Gå til innhold

Bruker hvor tykke strømpebukser bruker dere nå denne vinteren?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bruker hvor tykke strømpebukser bruker dere nå denne vinteren når dere bruker skjørt/kjole?

Jeg bruker ull når jeg skal ut på shopping på byen i dag.

 

Anonymkode: 39b12...ff2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker aldri strømpebukse til hverdags, til fest bruker jeg 10-15 denier hudfarget strømpebukser. Tykke strømpebukser ikke ikke fint til noen kjoler. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker de tykke ull-strømpebuksene til Pierre Robert. 

Helt uenig i at tykke ull-strømpebukser ikke er pent.. Til penkjoler kan jeg være enig, men til en vanlig hverdags-strikkekjole? 

Til fest bruker jeg 20-50 denier "vanlig" strømpebukse, men til hverdagskjoler/skjørt, er det ull, og da gjerne det tykkeste jeg får tak i nå på året. 

Anonymkode: d2c37...553

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig bruker jeg kun 15 denier til kjoler og skjørt, året rundt. 

Skal jeg trasker rundt utendørs velger jeg heller bukser om være tilsier det. Men vanligvis kjører jeg fra garasje til garasje, og er kanskje maks utendørs i 30 sekunder når jeg går fra bilen til matbutikken, eller fra taxien til restauranten. 

Anonymkode: f7116...090

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(og jeg fatter ikke hvorfor alle slike tråder alltid skal ende ut i hva som er pent og ikke. Det var ikke spørsmålet. Spørsmålet er hvordan andre gjør det) 

Anonymkode: f7116...090

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går med kjole eller skjørt året rundt. Aldri bukse.
Nå om vinteren bruker jeg som oftest sort, 40 denier til hverdags. 
Skal jeg pynte meg går jeg enten uten strømpebukse eller med 15 denier. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes at vinteren har vært ganske mild til nå, så hittil har jeg brukt 40 den strømpebukser.

Jeg har også ullstrømpebukser og strømpebukser med Fleece inni. Det er disse jeg vanligvis bruker om vinteren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vinteren bruker jeg 60 den. Enten Wolford eller Oroblu sine.  De er de eneste jeg synes er fine og de som er mest holdbare.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nylonstrømper er tacky uansett, så det bruker jeg aldri. Ingen strømpebukse til pent, tjukk ullstrømpebukse ala janus og den tjukkeste pierre robert til hverdagskjoler vinterstid.

Anonymkode: 6784e...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker 100 eller 200 den på vinteren. Foretrekker 100, men velger 200 på de kaldeste dagene. 

Anonymkode: 05177...53e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer så an på lengden på skjørtet, hvor kaldt det er ute og hva jeg har som passer til antrekket (riktig farge er tross alt viktigere enn hvor tykk den er :fnise: ). I praksis synes jeg ikke tykkelsen har så mye å si for varmen, det er nokså hipp som happ om jeg bruker 40, 60 eller 80. Ull og fleece bruker jeg bare når det er skikkelig kaldt eller jeg skal være ute lenge, ofte går jeg like gjerne for leggvarmere eller lange ullstrømper utenpå når jeg skal ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 3.1.2020 den 10.12, SupaWoman skrev:

Bruker aldri strømpebukse til hverdags, til fest bruker jeg 10-15 denier hudfarget strømpebukser. Tykke strømpebukser ikke ikke fint til noen kjoler. 

enig 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avhenger av utetemperatur, materialet på kjole/skjørt og hva jeg skal. Som regel 60-100 den nå, kan bruke ull om det kun er til hverdags hjemme og på butikken. Bruker 10-20 den på fest. 

Anonymkode: b054b...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ribbestrikket om det er kaldt. To over hverandre om det er enda kaldere. Og over kneet strømper over der igjen om det er enda kaldere. Bruker de over en strømpebukse også, som en mellomting. Leggvarmere også.  

Anonymkode: 7bfea...201

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 3.1.2020 den 13.14, SpringYard skrev:

Jeg går med kjole eller skjørt året rundt. Aldri bukse.
Nå om vinteren bruker jeg som oftest sort, 40 denier til hverdags. 
Skal jeg pynte meg går jeg enten uten strømpebukse eller med 15 denier. 

Hvorfor bruker du kun kjole eller skjørt? 

Anonymkode: 09865...fa5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker kjoler/skjørt hele året.

Bruker 100 Denier eller 200 Denier, stort sett 100 Denier. Er ikke noe spesielt begeistret for ull, så dropper det, men har blant annet strømpebukser med fôr eller "varmeteknologi" (hva nå det betyr).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På denne tida av året går det mest i ull, ribbestrikket eller 100 den. Dersom jeg ikke skal være så mye ute, kan jeg bruke 50 den. Tynnere enn 40-50 bruker jeg aldri, heller ikke i sommerhalvåret. 

Endret av Perelandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker kun kjoler, og på vinteren bruker jeg bomulls strømpebukser. Jeg sliter med eksem og allergi, så ull eller nylon er ikke så bra for huden min. På sommeren bruker jeg aldri strømpebukse. 

Anonymkode: 97c45...d96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...