Gå til innhold

Anbefaler alle å se denne videoen. For å lære om hva narissisme faktisk er, og for å kunne identifisere deg og beskytte deg i fremtiden.


ansvarlig_borger

Anbefalte innlegg

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi må minne oss selv på hvem det er vi savner. Hver dag, hele dagen. 

Vi savner er menneske som ikke er i stand til å elske noen andre enn seg selv.

Vi savner en person som leker med oss.

Vi savner en person som vil ødelegge oss, kun for å få det bra selv. 

Vi savner, og de savner ikke noe fra oss, annet enn påfyll for ego. De liker oss ikke. 

Vi savner noen som er på jakt etter en ny, for siden vi har sett hvordan de er, vil de egentlig bort fra oss. Men de kommer ikke til å la oss være før de har funnet en ny å suge livskraften utav. 

Den dagen de finner en ny, blir ting vanskeligere for oss om vi ikke klarer NK. For den dagen kommer de til å smøre ut over sosiale medier hvor lykkelige de er, at de har møtt verdens beste osv osv... et nytt offer, som de kan tømme. 

Jeg har barn med min eks. Og han ELSKER dette. For jeg kan ikke gå NK, og han får meg fortsatt til å gråte med ondskapen sin. Klarer han å få meg til å gråte, kan jeg se at han vokser. Han smiler og koser seg. 

Han har ødelagt meg så mye, at noen dager er jeg overbevist om at det er jeg som er gal. Som ikke ser meg selv. Han har sagt mange ganger... «jeg (han) er en fantastisk person, som alle liker, men du har vært så kjip mot meg, så du har fått meg til å bli sånn» 

Sier jeg noen ganger at jeg vil snakke med nav eller familievernkontoret for å lage en bedre samværsplan (for han kommer å går som han vil) svarer han «gjør det, du er så gal at drar du dit å klager på meg, kommer de til å ta i fra deg barnet vårt» trussel på trussel på trussel. Så mange trusler...

Er du ikke grei, finner jeg en ny, jeg kan finne så mye bedre enn deg, så hvorfor skal jeg holde ut med en som deg? 

Alt dette startet da jeg ble gravid. Han var verdens beste før det (når jeg ser tilbake nå, ser jeg at dette ikke er sant, men jeg var blind)  Så dere som ikke har barn. LØP! Narsissismen vokser til de grader når de har «bundet deg» med en graviditet, ekteskap el...

Jeg hater at jeg kunne bli lurt av han, at jeg ikke så hvem han var, men nå må jeg leve med dette og håpe jeg har lært.

Jeg vil ringe han hver dag, mange ganger om dagen, jeg savner han natt og dag, jeg sliter SÅ mye. Mest sliter jeg med at jeg faktisk savner dette monsteret. Som om noen har feilstilt hodet mitt, og jeg ikke klarer å tenke rasjonelt. Jeg ser jo alt, jeg vet at han er et dårlig menneske. Men inni meg ligger det lille håpet... hva om? Kanskje det var min feil? Kanskje jeg må forandre meg? Kanskje det er jeg som er et dårlig menneske... jeg tviler mange ganger om dagen. Han var mitt alt, han lovet meg alt, han var så utrolig fin og god, han elsket meg som ingen andre noen gang har gjort, han så meg, han hørte på meg og han var verdens tryggeste... trodde jeg.

Han har alt nå... mange venner, god jobb, stor leilighet, et godt liv. Jeg har mistet alt. Men jeg har barnet vårt, som er det beste som har skjedd meg, og jeg vet at vi to skal få det fint. 

Min største frykt er at eks skal finne seg en ny, samtidig som dette hadde vært bra, for da tror jeg han lar meg være... og jeg trenger det nå. 

Vi må gå videre dere. Vi må lukke alle de dørene vi kan lukke og aldri se oss tilbake.

En ny dag med NK (i den grad jeg kan ha NK) og vi skal klare det!❤️

 

 

Anonymkode: b9e94...11a

Bare vit at du er ikke alene om å være i en sånn situasjon. Vit at du er et menneske med empati, du er god og du har et fantastisk barn. Den kjærligheten du prøvde å gi han vil noen andre ta i mot med glede!

Klem til deg❤

Anonymkode: f4525...1db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tar ikke noe av det folk skriver som feil. Jeg spør om hjelp og prøver og forklare så godt jeg kan, uten og skulle bli gjenkjent. 

Ja sånn var det for oss også gikk minst 1 uke maks 2, før helvette var tilbake. Så derfor er jeg fast bestemt på og ikke bo med han igjen. Han har jo tilbudt meg det, men jeg avslo.

