! Er det fordi partner vil kontrollere aggressivt er dette en helt annen ting, det ville jeg aldri godtatt. Dette finner man veldig raskt ut. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet det ikke er bra. Jeg er villig til å prøve med ham. Selv om jeg har vært inne på tanken på å kutte ut. Det som gjør at jeg fortsetter er at han tross alt er ganske ærlig om at han ER sårbar. Hadde han ellers lekt macho hadde jeg dratt for flere mnd sia.  

Anonymkode: d3bc3...dbc

Her har jeg vært, og sånn som de sier- DET BLIR IKKE BEDRE!!!!!!! Etter nøyaktig 1år gjorde jeg det slutt. Da var jeg så tappet for energi og forsvare ting som bare skjedde i hans eget hode. Prøvde å få hjelp flere ganger, men det ville han ikke. Tilslutt gikk jeg. Om han ikke får ekstern hjelp, vil dette bare bli verre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktige her er at du ikke begynner å innrette deg etter hans sjalusi. Så lenge du vet at du er til å stole på, og han ikke har noen logisk grunn til å tvile på deg, så må du leve ditt liv med frihet til å blomstre og utfolde deg. Problemet ligger hos ham, og han har ansvar for å jobbe med seg selv og sin egen tankegang. Dette handler ikke egentlig om deg eller hva du gjør, men om hans usikkerhet. En såpass sjalu person vil finne ting å bekymre seg for eller reagere på uansett hvor uskyldig partneren er.

Så du må stå på ditt her. Gjøre det tydelig at du ikke føyer deg etter irrasjonelle følelser, og at du ikke kan leve i et forhold hvor du hele tiden må "bevise" at du er trofast. Det farlige er når man sakte men sikkert begynner å føye seg etter den andres sjalusi for husfredens skyld. Dropper å ta en lønningspils med mannlige kollegaer, sier nei til fester, unngår å hilse på en gammel eks på butikken i tilfelle kjæresten feiltolker og tror det fremdeles er noe på gang, osv osv. Man må være veldig påpasselig på å ikke ende opp der, hvor man plutselig har innskrenket sitt liv og sosiale nettverk.

Anonymkode: 91003...ad8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...