Jump to content
AnonymBruker

Elbiler har høyere CO2-utslipp enn diesel-biler

Recommended Posts

Fortsetter under...

bodyhack_petter

For meg handler det like mye om å bevege seg mot et bedre alternativ, signaleffekten og intensjonen. Enten det gjelder miljø eller dyrevelferd.

Å finne feil ved andres engasjement kun for å sitte på ræva uten å (ønske)forbedre noe er bare dumt.

Ikke direkte mot TS, har ikke klikket på linken engang - men har en følelse av hvor det bærer.

slask
14 minutter siden, bodyhack_petter said:

For meg handler det like mye om å bevege seg mot et bedre alternativ, signaleffekten og intensjonen. Enten det gjelder miljø eller dyrevelferd.

Å finne feil ved andres engasjement kun for å sitte på ræva uten å (ønske)forbedre noe er bare dumt.

Ikke direkte mot TS, har ikke klikket på linken engang - men har en følelse av hvor det bærer.

Engasjement er bra, men ikke når det gjøres på feil premisser.
Når det viser seg at EL-bilene ikke er så miljøvennlige som påstått, men snarere slipper ut mer CO2 enn bensin og diesel, så er det riktig å forholde seg til dette.

Bra engasjement på feil premisser blir fortsatt feil.

Signaleffekt for feil retning høres bare dumt ut.

AnonymBruker
18 minutter siden, bodyhack_petter skrev:

Hvis du er engasjert så er det første du bør gjøre å lese linken. En tysk studie har testet Tesla model 3 og en moderne dieselbil, og det viser seg i følge denne studien at Tesla model 3 har et høyere CO2-utslipp.

Hvorvidt dette stemmer vet jeg ikke. Er derfor åpen for tanker og informasjon begge veier.

Anonymkode: 44693...6a9

LiseTV

El bil= galskap sett i system

AnonymBruker
16 minutter siden, slask skrev:

Når det viser seg at EL-bilene ikke er så miljøvennlige som påstått, men snarere slipper ut mer CO2 enn bensin og diesel, så er det riktig å forholde seg til dette.

Tror nok ikke el-biler slipper ut mer CO2 enn bensinbiler. Bensinbiler har også høyere CO2-utslipp enn dieselbiler.

Annonse

AnonymBruker
bodyhack_petter
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du er engasjert så er det første du bør gjøre å lese linken. En tysk studie har testet Tesla model 3 og en moderne dieselbil, og det viser seg i følge denne studien at Tesla model 3 har et høyere CO2-utslipp.

Hvorvidt dette stemmer vet jeg ikke. Er derfor åpen for tanker og informasjon begge veier.

Ja, det handlet om tid i det jeg svarte. Jeg Kjenner forøvrig til tema fra før (hørt om).

Det første som slår meg npr jeg klikke rop linken, er linken med motargumenter som dukker opp i starten, som jeg vil si høres ganske relevant ut:

https://www.nettavisen.no/okonomi/slakter-tysk-elbil-undersokelse---dette-er-en-ubrukelig-studie/3423674657.html

Har du eller TS også klikket på den?

AnonymBruker
17 minutter siden, bodyhack_petter skrev:

Ja, det handlet om tid i det jeg svarte. Jeg Kjenner forøvrig til tema fra før (hørt om).

Det første som slår meg npr jeg klikke rop linken, er linken med motargumenter som dukker opp i starten, som jeg vil si høres ganske relevant ut:

https://www.nettavisen.no/okonomi/slakter-tysk-elbil-undersokelse---dette-er-en-ubrukelig-studie/3423674657.html

Har du eller TS også klikket på den?

Ja, nettopp. Og for meg blir artiklene ord mot ord, og har derfor tanker og spørsmål rundt det.

Ser i ettertid at jeg burde satt spørsmålstegn etter overskriften. Ts.

AnonymBruker

Missvisende overskrift da det motsatte er riktig

Anonymkode: ceda3...5c5

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Missvisende overskrift da det motsatte er riktig

Har du forsket på det selv siden du vet det med sikkerhet?