Så vet som sagt ikke om det har noe og si siden han gjør ting anderledes nå enn tidligere. Fordi han vet jeg sklir unna🤷🏼‍♀️. Har fått de kjærlighetserklæringene tidligere, ikke vært så mange av de nå bare i det små. Men fortsatt anderledes som sagt. 

Situasjonen vi og flere sitter i er jo helt forjævlig. 

Anonymkode: 44b79...c57

Du var heldig hvis det gikk 2 uker før helvete begynte. Det var ny rekord hvis det gikk en uke før eksen min la opp til helvete. Det siste jeg tenker du burde gjøre er å bo med han igjen, hvis du er fast bestemt på at det er over og NK. Kjærlighetserklæringer kommer du til å få mange av. Jeg fikk "jeg elsker deg, du er den eneste for meg, kom tilbake" så gikk det 3 dager og han hadde allerede snakket med minst 10 andre jenter, snappet pikken sin til minst 3 og drukket seg så sanseløs full at han kunne forsvinne i en dag eller to og ikke ane hvor han hadde vært. Og det gikk på repeat. 

Alt med sånne typer er bare kaos som aldri vil ta slutt. Nå vet ikke jeg i detaljer hva eksen din gjorde bortsett fra å være drittsekk en dag, så hyggelig, blokkere også pån igjen, men det er IKKE sunt. Jeg ble behandlet sånn i flere år og både venner og familie ga meg opp til slutt. De sa vi liker ikke noe av det som skjer, men vi står her og trøster deg den dagen du innser hvor galt forholdet er og hvor gal han er. 

Anonymkode: f4525...1db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tror det nesten ikke, når personen du er sammen med sier rett ut at din jobb er en «tøysejobb», mens hans er det som må prioriteres før alt annet. (Når det er du som jobber med å hjelpe mennesker, han sitter på et kontor og flytter papir 🤪).

Og som uten blygsel «ringer deg hjem» fra din tid med venner fordi du må ta deg av barna, han har «viktigere ting» å gjøre.. 😳

Anonymkode: 22c9c...72c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi må minne oss selv på hvem det er vi savner. Hver dag, hele dagen. 

Vi savner er menneske som ikke er i stand til å elske noen andre enn seg selv.

Vi savner en person som leker med oss.

Vi savner en person som vil ødelegge oss, kun for å få det bra selv. 

Vi savner, og de savner ikke noe fra oss, annet enn påfyll for ego. De liker oss ikke. 

Vi savner noen som er på jakt etter en ny, for siden vi har sett hvordan de er, vil de egentlig bort fra oss. Men de kommer ikke til å la oss være før de har funnet en ny å suge livskraften utav. 

Den dagen de finner en ny, blir ting vanskeligere for oss om vi ikke klarer NK. For den dagen kommer de til å smøre ut over sosiale medier hvor lykkelige de er, at de har møtt verdens beste osv osv... et nytt offer, som de kan tømme. 

Jeg har barn med min eks. Og han ELSKER dette. For jeg kan ikke gå NK, og han får meg fortsatt til å gråte med ondskapen sin. Klarer han å få meg til å gråte, kan jeg se at han vokser. Han smiler og koser seg. 

Han har ødelagt meg så mye, at noen dager er jeg overbevist om at det er jeg som er gal. Som ikke ser meg selv. Han har sagt mange ganger... «jeg (han) er en fantastisk person, som alle liker, men du har vært så kjip mot meg, så du har fått meg til å bli sånn» 

Sier jeg noen ganger at jeg vil snakke med nav eller familievernkontoret for å lage en bedre samværsplan (for han kommer å går som han vil) svarer han «gjør det, du er så gal at drar du dit å klager på meg, kommer de til å ta i fra deg barnet vårt» trussel på trussel på trussel. Så mange trusler...

Er du ikke grei, finner jeg en ny, jeg kan finne så mye bedre enn deg, så hvorfor skal jeg holde ut med en som deg? 

Alt dette startet da jeg ble gravid. Han var verdens beste før det (når jeg ser tilbake nå, ser jeg at dette ikke er sant, men jeg var blind)  Så dere som ikke har barn. LØP! Narsissismen vokser til de grader når de har «bundet deg» med en graviditet, ekteskap el...

Jeg hater at jeg kunne bli lurt av han, at jeg ikke så hvem han var, men nå må jeg leve med dette og håpe jeg har lært.

