AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #1 Del Skrevet 5. januar 2020 Hun fyller 18 nå straks, og har i den anledning tenkt å hjelpe henne med å kjøpe bil (brukt). Vi tenker å legge oss på ca 100.000, og at hun betaler 60.000 selv og jeg resten. Ville dere kjøpt elbil eller dieselbil? Anonymkode: b0daa...692 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #2 Del Skrevet 5. januar 2020 Hvilken bil ønsker hun selv ? Anonymkode: 1e174...d54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet 5. januar 2020 #3 Del Skrevet 5. januar 2020 Kjøper dere el-bil bør dere legge en plan for hvordan drivstoff skal betales. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 5. januar 2020 #4 Del Skrevet 5. januar 2020 Toyota er iallfall regnet som driftssikre. Regner med det bør telle litt for en ungdom som antakelig ikke har all verdens med penger til å fikse. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Torelli Skrevet 5. januar 2020 #5 Del Skrevet 5. januar 2020 Hva skal den brukes til og hvor bor dere? Jeg kjører akershus-oslo og sparer mye på å ha elbil til min pendlerbil.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #6 Del Skrevet 5. januar 2020 Kommer an på hvor dere bor og hva bilen skal brukes til. Trenger hun bare en snop liten bybil, trenger hun firhjulstrekk fordi det er mye snø og fjelloverganger, trenger hun stasjonsvogn med god plass til ski og turutstyr, osv. ? Anonymkode: 58903...2f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 5. januar 2020 #7 Del Skrevet 5. januar 2020 Golf. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #8 Del Skrevet 5. januar 2020 Min første bil var en Golf og kunne ikke vært mer fornøyd. Neste bil blir nok også en Golf 😛 Anonymkode: ed355...4f0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DarKnight Skrevet 5. januar 2020 #9 Del Skrevet 5. januar 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Hun fyller 18 nå straks, og har i den anledning tenkt å hjelpe henne med å kjøpe bil (brukt). Vi tenker å legge oss på ca 100.000, og at hun betaler 60.000 selv og jeg resten. Ville dere kjøpt elbil eller dieselbil? Anonymkode: b0daa...692 Hva er behovene hennes da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #10 Del Skrevet 5. januar 2020 Som andre her sier, behovet må jo avklares først. Til 100k får du supre biler! Sats på østasiatisk, Honda, Toyota, Kia. Billigst og mest pålitelig i drift. Unngå europeiske og amerikanske biler. Anonymkode: 68cf1...36c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DarKnight Skrevet 5. januar 2020 #11 Del Skrevet 5. januar 2020 39 minutter siden, AnonymBruker said: europeiske Fiesta er dog et godt alternativ. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CabinCruiser Skrevet 5. januar 2020 #12 Del Skrevet 5. januar 2020 Noe som er driftssikkert og drivstoffgjerrig. I den prisklassen er VW, toyota, suzuki, peugot og kia alternativer. En suzuki stopper aldri + den har 4trekk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #13 Del Skrevet 5. januar 2020 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som andre her sier, behovet må jo avklares først. Til 100k får du supre biler! Sats på østasiatisk, Honda, Toyota, Kia. Billigst og mest pålitelig i drift. Unngå europeiske og amerikanske biler. Anonymkode: 68cf1...36c Honda er ikke en billig bil. Ikke deler heller hvis noe må skiftes. Anonymkode: 90827...b8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #14 Del Skrevet 5. januar 2020 Mazda 2 er en veldig fin, liten, enkel bil å ha. Har hatt min i mange år nå. Min første bil som 18 år var en Suzuki Swift, det kan også anbefales. Men alt etter hva hun trenger, trenger hun mye plass er disse to kanskje litt små men i forhold til kjøring og spesielt parkering er de fantastiske 🙌🏻 Anonymkode: 65faa...ac0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 5. januar 2020 #15 Del Skrevet 5. januar 2020 4 minutter siden, CabinCruiser skrev: Noe som er driftssikkert og drivstoffgjerrig. I den prisklassen er VW, toyota, suzuki, peugot og kia alternativer. En suzuki stopper aldri + den har 4trekk. Ikke slik jeg kjenner Suzuki Toyota derimot må en omtrent skyte 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #16 Del Skrevet 5. januar 2020 Toyota Yaris eller Toyota IQ. Anonymkode: d6ccd...efa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CabinCruiser Skrevet 5. januar 2020 #17 Del Skrevet 5. januar 2020 1 minutt siden, Fru Uperfekt skrev: Ikke slik jeg kjenner Suzuki Toyota derimot må en omtrent skyte Toyota går gjerne flere hundre tusen km, men de får ofte driftsstans og feilmeldinger etc. Det gjør en suzuki sjelden og aldri. Aberet med suzuki er at det er laget av papp, som stort sett alle biler bortsett fra volvo. Men sjansen er større for å overleve i en suzuki kontra en ford f.eks 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #18 Del Skrevet 5. januar 2020 Ser ingen nevner sikkerhet.... Det er det første jeg hadde anbefalt for mitt barn! En nyere Golf ville jeg satset på. Driftsikkerhet er ikke lett. Har hatt både europeiske og asiatiske biler hvor jeg/vi har hatt positive og negative med alle merker vi har hatt. Vi er mest fornøyd med VW. Anonymkode: a1906...885 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 5. januar 2020 #19 Del Skrevet 5. januar 2020 1 minutt siden, CabinCruiser skrev: Toyota går gjerne flere hundre tusen km, men de får ofte driftsstans og feilmeldinger etc. Det gjør en suzuki sjelden og aldri. Aberet med suzuki er at det er laget av papp, som stort sett alle biler bortsett fra volvo. Men sjansen er større for å overleve i en suzuki kontra en ford f.eks Har du statestikk på overlevelses muligheter? Har 1 kompis med Suzuki og den er inne på verksted minst 1 gang i mnd så... Merker det siden det er bla oss han låner bil av i verksteds periodene. Bare i 2019 vet jeg den kostet han over 70k i verkstedet, hadde vært billigere å kjøpe seg ny bil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #20 Del Skrevet 5. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ser ingen nevner sikkerhet.... Det er det første jeg hadde anbefalt for mitt barn! En nyere Golf ville jeg satset på. Driftsikkerhet er ikke lett. Har hatt både europeiske og asiatiske biler hvor jeg/vi har hatt positive og negative med alle merker vi har hatt. Vi er mest fornøyd med VW. Anonymkode: a1906...885 Er bilen nyere enn 2002, noe den nok er, så er det ikke så mye som skiller merkene Anonymkode: 7e651...d6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå