Gå til innhold

Føler meg bare dum, får ikke til dette med dating


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en 27 år gammel kvinne, jeg har aldri hatt kjæreste og har stort sett vært for redd og usikker til å date. I januar i fjor møtte jeg en fyr som jeg forelsket meg i og som jeg virkelig trodde det kunne bli noe med, men det viste seg at han ikke var spesielt interessert likevel og det var kun sex for han. Så vi endte opp med å ha et slags friends with benefits forhold i mange måneder og det endte i oktober. Det er bra at det endte for det brøt meg bare ned og jeg følte meg elendig siden jeg var bra nok for sex, men ikke noe mer. 

Så nå har jeg forsøkt meg på dating igjen, hadde møtt en fyr to ganger og har dessverre blitt veldig betatt. Dum som jeg er, så hadde jeg sex med han på første date. Men han virket faktisk genuint interessert i meg, han fortalte meg at jeg var vakker og han gav meg veldig mange fine kompliment. Han var veldig fin og snakket om hva vi skulle gjøre neste gang vi møttes også videre, sa han håpte å ende dette året sammen med noen som meg, før han rettet det til å si "jeg mener deg". Han sa også på første date at han var ute etter noe seriøst og at han ikke er en player. Jeg var så glad over å endelig ha møtt noen som virket veldig bra, selv om vi bare hadde hatt to dater. Men plutselig så svarer han ikke lenger på meldingene mine, og jeg sender en melding der jeg spør om han vil møtes igjen og at jeg gjerne vil høre det hvis det er slik at han ikke har lyst til å treffe meg mer (det var kanskje dumt?), han svarer meg mange timer senere at han får panikk når ting begynner begynner å bli seriøst. Jeg spør han også om han mente alt det fine han sa til meg og han sier at han liker meg og at jeg er vakker og smart, og at han setter pris på tiden vi har hatt sammen. 

Dette er en uke siden, og siden har jeg ikke hørt noe. Skal jeg bare la han forsvinne? Føler meg litt knust, selv om jeg bare har møtt han to ganger. Føler meg dum som trodde på at noen faktisk kunne like meg. 

Hva skal jeg gjøre? Dating gjør meg bare nedbrutt. 

Anonymkode: e2fbf...04a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen i klubben.. vi er flere som har vært der ... han der siste tror jeg kanskje det gikk litt fort i svingene til han ble redd.. pinglete som menn er når det gjelder å bli for godt kjent med noen. Her må du sikkert gå den vennskapelige veien... ikke presse... ikke spør om han mente det eller det. Spør om en uke eller to om dere kan ta en kaffe ikke noe mer. Ikke noe mer sex på han før du har han på gli... og vent gjerne litt da og. Ikke krev bare vær blid og vennlig.. se om d endrer noe..

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sies at jeg ikke har fått det til jeg heller ... fortsatt single 😂😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Bente1234 said:

Velkommen i klubben.. vi er flere som har vært der ... han der siste tror jeg kanskje det gikk litt fort i svingene til han ble redd.. pinglete som menn er når det gjelder å bli for godt kjent med noen. Her må du sikkert gå den vennskapelige veien... ikke presse... ikke spør om han mente det eller det. Spør om en uke eller to om dere kan ta en kaffe ikke noe mer. Ikke noe mer sex på han før du har han på gli... og vent gjerne litt da og. Ikke krev bare vær blid og vennlig.. se om d endrer noe..

Du har helt sikkert rett, men det klør i fingrene etter å sende han en melding nå. Jeg blir også så lei meg og forvirret, for det var jo han som var mest på. Han som snakket om hvor bra jeg var, han som snakket om hva vi skulle gjøre på neste date, han som sa at han virkelig likte meg. Så jeg skjønner ingenting. 

Anonymkode: e2fbf...04a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel en del av gamet kanskje. Du har sikkert avvist og såret noen på din vei du og.

Du har nå fått viktig erfaring, det trenger du. Erfaring med å bli avvist, erfaring med å bli kjent med fremmede, erfaring med hele datingkonseptet.