Jeg vil ringe han hver dag, mange ganger om dagen, jeg savner han natt og dag, jeg sliter SÅ mye. Mest sliter jeg med at jeg faktisk savner dette monsteret. Som om noen har feilstilt hodet mitt, og jeg ikke klarer å tenke rasjonelt. Jeg ser jo alt, jeg vet at han er et dårlig menneske. Men inni meg ligger det lille håpet... hva om? Kanskje det var min feil? Kanskje jeg må forandre meg? Kanskje det er jeg som er et dårlig menneske... jeg tviler mange ganger om dagen. Han var mitt alt, han lovet meg alt, han var så utrolig fin og god, han elsket meg som ingen andre noen gang har gjort, han så meg, han hørte på meg og han var verdens tryggeste... trodde jeg.

Han har alt nå... mange venner, god jobb, stor leilighet, et godt liv. Jeg har mistet alt. Men jeg har barnet vårt, som er det beste som har skjedd meg, og jeg vet at vi to skal få det fint. 

Min største frykt er at eks skal finne seg en ny, samtidig som dette hadde vært bra, for da tror jeg han lar meg være... og jeg trenger det nå. 

Vi må gå videre dere. Vi må lukke alle de dørene vi kan lukke og aldri se oss tilbake.

En ny dag med NK (i den grad jeg kan ha NK) og vi skal klare det!❤️

 

 

Anonymkode: b9e94...11a

Vet du hva, eksen sa også til meg, at det er jeg som er kjip og har gjort han til den han er idag😲. De sier jo det samme alle sammen. 

Samme barn, som din eks sier at går du til familievernkontoret så mister du barna, det har min eks også sagt, "hadde vi hat mat hadde du mistet full omsorg og jeg hadde hat de hele tiden, for du er sinnsyk". 

Eksen min sitter også igjen med stort nettverk, egen leilighet, jobb. Jeg har så lite nettverk, at jeg så og si er kun meg selv, sleit med og komme meg inn på leiemarkede, har ikke 100% stilling, så ser jo at jeg vil slite med og få endene til og møtes. 

Jeg også frykter av en eller annen grunn at han skal finne deg en ny, tenk om han er snill mot henne? Er jo det jeg tenker som verst da, jeg ønsker jo ikke at noen skal oppleve det jeg har gjort. Men jeg tenker jo at kanskje hans fremtidig dame får mye bedre behandling enn meg. Nå spørs det jo hvor lenge hun holder ut og om evt ser røde flagg med en gang, for det gjorde ikke jeg før det hadde gått MANGE år. 

At du må ha kontakt med han pga er jo kjempe leit for din del😢. Siden han selvfølgelig velger og utnytte dette med og plage deg mer. 

Og jeg håper du og barnet ditt får det fint sammen og har det bra, dere to ♥ 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjære AB: 44b79...c57:

Du HAR oppnådd noe. Du er ute av et destruktivt forhold. Det er mye lenger enn mange som er fanget i et forhold i flere 10år sammen. Som er fanget pga barn og redsel for hva som vil skje ved et brudd.

Uansett hva du skriver, så vil det komme psykedelisk svada tilbake. Uansett. Du må ikke bruke en kalori på å prøve å formulere deg riktig. Det vil ikke gjøre noen forskjell, det er ikke du som gjør feil. Du skal være glad for at du ikke forstår hvorfor han skriver slik. Jeg tror man må være gal for å forstå. Det er ikke noe å forstå. Han gjør det for å forvirre og ødelegge deg. Ikke svar!! Du gir han bare mer bensin til å fortsette!

Null kontakt er dessverre ikke kun å ikke skrive/snakke til han. Null kontakt er også å ikke sjekke om du har fått meldinger, om han har ringt. Null kontakt er å ikke sjekke på sosiale medier hva han driver med. Null kontakt er å ikke høre med felles kjente hva han driver med. Null kontakt er å ikke fantasere om hvor fælt han har det når du ignorerer han. Null kontakt er å ikke gå rundt og lure på om han vil ha deg tilbake, hva om? Hva hvis? Hva mente han med det? Null kontakt er når du klarer å late som han ikke eksisterer. Det er få av oss som klarer det. Det vil nok ta en del år. Men vi må prøve. Faller vi av, så må vi ikke gi opp, bare komme oss fort som fy ut av giftsuppa igjen!!

Anonymkode: 189c5...562

Ja, det har tatt meg et parr runder og faktisk komme meg ut, opp til flere ganger. Og jeg er sjeleglad for at vi ikke har barn, for da er jeg ikke nødt til og ha jevnlig kontakt, men kan innføre NK bare jeg er sterk nok. 

Jeg har også tenkt at man må være gal eller av samme type som de for og skjønne hva de skriver, og hva som foregår i hodet dems. Merker også at uansett hvordan jeg formulerer meg, uansett hvor saklig jeg har vært, så er det til ingen nytte, for jeg tror ikke det blir enset en gang. 

Og slutte og tenke på hva han driver med ogsånn, vil nok ta lang tid ja. For det tenker jeg på hver dag. Spesielt i helgene🤦🏼‍♀️

Og late som han ikke eksisterer, det vil ta tid. Får se hvor lenge jeg klarer med NK. Er opphevet på FB, han er satt på ignorer, tror ikke jeg klarer og blokkere med en gang, han skrev en melding "er det noe du vil si?", han vet ikke at jeg sett den, da han står på ignorer. Kommer det noen lovbomber, må jeg la være og svare på det og hvis jeg kan ignorere han en stund, uten og svare, føler jeg hvertfall det er ett steg i riktig retning. Og han må blokkeres til slutt, jeg pleier ikke sjekke så mye på FB siden hans, nå er vi ikke venner så er begrenset hva hva jeg kan se. 

Min profil er også veldig lukket, så han får ikke sett noe. Hvis han i det hele tatt er innom den. 

Anonymkode: 44b79...c57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du hva, eksen sa også til meg, at det er jeg som er kjip og har gjort han til den han er idag😲. De sier jo det samme alle sammen. 

Samme barn, som din eks sier at går du til familievernkontoret så mister du barna, det har min eks også sagt, "hadde vi hat mat hadde du mistet full omsorg og jeg hadde hat de hele tiden, for du er sinnsyk". 

Eksen min sitter også igjen med stort nettverk, egen leilighet, jobb. Jeg har så lite nettverk, at jeg så og si er kun meg selv, sleit med og komme meg inn på leiemarkede, har ikke 100% stilling, så ser jo at jeg vil slite med og få endene til og møtes. 

Jeg også frykter av en eller annen grunn at han skal finne deg en ny, tenk om han er snill mot henne? Er jo det jeg tenker som verst da, jeg ønsker jo ikke at noen skal oppleve det jeg har gjort. Men jeg tenker jo at kanskje hans fremtidig dame får mye bedre behandling enn meg. Nå spørs det jo hvor lenge hun holder ut og om evt ser røde flagg med en gang, for det gjorde ikke jeg før det hadde gått MANGE år. 

At du må ha kontakt med han pga er jo kjempe leit for din del😢. Siden han selvfølgelig velger og utnytte dette med og plage deg mer. 

Og jeg håper du og barnet ditt får det fint sammen og har det bra, dere to ♥ 

Ja, det har tatt meg et parr runder og faktisk komme meg ut, opp til flere ganger. Og jeg er sjeleglad for at vi ikke har barn, for da er jeg ikke nødt til og ha jevnlig kontakt, men kan innføre NK bare jeg er sterk nok. 

Jeg har også tenkt at man må være gal eller av samme type som de for og skjønne hva de skriver, og hva som foregår i hodet dems. Merker også at uansett hvordan jeg formulerer meg, uansett hvor saklig jeg har vært, så er det til ingen nytte, for jeg tror ikke det blir enset en gang. 

Og slutte og tenke på hva han driver med ogsånn, vil nok ta lang tid ja. For det tenker jeg på hver dag. Spesielt i helgene🤦🏼‍♀️

Og late som han ikke eksisterer, det vil ta tid. Får se hvor lenge jeg klarer med NK. Er opphevet på FB, han er satt på ignorer, tror ikke jeg klarer og blokkere med en gang, han skrev en melding "er det noe du vil si?", han vet ikke at jeg sett den, da han står på ignorer. Kommer det noen lovbomber, må jeg la være og svare på det og hvis jeg kan ignorere han en stund, uten og svare, føler jeg hvertfall det er ett steg i riktig retning. Og han må blokkeres til slutt, jeg pleier ikke sjekke så mye på FB siden hans, nå er vi ikke venner så er begrenset hva hva jeg kan se. 

Min profil er også veldig lukket, så han får ikke sett noe. Hvis han i det hele tatt er innom den. 

