Gå til innhold

Mensen er borte!


Gjest lissy

Anbefalte innlegg

Gjest Mrs. Potter

Jeg sluttet med p-pillene i august i fjor for å prøve å bli gravid. Fikk tilbake mensen etter ca 2 mnd,og har hatt stabile sykluser siden(40-42 dager)

Men nå er den borte.. Skulle hatt mensen for nesten 1 mnd siden(9 mai). Tok 2 graviditetstester rundt IKM,og 1 test en uke senere. Begge negativ.

Hva skal jeg gjøre? Er det bare å smøre seg med tålmodighet å vente,eller er dette grunn til å ta en sjekk hos legen? Er jo redd for at noe er galt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta en ny test kanskje...! :sjarmor:

Du sier du skulle hatt mensen 9.mai, men har ikke tatt test siden ca. 16.mai -det er jo leeeenge siden!

Er ikke sikker du produserte hcg så tidlig. Ta en ny test!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ta en ny test. Om den også er negativ kan du jo kontakte legen din og forklare at mensen er blitt helt borte, og at du gjene vil ha den tilbake, du prøver å bli gravid. Det finnes piller de kan gi deg for at du skal få mens og derved komme igang med en ny syklus. Men, det er ikke unormalt med lange og merkelige sykluser etter p-pilleslutt, så det er ikke sikkert de vil gjøre noe med det enda. Det må du nesten finne ut av med legen din. Men ta en test først, for å være sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Potter

Takk for svar! :)

Tok en test nå nettopp,og den var negativ.

Tar kanskje kontakt med legen etterhvert,men foreløpig tror jeg bare jeg venter. Som dere sier så er det jo ikke uvanlig med lange sykluser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor i.i.

Sikkert ikke dette du vil høre, men:

Jeg har hatt perioder på opp til 9 mnd uten mens.

Det minste har vært 6 dager. :roll:

Og da snakker jeg ikke om spotting eller småblødninger, men heller "foss"...

Har jo pcos også da... :wink:

Lykke til vennen.:klem:

Mayamor - ikke innlogget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det samme skjedde med meg. Jeg sluttet i desember 03. Hadde regelmessig mens 5 ganger, så pang borte. Kom igjen etter ca 4 mnd. Gikk til legen og forklarte problemet. Sa ikke noe om at det var normalt eller ikke, men jeg ble henvist videre til en gynekolog. Der får jeg nå tett oppfølging. Så hvis du går til legen hjelper de deg.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Potter

9 mnd,Mayamor :o

Så lenge tror jeg ikke jeg har tålmodighet til å vente.

Tror jeg tar kontakt med legen etterhvert jeg..og håper på og få like god hjelp som deg,BlaBla.

Tusen takk for svar alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...