Gå til innhold

En helt fantastisk vond og fin tale av Maud. Men det er ikke sant.


SoWhat?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Men det er "ikke lov" til å si. Men sannheten skal ingen godta og vite om? 

Fordi ingen vil at Maud skal kritiseres. Det er IKKE det jeg gjør. Jeg hyller henne fordi hun sa det hun sa, og sto der så sårbar og likevel flink.

Men det er en annen side av samfunnet. De som faktisk ikke blir hverken hørt eller får hjelp. Beklager. Men jeg vet om dem. Og jeg tenker på dem. 

Et ønske er at alle betyr noe for noen

 Men sant er det dessverre ikke ❤️

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett i det. Men det var uansett en fantastisk tale og en kjempeprestasjon av Maud å holde den i en så vanskelig situasjon. Men hun er jo bare 16 år og kan ikke vite om alt i samfunnet vårt tross alt. Hun har jo rett i at det hvertfall er mulig å søke om hjelp, men dessverre er det sånn at ikke alle får hjelpen de trenger. Og her må politikerne på banen. Jeg synes det var litt kvalmt å se endel politikere være så enig i at det er fælt med selvmord og bla bla bla, men så sitter vi mange og vet at de ikke prioriterer penger og ressurser til de som lider og har det vondt psykisk, og at mange av disse er i risiko for å ta livet sitt. De burde ikke være så falske og heller gjøre en jobb for å hjelpe de som har det så vondt at de kanskje tar selvmord. 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krampus

Hun er et barn. I hennes verden så får folk som ber om det hjelp og alle har nære og kjære rundt seg. Det er kjempefint at hun har et liv hvor hun kan tro de tingene, og syns ikke hun skal dras inn i en tråd som dette. Du kunne enkelt startet en "alle får ikke hjelp"-tråd uten å måtte dra fram en jente som nettopp har mistet pappaen sin

 

Endret av Krampus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men veldig mange som tar livet sitt har det, og det er jo veldig relevant i akkurat denne situasjonen. Litt vanskelig å si noe som treffer alle, og det er jo selvsagt først og fremst ord til og om sin avdøde far, og folk i hans situasjon. Og selvfølgelig for seg selv, som en del av sorgprosessen, og det vil jeg si er det viktige her. Helt utrolig beundringsverdig og modig gjort, håper det gjorde henne godt.

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Krampus skrev:

Hun er et barn. I hennes verden så får folk som ber om det hjelp og alle har nære og kjære rundt seg. Det er kjempefint at hun har et liv hvor hun kan tro de tingene, og syns ikke hun skal dras inn i en tråd som dette. Du kunne enkelt startet en "alle får ikke hjelp"-tråd uten å måtte dra fram en jente som nettopp har mistet pappaen sin

 

Ja, selvfølgelig. Jeg beundrer henne

 Men alle hyller henne av voksne mennesker som mener at hun har reddet liv. Ja, hun har kanskje det ❤️

Men slutt med hykleriet. Voksne bør være edruelige. Jeg er lei av at de på andre siden vet bedre. Og hvem gidder å bry seg? Hvem får hjelp?

Jeg vet hvem som ikke får det. Så unnskyld meg. Ikke bruk hersketeknikk mot meg. Jeg hyller Maud for intensjonen. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, SoWhat? skrev:

Et ønske er at alle betyr noe for noen

 Men sant er det dessverre ikke ❤️

Enig. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Invicta skrev:

Enig. 

Dessverre er det sannheten ja

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk tale av Maud, men jeg må si meg enig i at deler av den ikke nødvendigvis var sann. Rent realistisk sett tror jeg ikke det alltid finnes en annen utvei. Dessverre. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Beach skrev:

Fantastisk tale av Maud, men jeg må si meg enig i at deler av den ikke nødvendigvis var sann. Rent realistisk sett tror jeg ikke det alltid finnes en annen utvei. Dessverre. 

Problemet er at noen ikke ser annen utvei. Vi må innse sannhet selv om alt har "tatt av nå"

Vi som ser og vet om andre siden skal ikke få munnkurv!! Det er faktisk like viktig som alt annet her. 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ikke at du tar feil, men jeg tror Maud hjalp flere enn hun fikk til å føle seg utenfor.