Anonymkode: 44b79...c57

Ja,  det er den redselen som får oss til å henge ved de. Bindingen de har laget. Vi er gale, de er perfekte, alle liker de, bare ikke vi , så reform er et noe galt med oss. Ingen som ikke har disse helt innpå livet ser hvem de er, min er sjenert og rolig, alltid hyggelig, alltid høflig. Før vi fikk barn og gikk ut med venner, kunne han sitte i timesvis og være sjarmerende, han vet mye og kan mye så folk blir lett imponert av han, på vei hjem fra fest fikk jeg høre det... «hvorfor sa du ditt? Hvorfor sa du datt? Hvorfor drakk du så mye? Hvorfor skjemmer du deg alltid ut? Osv... helt til jeg begynte å gråte... HVER gang... den gang skylte jeg på alkoholen, for han var kun sånn når han drakk. Dagen etter var det unnskyld, unnskyld, jeg elsker deg, er så redd for å miste deg, du er mitt alt, jeg kan ikke leve uten deg. Han sendte kjærlighetssanger og holdt på... jeg blir kvalm når jeg tenker på dette nå. Hvorfor så jeg ikke de røde flaggene som ikke bare ble viftet opp i ansiktet mitt, men som slo meg i hodet... SÅ mange ganger, så mange «varsler» jeg burde sett... og jeg hadde unnskyldninger for alt. For han var trygg, kjærlig, nær, gavmild, overrasket meg med middager og gaver... han var sjenerøs og fantastisk. 

Det er vondt å tenke på at jeg har blitt brukt i fire (fem) år, vondt å tenke på at han sannsynligvis aldri har brydd seg om meg... det er nok derfor jeg ikke helt klarer å ta dette inn, jeg håper jeg har feil, jeg håper han oppriktig elsker meg, at han bare sliter med seg selv... jeg vet dette er feil nå, men jeg håper fortsatt. For jeg elsker den han var, og tenker som deg... Hva om neste forhold han får blir kjempefint? Hva om hun behandler han så bra at han alltid kommer til å elske henne og behandle henne bra... jeg sliter enda med at det er min personlighet som er vanskelig, at jeg er vanskelig å leve med... kanskje det er JEG som har fått en kjempefin mann til å bli til et monster. Denne følelsen er grusom for meg. Hva om jeg alene har ødelagt alt, og latt verdens beste mann gå fra meg. Noen andre skal få det jeg kunne ha hatt, som blir perfekt. Jeg vet innerst inne at dette er tull, men klarer ikke å slutte å tenke sånn. 

Dette har vært alt for vanskelig for meg, for venner som ser hva som har foregått, har for lengst bedt meg om å gå... jeg føler at de også ser litt ned på meg som ikke er sterkere enn dette... så jeg snakker ikke med noen om dette mer. 

De som ikke har vært borti sånne folk, aner ikke hva vi sitter fast i, forvirringen, følelser i Berg og dalbane, kaos, trusler, osv osv... det er som en dårlig thriller hele greia.

Jeg er glad dere ikke har barn. Nå kan du virkelig bestemme deg for å ikke se dette mennesket mer. Som spiser deg opp, som fortærer deg, som terroriserer deg. Kanskje de blir bra for noen andre? Men så lenge de ikke er bra for oss, så passer vi ikke sammen. La han gå. Du fortjener så MYE mer!!❤️

 

Anonymkode: b9e94...11a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare vit at du er ikke alene om å være i en sånn situasjon. Vit at du er et menneske med empati, du er god og du har et fantastisk barn. Den kjærligheten du prøvde å gi han vil noen andre ta i mot med glede!

Klem til deg❤

Anonymkode: f4525...1db

Tusen takk for fint svar❤️

Anonymkode: b9e94...11a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har min eks opphevet meg på FB som sagt, han skrev "er det noe du vil si?". 

Jeg har ikke svart, så jeg vet ikke om han venter på noe svar og om det evt tikker inn noe mer fra han jeg da. Han vet heler ikke at jeg har sett meldingen da han som sagt står på ignorer. 

Men uansett, klør det i fingrene etter og si noe😫. Jeg skal holde meg. Går liksom inn og ut av meldingen flere ganger. Det er jo heler ikke noe og si til han, sånn sett🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 44b79...c57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå har min eks opphevet meg på FB som sagt, han skrev "er det noe du vil si?". 

Jeg har ikke svart, så jeg vet ikke om han venter på noe svar og om det evt tikker inn noe mer fra han jeg da. Han vet heler ikke at jeg har sett meldingen da han som sagt står på ignorer. 

Men uansett, klør det i fingrene etter og si noe😫. Jeg skal holde meg. Går liksom inn og ut av meldingen flere ganger. Det er jo heler ikke noe og si til han, sånn sett🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 44b79...c57

IKKE SVAR! IKKE SVAR! IKKE SVAR!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har min eks opphevet meg på FB som sagt, han skrev "er det noe du vil si?". 

Jeg har ikke svart, så jeg vet ikke om han venter på noe svar og om det evt tikker inn noe mer fra han jeg da. Han vet heler ikke at jeg har sett meldingen da han som sagt står på ignorer. 