AnonymBruker
På 5.1.2020 den 19.10, AnonymBruker skrev:

Har du forsket på det selv siden du vet det med sikkerhet?

Må man forske på alt selv eller kan vi fordele oppgave blant oss mennesker på jorden

AnonymBruker
On 1/5/2020 at 1:36 PM, slask said:

Du gir deg ikke. Lite å gjøre utenfor kvinneguiden for tiden? Jeg har et forslag til nytt brukernavn for deg: kjerringa mot strømmen (bokstavelig talt)

Anonymkode: b0edb...b0e

Annonse

Stina234

Problemet er batteriene i seg selv.  Krever mye inngrep i naturen for å få ut de metallene som benyttes i batterier.  I tillegg er det sannsynligvis ikke nok av metallene til å følge opp politikerne sine ønsker om å få biler og båter over på batteri.

Så ja det ser ut som et feil veivalg men tiden vil vise.

AnonymBruker
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må man forske på alt selv eller kan vi fordele oppgave blant oss mennesker på jorden

Det var ikke det jeg sa. Men vi har ikke fått det bevist enda, og derfor skal man ikke ukritisk høre på alt som blir sagt. Virkningen av elbiler er det ingen som vet enda. Du skrev at overskriften var feil siden det motsatte er riktig. Ts

slask
23 hours ago, Stina234 said:

Problemet er batteriene i seg selv.  Krever mye inngrep i naturen for å få ut de metallene som benyttes i batterier.  I tillegg er det sannsynligvis ikke nok av metallene til å følge opp politikerne sine ønsker om å få biler og båter over på batteri.
Så ja det ser ut som et feil veivalg men tiden vil vise.

Og disse enorme inngrepene i naturen bryr de seg ikke om miljømessig, for det skjer jo i andre land. Det blir jo innbyggerne i disse landenes problem...
Alt dette er kampen om pengene - ingenting annet.
Mer - mer.....ren grådighet.

Nye markeder gir vekst og profitt. Råstoffene, foredlingen, produksjon av batteripakker, nye biler å selge...
Det finnes ingen reell grunn til at elbilmarkedet skal subsidieres med avgiftsfritak, det er rent juks, akkurat som klimasvindelen.

https://www.klimarealistene.com/2020/01/12/ipcc-leirens-klimafortelling-1-folelser-trumfer-vitenskap/

Geirfuglen
På 5.1.2020 den 14.38, AnonymBruker skrev:

Ja, nettopp. Og for meg blir artiklene ord mot ord, og har derfor tanker og spørsmål rundt det.

Ser i ettertid at jeg burde satt spørsmålstegn etter overskriften. Ts.

Nei, artiklene er ikke ord mot ord, men premissene er ulike. Jeg mener den ene artikkelen tar utgangspunkt i at man lader med kullkraft. Det gjør ikke vi her hjemme. Luftforurensning er heller ikke tatt med i beregningen.

AnonymBruker
12 timer siden, Geirfuglen skrev:

Jeg mener den ene artikkelen tar utgangspunkt i at man lader med kullkraft. Det gjør ikke vi her hjemme. Luftforurensning er heller ikke tatt med i beregningen.

Når vi tenker miljømessig, så er det jo hva som gjelder på verdensbasis som betyr noe. Hjelper ikke så mye om vi ikke lader med kullkraft med den lille befolkningen vi er i Norge, hvis de gjør det i store land.

Geirfuglen
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når vi tenker miljømessig, så er det jo hva som gjelder på verdensbasis som betyr noe. Hjelper ikke så mye om vi ikke lader med kullkraft med den lille befolkningen vi er i Norge, hvis de gjør det i store land.

Jo, når vi sliter med å kutte på andre områder, så er det jo helt nødvendig at vi kutter på noe siden veitrafikk er en relativt stor del av de totale utslippene.

7E72258C-E31A-4FD4-ABEA-E0A872A6E233.png

43234F41-6DFB-47F3-A039-E9F193BD60C5.png