En viktig erfaring som mange gjør er at menn plutselig ikke er så interessert likevel etter å ha vært veldig på fra første sekund. Det handler ofte om forventning og krav om at en mann må vise veldig stor interesse for at han i det hele tatt skal bli gitt en sjans. Så da blir det nok litt påtatt i begynnelsen ofte.

Anonymkode: e6874...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er vel en del av gamet kanskje. Du har sikkert avvist og såret noen på din vei du og.

Du har nå fått viktig erfaring, det trenger du. Erfaring med å bli avvist, erfaring med å bli kjent med fremmede, erfaring med hele datingkonseptet.

En viktig erfaring som mange gjør er at menn plutselig ikke er så interessert likevel etter å ha vært veldig på fra første sekund. Det handler ofte om forventning og krav om at en mann må vise veldig stor interesse for at han i det hele tatt skal bli gitt en sjans. Så da blir det nok litt påtatt i begynnelsen ofte.

Anonymkode: e6874...c8d

Ja skjønner ikke at de gidder når de egentlig ikke vil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du går i den klassiske sex-fella som jeg tror de fleste kvinner går i. De sikter for høyt. Du går etter de attraktive som er "kjærlighet ved første blikk"-kjekke. Du sier jo det selv at du ble fort storm-betatt. Et tips er kanskje å heller finn en som ikke er så attraktiv og bli kjent først. De mindre attraktive blir ofte mer attraktive når du blir kjent med personligheten deres.

 

Nå skal det sies at dine tidligere sexpartnere kanskje var i utgangspunktet ute etter et forhold, men så viste det seg at dere ikke passet så bra sammen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipset er jo ikke ha sex. Menn kan holde på slik fordi dere ligger så fort. Går det ikke an å skaffe seg verdighet og si nei?? Ta deg selv før og etterpå da om nøden blir for stor. Så lenge dere kvinner legger dere ned på første date med ukjent mann så kan de holde på slik. Stopp. Si nei. Bli kjent. 

Anonymkode: f9ba9...841

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste episode(#32) av Kjærlighetspodden omhandler nettopp det Lee Jones snakker om. Forskning viser at kun ca 10% av forhold startet ved "første blikk". De andre tok mere tid. Både fordi man trenger å bli bedre kjent for å skjønne hvilket varp man har gjort, og et fenomen som kalles "repetert eksponering" som er en veldig effektiv utvikler av varme følelser. Hele Kjærlighetspodden kan anbefales, men som sagt særlig siste episode!

Har man sex for tidlig er faren stor for at det blir det forholdet er, heller at man får tid til at det kan utvikle seg til noe mer. Og om ikke det blir til noe mer så får du luket ut de som bare vil ha sex og ikke noe seriøst og ekte...

Lykke til!

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Lee Jones said:

Du går i den klassiske sex-fella som jeg tror de fleste kvinner går i. De sikter for høyt. Du går etter de attraktive som er "kjærlighet ved første blikk"-kjekke. Du sier jo det selv at du ble fort storm-betatt. Et tips er kanskje å heller finn en som ikke er så attraktiv og bli kjent først. De mindre attraktive blir ofte mer attraktive når du blir kjent med personligheten deres.

 

Nå skal det sies at dine tidligere sexpartnere kanskje var i utgangspunktet ute etter et forhold, men så viste det seg at dere ikke passet så bra sammen.

Hvordan vet du at mennene var mer attraktive enn ts? Kanskje hun til og med var penere? Skal hun likevel sikte nedover?

Anonymkode: a6657...164

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unntak finnes alltid, naturligvis, men som utgangspunkt må du forstå at menn først og fremst er interessert i sex. Og gir du ham det på første date, så strykes du fra listen over damer som har potensiale til å bli mor til hans barn. En seriøs mann som ser et potensiale i deg, har ikke noe imot å bruke måneder på å bli kjent med deg. Uten sex og intimitet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Horten Market said:

Unntak finnes alltid, naturligvis, men som utgangspunkt må du forstå at menn først og fremst er interessert i sex. Og gir du ham det på første date, så strykes du fra listen over damer som har potensiale til å bli mor til hans barn. En seriøs mann som ser et potensiale i deg, har ikke noe imot å bruke måneder på å bli kjent med deg. Uten sex og intimitet.

