Gå til innhold

Noen som har sånn julelandsby? Noen tips til hvor man starter? ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som har sånn julelandsby? Vet det er veldig amerikanske, men syns det ser så koselig ut. Har bare sett de på Hageland, men skjønner at det er en hel greie med de. 

Er det noe man burde vite før man begynner spare på de? Noen merker på produkter som man bør holde seg til eller unngå? Noen tips til hva slags deler som er bra eller noe annet man burde vite? 

Anonymkode: 50971...5e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjøper de delene jeg synes er fine. Om de er fra Hageland, Nille, Clas Ohlson eller andre steder betyr ikke så mye for meg. Men jeg har merket at de jeg har kjøpt på Hageland bråker veldig mye når de går uten musikk på, og biler, tog osv beveger seg veldig fort. Til sammenligning er den delen jeg har kjøpt på Nille helt lydløs, og toget går så sakte at man kan studere detaljene før det kjører inn i tunnelen.

Til noen av delene kan man kjøpe en omformer slik at man kan bruke strøm i stedet for batterier.

Anonymkode: ee112...10a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en julelandsby kjøpt på Guldfynd i Sverige. Den er uten lyd (heldigvis), men med lys i vinduene, veldig koselig. Byen var komplett da vi kjøpte den, men jeg kjøper nye deler jeg liker fra hvor som helst så lenge jeg synes de passer inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min nisselandsby/julelandsby er 20 år gammel, og jeg startet med en lyslenke, 4 hus + en kirke, og to trær.

Husene, kirken og trærne ble satt på hvit vatt, og lyssatt med lyskenke.

Neste år fant jeg noen nisser og dyr som passet inn, jeg kjøpte et lite speil som skulke være en frossen innsjø.

I løpet av årene har jeg funnet flere hus, flere figurer, og andre elementer som har fått plass i landsbyen, og den har vokst seg så stor at jeg ikke har plass til mer.

Jeg elsker landsbyen min.  Når den er oppe, er julen her!

(Den er nå 40 cm bred og 2 m lang)

Anonymkode: 63def...def

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...