Men uansett, klør det i fingrene etter og si noe😫. Jeg skal holde meg. Går liksom inn og ut av meldingen flere ganger. Det er jo heler ikke noe og si til han, sånn sett🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 44b79...c57

Han spør bare fordi han har ingenting annet å gjøre. Han har ingen andre å plage enn deg dermed unblokkerer han og spør deg teite ting nettopp for at du skal bite på, men ærlig talt hva har dere å snakke om nå som dere ikke har snakka om tusen ganger? Det blir samme regla om igjen. 

Anonymkode: f4525...1db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har min eks opphevet meg på FB som sagt, han skrev "er det noe du vil si?". 

Jeg har ikke svart, så jeg vet ikke om han venter på noe svar og om det evt tikker inn noe mer fra han jeg da. Han vet heler ikke at jeg har sett meldingen da han som sagt står på ignorer. 

Men uansett, klør det i fingrene etter og si noe😫. Jeg skal holde meg. Går liksom inn og ut av meldingen flere ganger. Det er jo heler ikke noe og si til han, sånn sett🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 44b79...c57

IKKE SVAR! 

Svarer du noe ala.. «nei, hva skulle det være?» får du dritt tilbake. Han sitter å venter på å få ta deg. Ikke gi han den gleden. 

Anonymkode: b9e94...11a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, parmanoia skrev:

IKKE SVAR! IKKE SVAR! IKKE SVAR!

Takk for at du sier det ♥ 

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han spør bare fordi han har ingenting annet å gjøre. Han har ingen andre å plage enn deg dermed unblokkerer han og spør deg teite ting nettopp for at du skal bite på, men ærlig talt hva har dere å snakke om nå som dere ikke har snakka om tusen ganger? Det blir samme regla om igjen. 

Anonymkode: f4525...1db

Ja, det ender jo bare dårlig når jeg svarer, det vet jeg. Så rart det klør i fingra😫. Og stemmer, hva har vi og snakke om, som vi ikke har snakket om 1000 ganger før. 

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

IKKE SVAR! 

Svarer du noe ala.. «nei, hva skulle det være?» får du dritt tilbake. Han sitter å venter på å få ta deg. Ikke gi han den gleden. 

Anonymkode: b9e94...11a

Nei ♥. Ja er det jeg også tenker meg, det ender jo dårlig, får se senere om det tikker noe inn. 

 

Holder dere oppdatert jeg, og sier også ifra hvis jeg ikke klarer og holde meg😪

Anonymkode: 44b79...c57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk for at du sier det ♥ 

Ja, det ender jo bare dårlig når jeg svarer, det vet jeg. Så rart det klør i fingra😫. Og stemmer, hva har vi og snakke om, som vi ikke har snakket om 1000 ganger før. 

Nei ♥. Ja er det jeg også tenker meg, det ender jo dårlig, får se senere om det tikker noe inn. 

 

Holder dere oppdatert jeg, og sier også ifra hvis jeg ikke klarer og holde meg😪

Anonymkode: 44b79...c57

Du klarer å holde deg!

Du må bort fra dette dramaet. Vet du, narsisisster herser så mye med oss, kjører oss så hardt, gir oss så mange opp og nedturer at vi blir avhengig av dette.

Du vet at ved å svare han, blir det følelsesmessig kaos. Dette er noe du nå er vant med, noe han har lært deg og bli avhengig av, og noe du tror du trenger i livet ditt. Helt sykt, men vi «liker» på en måte dette, etter år med denne behandlingen.

Du må bare jobbe med å se at dette er noe du ikke trenger i livet ditt, du er ikke en person som nærer på kaos, håper jeg... så ikke svar. Det blir lettere og lettere for hver dag som går, og nå er du igjen på dag nr. 2... sett deg et mål. La det minst gå en uke denne gangen.

Det sies at det må antagelig rundt 17 nedturer til for å snu en vane. Du er på vei til frihet! 

Ikke svar han! 

 

Anonymkode: b9e94...11a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for at du sier det ♥ 

Ja, det ender jo bare dårlig når jeg svarer, det vet jeg. Så rart det klør i fingra😫. Og stemmer, hva har vi og snakke om, som vi ikke har snakket om 1000 ganger før. 

Nei ♥. Ja er det jeg også tenker meg, det ender jo dårlig, får se senere om det tikker noe inn. 

