Gå til innhold

Fra bølle til bestevenn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å, Anton😍 Jeg skjønner nesten ikke hvordan man skal jobbe med en hund som bare er sååå sjarmerende!

Og han har nok funnet et glimrende konsept, som egentlig bør være til etterfølgelse; legge seg blankt ned til noen enten koser med deg eller gir deg sjokolade, evt vin. Skal prøves i helgen!

Anonymkode: 59cd2...983

😅 :Nikke:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 1/4/2020 at 8:48 AM, AnonymBruker said:

For meg så det ut som om en del av eierne ikke var tydelige ledere, men bare dullet med hundene sine og lot dem bestemme. Hunder trenger klare regler, og vite hvem som bestemmer. Labbisen her i huset kan nok være sta, men jeg er 100 ganger staere. Problemet vårt var at mannen nærmest motarbeidet meg da jeg prøvde å innføre regler. Det kom seg etter at mann og hund ble sendt på kurs uten meg.

Men Anton er herlig, ja. Ser litt av det samme her (legge seg flat når han ikke vil noe, gidder ikke), men jeg setter det på kontoen for «pensjonist-hund (han er 12 år).

Anonymkode: 9da07...3ae

Anton er 5 år står det på programmet.

Anonymkode: aaff7...417

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anton❤️ Jeg vokste opp med Newfoundlandshund. Han var verdens snilleste og mest tålmodige hund. Vi barna kunne bruke ham som både hodepute og ponni uten at han protesterte, var like rolig og godmodig uansett. Men sta var ham og var det noe han ikke ville var det bare å gi opp. Og han stakk av. Og når han først stakk så løp han langt. Vet det var en kilde til frustrasjon for foreldrene mine, men jeg husker mest all kosen vi hadde med godgutten.

Anonymkode: 44799...8e6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Å, Anton😍 Jeg skjønner nesten ikke hvordan man skal jobbe med en hund som bare er sååå sjarmerende!

Og han har nok funnet et glimrende konsept, som egentlig bør være til etterfølgelse; legge seg blankt ned til noen enten koser med deg eller gir deg sjokolade, evt vin. Skal prøves i helgen!

Anonymkode: 59cd2...983

Godt forslag! 😂
Jeg synes Anton’s matmor er vidunderlig også. Hun var ikke helt overbevist om light-for uten Vom, nei. Eller som Maren sa det; hun var ikke sikker på om det var Anton som var det største problemet her. Jeg ler så jeg får vondt i magen av de to. Følger han på Instagram også 😍

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Sola de skrev:

Så forferdelig trist med dem som mistet hundene sine i brann 😢

Jeg er så enig! Tårene kom hos meg da i bøtter og spann ❤️

Anonymkode: 84a5e...5d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er delt, og det er opprettet en egen tråd på underforumet Kjæledyr, som heter "Belønningsbasert trening: Splittet fra "Fra bølle til bestevenn". På denne måten kan de mer dyptgående hundefaglige diskusjonene bli tatt i den nye tråden, uten at det sporer av, eller gjør denne tråden smalere enn nødvendig. 

Tråden er også ryddet for avsporinger. 

Søgni, mod.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes ikke det er en god ide å ta inn i munnen på en hund med ressursforsvar. Synes det var veldig useriøst. Håper det ikke smitter på resten av befolkningen, og ikke minst barn. Dette er farlig. Kommer til å sende inn klage. 

Anonymkode: b4829...965

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Synes ikke det er en god ide å ta inn i munnen på en hund med ressursforsvar. Synes det var veldig useriøst. Håper det ikke smitter på resten av befolkningen, og ikke minst barn. Dette er farlig. Kommer til å sende inn klage. 

Anonymkode: b4829...965

Jeg er helt enig, og hvis hunden hadde vært aggressiv ville den ha bitt henne. Synes det var ubehagelig å se hvordan nakken hans ble vridd rundt og det burde aldri vært vist på TV.

Anonymkode: 1c888...2b0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jeg er helt enig, og hvis hunden hadde vært aggressiv ville den ha bitt henne. Synes det var ubehagelig å se hvordan nakken hans ble vridd rundt og det burde aldri vært vist på TV.

Anonymkode: 1c888...2b0

Hunden får en dårlig relasjon til Maren, og det blir enda vanskeligere over tid. 

Anonymkode: b4829...965

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anton er jo på ferie han  😂 Der er det jo mor i huset som er på kurs 😂😂 ❤️

Anonymkode: 6a728...2ea

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«HÆH, skal han ikke få Vom, bare light-for😳??» 

Anton og matmor asså, skikkelig radarpar 😄 Herlig! 

Skal ikke si noe, jeg også er nok litt sånn; vi var på årlig sjekk med berneren vår og dyrlegen mente hun var i godt hold og burde ikke gå opp mere i vekt. Var ikke snakk om Grete Roede-kurs for hunder liksom, men jeg bare; Kaller du hunden min TJUKK?? Hun ER ikke TJUKK! Og deretter til berneren; «ikke hør på han du, du er så fin atte» Mannen min himlet litt med øynene og humret litt i skjegget😄 

Så, jeg kan så absolutt relatere til Anton og mamsen! 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/9/2020 at 11:01 PM, Rumle said:

Enig! :jepp:

 

Så leit med de som mistet hundene, fikk så vondt av dem! 😭 Håper virkelig de finner en løsning for Iris, nydelige hunden ❤

Ja, årets første tårer kom i flom av den historien! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir bare helt oppgitt over situasjonen med Anton. Og la dere merke til at han pep da vet undersøkte beinet? Han må ha helt klart ha vondt. I tillegg er han overvektig. Her er eierne totalt blinde for sin hunds lidelse.

Anonymkode: 0a601...aa8

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir bare helt oppgitt over situasjonen med Anton. Og la dere merke til at han pep da vet undersøkte beinet? Han må ha helt klart ha vondt. I tillegg er han overvektig. Her er eierne totalt blinde for sin hunds lidelse.

Anonymkode: 0a601...aa8

"Jeg bare går inn her og mener det motsatte av andre, jeg. Det gir meg oppmerksomhet" 😂

Anonymkode: 4474d...942

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir bare helt oppgitt over situasjonen med Anton. Og la dere merke til at han pep da vet undersøkte beinet? Han må ha helt klart ha vondt. I tillegg er han overvektig. Her er eierne totalt blinde for sin hunds lidelse.

Anonymkode: 0a601...aa8

Jeg også tenkte på dette. Alle ler av situasjonen med Anton, og det er jo veldig sjelden at man ser en hund som ikke ønsker å få tur. Men det er jo en grunn til det! Han er skikkelig sjarmør, men det er faktisk ikke morsomt at en hund er overvektig og sliter med å gå pga vekten, samt at han får så mye mat at han ikke blir motivert av gobiter. 

Anonymkode: 25de9...055

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg også tenkte på dette. Alle ler av situasjonen med Anton, og det er jo veldig sjelden at man ser en hund som ikke ønsker å få tur. Men det er jo en grunn til det! Han er skikkelig sjarmør, men det er faktisk ikke morsomt at en hund er overvektig og sliter med å gå pga vekten, samt at han får så mye mat at han ikke blir motivert av gobiter. 

Anonymkode: 25de9...055

Og det at Anton bare vil kjøre Mercedes er vel fordi bilen har større bagasjerom så at det er bedre plass til han i den. Jeg tror neppe at han bryr seg om hvilket bilmerke det er.

 

 

Anonymkode: 1c888...2b0

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.1.2020 den 13.44, hufsaaaaa skrev:

Fin serie. Elsket Anton, han burde få seg fanklubb 😂🐶

Du kan følge ham på Instagram 🙂. Heter Antongutten der. 

Anonymkode: 0d64b...04a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som har erfaring med å ha Boarder Collie som vanlig familiehund? Har alltid ønsket meg det, men har lært at de har et ekstremt behov for å jobbe, og jeg har ikke sauer 🙂. Har hus, hage og bor på landet, men den må vel få bruke evnene til noe 🙄

Anonymkode: 0d64b...04a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...