 

Går dette begge veier? Menn som har sex på første date er ikke farsmateriale? Både du og han over jeg siterte er så hyklere, jeg blir irritert av sånt. Selv hadde jeg sex med samboer og barnefar på første date, vi er sammen på tiende året. Jeg gadd ikke fake at jeg ikke var interessert i sex når jeg faktisk hadde lyst på han, hadde han tenkt som deg hadde han gått glipp av en god kjæreste og 2 flotte barn.

Anonymkode: a6657...164

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Går dette begge veier? Menn som har sex på første date er ikke farsmateriale? Både du og han over jeg siterte er så hyklere, jeg blir irritert av sånt.

Anonymkode: a6657...164

Det er opp til deg og andre kvinner hvilke forventninger dere har til menn. Kravene til menn er definitivt vanskeligere å innfri. Hun trenger stort sett bare å knipe beina sammen inntil hun møter Mr. Right, mens han må innfri en rekke materielle krav om inntekt og sosial status.

Sitat

Selv hadde jeg sex med samboer og barnefar på første date, vi er sammen på tiende året.

Jeg startet innlegget du siterte med "Unntak finnes" ...

Kan jeg spørre hvor mange ganger du har vært utro på disse 10 årene? Han?

Sitat

Jeg gadd ikke fake at jeg ikke var interessert i sex når jeg faktisk hadde lyst på han

Dette handler ikke om å fake noe, men å forstå at sex for de fleste mennesker involverer sterke følelser, i den grad at vurderingsevnen svikter når den intime barrieren er brutt. Derfor er det veldig lurt å gjøre vurderingen av om man passer sammen, før man har sex.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Horten Market said:

Det er opp til deg og andre kvinner hvilke forventninger dere har til menn. Kravene til menn er definitivt vanskeligere å innfri. Hun trenger stort sett bare å knipe beina sammen inntil hun møter Mr. Right, mens han må innfri en rekke materielle krav om inntekt og sosial status.

Jeg startet innlegget du siterte med "Unntak finnes" ...

Kan jeg spørre hvor mange ganger du har vært utro på disse 10 årene? Han?

Dette handler ikke om å fake noe, men å forstå at sex for de fleste mennesker involverer sterke følelser, i den grad at vurderingsevnen svikter når den intime barrieren er brutt. Derfor er det veldig lurt å gjøre vurderingen av om man passer sammen, før man har sex.

Jeg syns det er utrolig festlig at du tror det har vært utroskap i forholdet fordi vi hadde sex på første date, jeg har ikke noe imot konservative meninger og kan være det selv på andre områder, men det er viser rett og slett en svært dømmende og svart/hvit tankegang fra din side. 

Den seksuelle kjemien var sterk fra første sekund, og er det fremdeles. Har ikke lyst på andre enn han, jeg. Vil heller tro utroskap er mer tilbøyelig når en dame med lav sexlyst møter en mann med høy sexlyst, han tolker det som at hun er kostbar men egentlig var hun bare ikke så gira som han. Bare som et eksempel. Ellers er jeg enig med deg, at det kan gjøre situasjonen med komplisert og skape sterke følelser som gjør en mer tankeløs, det skjedde heldigvis ikke med oss. Det viktigste å være obs på er at det kan være veldig opprivende for kvinner som skiller ut tilknytningshormoner under sex, og bli dumpet etterpå. Dèt er et godt poeng for å holde igjen, ikke fordi at kvinner som har sex på første date er horer som blir dårlige mødre. 

Anonymkode: a6657...164

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du at mennene var mer attraktive enn ts? Kanskje hun til og med var penere? Skal hun likevel sikte nedover?

Anonymkode: a6657...164

Mindre attraktive menn pleier ikke dumpe kvinner som er mer attraktive. Det gjelder ikke å sikte nedover, men være realistisk. Mange sliter med å se seg selv objektivt. Selvinnsikt er noe man lærer. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ha sex på første date. Ikke andre heller for den saks skyld. 