 

Holder dere oppdatert jeg, og sier også ifra hvis jeg ikke klarer og holde meg😪

Anonymkode: 44b79...c57

Jeg mener ikke virke for streng nå, men du saboterer fullstendig for deg selv med måten du sitter og venter på svar. Virker som du ikke kommer til å svare om han kommer med et teit spørsmål, men om han kommer med et utdypende spørsmål som kan gjøre at du blir provosert eller har veldig lyst til å svare - da er det greit for deg å svare...? Det eneste du gjør nå er å la han få makten over deg. Du ignorerer meldinger, men du blokkerer han ikke. Du har jo lyst til å være med på leken hans og det er nettopp det du viser for oss og ikke minst deg selv. Jeg kjenner igjen perioden du er i for jeg var i den selv en stund før jeg og eksen var fullstendig over og du kommer INGEN vei med det. Det eneste du gjør nå er å lange ut tiden med han. Du er sikkert så nede nå at du ikke klarer deg uten han, noe jeg merker i måten du svarer og forteller oss. Du er ikke klar selv for å gi slipp og det merkes godt. Det er ikke annet for deg å gjøre nå enn at du våkner opp en dag og innser at du vil leve uten han. Føler jeg har nesten ikke mer råd og gi for jeg vet så altfor godt hvor du ligger an og ingen andre enn deg selv kan bryte ut av det.

Anonymkode: f4525...1db

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fallabella
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener ikke virke for streng nå, men du saboterer fullstendig for deg selv med måten du sitter og venter på svar. Virker som du ikke kommer til å svare om han kommer med et teit spørsmål, men om han kommer med et utdypende spørsmål som kan gjøre at du blir provosert eller har veldig lyst til å svare - da er det greit for deg å svare...? Det eneste du gjør nå er å la han få makten over deg. Du ignorerer meldinger, men du blokkerer han ikke. Du har jo lyst til å være med på leken hans og det er nettopp det du viser for oss og ikke minst deg selv. Jeg kjenner igjen perioden du er i for jeg var i den selv en stund før jeg og eksen var fullstendig over og du kommer INGEN vei med det. Det eneste du gjør nå er å lange ut tiden med han. Du er sikkert så nede nå at du ikke klarer deg uten han, noe jeg merker i måten du svarer og forteller oss. Du er ikke klar selv for å gi slipp og det merkes godt. Det er ikke annet for deg å gjøre nå enn at du våkner opp en dag og innser at du vil leve uten han. Føler jeg har nesten ikke mer råd og gi for jeg vet så altfor godt hvor du ligger an og ingen andre enn deg selv kan bryte ut av det.

Anonymkode: f4525...1db

Husk at dette går/kan gå under avhengighet... Da kan det hjelpe å se på konsekvenser.

De kan feks drepe deg, det skjer. De kan manipulere deg til å sende sinte hat meldinger for så å anmelde deg til politiet. De setter igang hetskampanjen som kan ramme deg i feks arbeidslivet.

Ser man på konsekvensene så kommer evnen til å ta grep steg for steg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Fallabella skrev:

Husk at dette går/kan gå under avhengighet... Da kan det hjelpe å se på konsekvenser.

De kan feks drepe deg, det skjer. De kan manipulere deg til å sende sinte hat meldinger for så å anmelde deg til politiet. De setter igang hetskampanjen som kan ramme deg i feks arbeidslivet.

Ser man på konsekvensene så kommer evnen til å ta grep steg for steg. 

Er fullt klar over at dette går under avhengighet. Jeg var der selv i 3 år.. klarte å bryte meg ut for 11 uker siden derfor jeg sier at jeg vet veldig godt hva hun gjennomgår og hva slags periode hun går igjennom med tanke på at hun prøver å bryte med eksen generelt og nullkontakt.

Jeg ble også manipulert til å si masse stygt hvor han i ettertid hadde tatt opptak. Så jeg har erfaring med det. 

Derfor må hun bare ta tak i seg selv og livet sitt og prøve å bryte med han fullstendig eller så må hun få hjelp av venner og familie. Men for de fleste så hjelper hverken venner og familie. Man hører ikke på noen. Du er stuck. Derfor jeg også la til at jeg ikke klarer å komme med med råd for jeg vet hvor vanskelig det er. Jeg personlig klarte å finne styrken etter eksen at han sa han hadde vært utro mot meg, da fikk jeg nok og så meg aldri tilbake. Men nei, det er mange der ute som ikke finner styrken selv og da har jeg som allerede sagt ingen flere råd å gi der for jeg fikk ingen hjelp av venner, familie, psykolog eller fastlege. 

Anonymkode: f4525...1db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at denne tråden finnes 😊 jeg har idag endt et langt forhold, og han har sterke narsisistiske trekk. Kjenner igjen så mye av det dere andre har skrevet. Det er ikke første gang det blir slutt, men fjerde, for etter en stund har jeg vært svak og trodd han har forandret seg når han har tatt kontakt. 