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår egentlig ikke poenget likevel. Ekstremt negativt fokus. Som om man leter etter det. Men litt håpløst og diskutere. Jeg klarer nesten ikke forstå at det finnes noen som ikke betyr noe for en eneste sjel uten å aktivt gå inn for det.

Og hvis det å bety noen andre enn deg selv var alt som betød noe, hva med frivillig arbeid? Nabohjelp? Frelsesarmeen? Frivillighetssentralen? FOD? 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt blir jo litt sirkus i Norge når det skjer noe uvanlig. Man skal sørge på "rett måte", si "de rette ordene" osv. En etter en kommer kjendiser fram med sine kloke ord.

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SoWhat, du er veldig fæl til å opprette egne tråder ang noe du fint kunne skrevet i en av de allerede eksisterende trådene som omhandler tema. 

Så prøv å tenk litt på det neste gang du brenner inne med noe og velger å starte en egen ny tråd. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, minister-mio skrev:

Jeg sier ikke at du tar feil, men jeg tror Maud hjalp flere enn hun fikk til å føle seg utenfor.

Ja, men de "få" teller ikke?  Det er poenget mitt. Outcastere og tapere. Ok. De betyr ingenting I FORHOLD. Skulle ønske du møtte de jeg har møtt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, bodyhack_petter skrev:

Jeg forstår egentlig ikke poenget likevel. Ekstremt negativt fokus. Som om man leter etter det. Men litt håpløst og diskutere. Jeg klarer nesten ikke forstå at det finnes noen som ikke betyr noe for en eneste sjel uten å aktivt gå inn for det.

Og hvis det å bety noen andre enn deg selv var alt som betød noe, hva med frivillig arbeid? Nabohjelp? Frelsesarmeen? Frivillighetssentralen? FOD? 

Uten aktivt å gå inn for det? Fyfader. Er det mulig å skrive noe sånt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

41 minutter siden, SoWhat? skrev:

Jeg er full av beundring for Mauds tale til pappaen. 

Men hun vet ikke at nei, det er ikke alltid hjelp å få. Det er i beste fall brannslokking. Liv går tapt fordi helsevesen ikke har kapasitet/ressurser/økonomi. 

Liv går tapt fordi...nei, det er ikke mange som elsker deg. Eller bryr seg. Kanskje ikke en eneste en engang

 Hva følte DE som hørte talen? Jeg vet det var godt ment. Men sant var det ikke. 

Ari hadde en kjæreste som han bodde sammen med etter hva jeg forstår. Det er ikke sånn at han var helt alene i verden. Han skulle feira julen med barna men valgte å ikke gjøre det. Han sleit i hodet, men det var faktisk ikke folka rundt sin skyld! Jeg blir ofte overraska over at det er folk med kjæreste og barn som tar livet av seg selv. Men tror det har alt med psyke å gjøre, ikke hvem som er rundt deg.

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, SoWhat? skrev:

Ja, men de "få" teller ikke?  Det er poenget mitt. Outcastere og tapere. Ok. De betyr ingenting I FORHOLD. Skulle ønske du møtte de jeg har møtt. 

De få teller absolutt, men de er ikke Maud sitt ansvar.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Maud. Alle MÅ søke hjelp om de har store psykiske vansker. Hva er alternativet? Lide i stillhet og ende opp med selvmord? Klart alle som sliter må søke hjelp!!! 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Thaila skrev:

Ari hadde en kjæreste som han bodde sammen med etter hva jeg forstår. Det er ikke sånn at han var helt alene i verden. Han skulle feira julen med barna men valgte å ikke gjøre det. Han sleit i hodet, men det var faktisk ikke folka rundt sin skyld! Jeg blir ofte overraska over at det er folk med kjæreste og barn som tar livet av seg selv. Men tror det har alt med psyke å gjøre, ikke hvem som er rundt deg.

Hun nevnte " be profesjonelle om hjelp" 

Jeg vil ikke gå inn på hvorfor han gjorde det. Jeg vet bare at mennesker gjør det fordi de føler seg betydningsløse. Med all grunn. Fordi ingen bryr seg. Tro meg. 

Viktig rettelse: NOEN gjør det fordi  de føler seg betydningsløse ❤️

Endret av SoWhat?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...