Anonymkode: dfa30...3ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 hours ago, AnonymBruker said:

Ikke ha sex på første date. Ikke andre heller for den saks skyld. 

Anonymkode: dfa30...3ba

Hvorfor ikke?

Anonymkode: 04462...709

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sex på 4. date og ble allikevel "dumpet". Like greit egentlig, slipper å bruke flere måneder på en fake og meningsløst relasjon hvor han skal fake interessen kun for sex. Opplevde også det samme som deg at han virket genuint interessert og seriøst. Vi pratet i timevis og vi dro aldri hjem til hverandre før siste gangen. Så var det POOF! Og tror du ikke at han plutselig tekstet meg 2 mnd senere og ville møtes igjen? Jeg bare ler av dere menn. Skjønner deg veldig godt TS, det er en kjip følelse men heldigvis finnes det fremdeles en ordentlig mann der ute. 

Anonymkode: 30753...e68

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.1.2020 den 15.00, AnonymBruker skrev:

Hva skal jeg gjøre? Dating gjør meg bare nedbrutt. 

Du er ikke dum, og du trenger ikke føle deg nedbrutt. Men, du må endre noen av tankene dine ang. dating :) 

Først:  SENK forventningene dine. Hold de så lave som  mulig i starten. Tro på handling foran ord. 

Sett deg en standard for hvordan du vil behandles. Når tenker DU at det er ok å ha sex?  (sjelden første date - bli kjent først. Her luker du ut en del bruk-og-kast-typer) . Hva søker du?  Fast forhold?  Gå for det og ikke noe annet. Når du finner noen på nett( regner med du bruker tinder og sånne ting?)  spør dem hva de er ute etter, få dem til å svare deg først, så de ikke speiler ditt svar. Du er ute etter forhold, da må du ha noen som søker det samme. De som sier "nei, vet ikke " eller "  det er fint med litt kos veit du ;)" - de luker du ut. Bort med dem. Ha på skylapper for alt annet enn DITT mål og DINE ønsker! :)

Still spørsmål, bli kjent og så ta det ut i livet.Se om det er noe å satse på. 

Og så må du gjøre jobben med deg selv:  Hvem er du?  hva gjør deg attraktiv?  (mer enn bare utseende). Ville du selv tatt deg med ut på date? I så fall hvorfor?  Skriv ned positive ting om deg selv på en liste og heng den opp der du ser den ofte. Minn deg selv på at du er en bra person, og vil være en flott kjæreste :) 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Måneskinn skrev:

Du er ikke dum, og du trenger ikke føle deg nedbrutt. Men, du må endre noen av tankene dine ang. dating :) 

Først:  SENK forventningene dine. Hold de så lave som  mulig i starten. Tro på handling foran ord. 

Sett deg en standard for hvordan du vil behandles. Når tenker DU at det er ok å ha sex?  (sjelden første date - bli kjent først. Her luker du ut en del bruk-og-kast-typer) . Hva søker du?  Fast forhold?  Gå for det og ikke noe annet. Når du finner noen på nett( regner med du bruker tinder og sånne ting?)  spør dem hva de er ute etter, få dem til å svare deg først, så de ikke speiler ditt svar. Du er ute etter forhold, da må du ha noen som søker det samme. De som sier "nei, vet ikke " eller "  det er fint med litt kos veit du ;)" - de luker du ut. Bort med dem. Ha på skylapper for alt annet enn DITT mål og DINE ønsker! :)

Still spørsmål, bli kjent og så ta det ut i livet.Se om det er noe å satse på. 

Og så må du gjøre jobben med deg selv:  Hvem er du?  hva gjør deg attraktiv?  (mer enn bare utseende). Ville du selv tatt deg med ut på date? I så fall hvorfor?  Skriv ned positive ting om deg selv på en liste og heng den opp der du ser den ofte. Minn deg selv på at du er en bra person, og vil være en flott kjæreste :) 

Veldig gode råd! 👏👏👏

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...