Det vil jeg ikke denne gangen. Men vi har barn sammen, så umulig med null kontakt. Har skrevet liste over det negative, som jeg kan ta frem og se på hvis jeg skulle være fristet til å gi en sjanse til. Har litt dårlig samvittighet hvordan det endte, men tror ikke jeg kunne gjort noe annet. 

Har tenkt på dette de siste to, tre årene Sa for ca en mnd siden at det ikke fungerte, og hva han eventuelt måtte forandre. Ingenting skjer. Han bare later som ingenting, eller legger skylla over på meg. Typisk ordsalat. Så jeg leide en hybel til han, betalte første leia. Sa det, han bare overså det. 

Idag toppet det seg, og han var direkte truende mot meg. Sa hvis jeg ikke holdt kjeft nå, så skulle han banke meg. Det gav meg styrken til å få han ut senere idag. Nå er han på hybelen. Han sier jeg kastet han på gata. Det stemmer jo ikke. Men det er litt vondt for det. 

Anonymkode: 81211...898

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 14.1.2020 den 14.03, AnonymBruker skrev:

Nå er det ikke slik at det er så mange narsissister der ute at man faktisk trenger en slik video. Men sikkert greit å vite likevel. 

Anonymkode: dc4dc...f61

Undersøkelser viser at 6.2% er narsissister, i tillegg er det mange mørketall. Dr Ramani ekspert på Cluster B personlighetsforstyrrelsene (narsissisme, psykopati, sosiopati) sier at minst 10-15% er narsissister,  og i tillegg kommer de andre cluster B personlighetstypene som også har narsissistiske trekk i basen. 

Selv på 6% er dette høye tall. Dvs minst 1 av 8 par relasjoner har en narsissist. Før trodde man at kun 1% var narsissister, og jeg kan ikke si jeg kjenner til veldig mange, men ihvertfall to stykker iløpet av mitt snart 35 år gamle liv. 

Har helt sikkert møtt fler,uten å komme tett nok på de til å vite det. Det er hvertfall ingen tvil om at opplysningsarbeid om disse Cluster B forstyrrelsene er viktig,  det kan også være livreddende. Jeg vet ikke hva som får deg til å si at man ikke trenger en slik video.  Det er færre mennesker som berøres av bilulykker men vi vokser opp med mange kampanjer og informasjon for å forebygge det. 

 

 

Anonymkode: 0100b...7d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå har min eks opphevet meg på FB som sagt, han skrev "er det noe du vil si?". 

Jeg har ikke svart, så jeg vet ikke om han venter på noe svar og om det evt tikker inn noe mer fra han jeg da. Han vet heler ikke at jeg har sett meldingen da han som sagt står på ignorer. 

Men uansett, klør det i fingrene etter og si noe😫. Jeg skal holde meg. Går liksom inn og ut av meldingen flere ganger. Det er jo heler ikke noe og si til han, sånn sett🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 44b79...c57

Benytt sjansen til å blokkere han (uten å skrive noe).  En blokkering sier akkurat det du vil si, bare på en bedre måte enn ord. Dette vil få han til å krympe, i stedet for å godte seg over at du ikke klarer å la være å svare. Og du slipper å falle for fristelsen å sjekke om han har skrevet noe.

Benytt sjansen til å slite deg fri fra giften hans!!

Jeg heier på deg ❤️❤️❤️

Anonymkode: 189c5...562

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bryr seg bare nf, det er deres livskraft, de finner en vert og suger det for ressurser, de handler på instinkt. Nei, de er ikke i stand til å elske andre mennesker.

De lager en falsk person de vet du vil falle for, det er derfor de ofte observerer deg på forhånd, det er derfor du går igjennom idealisering, devaluering og miniforkastinger, godt hjulpet av et verktøyskrin som inneholder gashlighting, ordsalat, mobbing, de ser ned på deg, du er aldri god nok, alt du gjør er feil.

Når du er i ferd med å glippe så slenger de ut smuler mer oppmerksomhet, kalles hoovering for og dra deg inn igjen. Innimellom ghoster de og driver med silente treatment.

Det kryr av de på nettdating og tinder.

Slik går det i en evig rundans.

Eneste som hjelper er NULL kontakt.

Anonymkode: 6c946...ab4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må skrive dagbok, jenter! Les den hver gang dere tviler. Finnes ikke noe enklere måte å se ulven i fåreskinn på. Tok meg 13år å innse graden av mishandling jeg ble utsatt for. Skriv ned hver eneste følelse, utbrudd- alt når det står på. Den blir din beste venn!

Anonymkode: 0cdff...b01

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...