Gå til innhold

Hvordan merker du at du spiser bedre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan merker du det på kroppen når du spiser bedre? Hva spiser du da/hvilke endringer gjør du?

Anonymkode: 2080f...63e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Føler meg lettere, mindre vondter (sliter med muskel- og leddsmerter), psyken er bedre og magen flatere. Med «feil» kosthold  blir jeg daff, «tung» og tiltaksløs, og det kan slå seg på psyken ( sliter med angst ). 

Er veldig interessert i mat og kosthold så jeg har prøvd meg frem for å finne det som passer meg og min kropp best. Et kosthold med lite sukker, ikke godterier (sjokolade, potetgull osv), lite brød og fint mel (prøver å bytte pasta og ris med mer grønsaker f eks), lager det meste fra bunnen av og spiser masse grønsaker, frukt og bær.

ideelt sett minimalt med alkohol også, men klarer ikke styre unna et par pils eller litt vin ila helgen. Utenom det så klarer jeg å holde meg forholdsvis bra til dette kostholdet siden det gjør at jeg får det bedre.

Anonymkode: ffc8a...f42

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Føler meg lettere, mindre vondter (sliter med muskel- og leddsmerter), psyken er bedre og magen flatere. Med «feil» kosthold  blir jeg daff, «tung» og tiltaksløs, og det kan slå seg på psyken ( sliter med angst ). 

Er veldig interessert i mat og kosthold så jeg har prøvd meg frem for å finne det som passer meg og min kropp best. Et kosthold med lite sukker, ikke godterier (sjokolade, potetgull osv), lite brød og fint mel (prøver å bytte pasta og ris med mer grønsaker f eks), lager det meste fra bunnen av og spiser masse grønsaker, frukt og bær.

ideelt sett minimalt med alkohol også, men klarer ikke styre unna et par pils eller litt vin ila helgen. Utenom det så klarer jeg å holde meg forholdsvis bra til dette kostholdet siden det gjør at jeg får det bedre.

Glemte å skrive at jeg spiser ofte for å holde blodsukkeret stabilt.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Glemte å skrive at jeg spiser ofte for å holde blodsukkeret stabilt.

Det er bare tull. Spis heller én gang om dagen. Kroppen er mye bedre på å regulere opp blodsukkeret når det trengs enn ned når det trengs. Det er bedre med en stor dose enn mange små gjennom hele dagen for blodsukkeret.

Og les om autofagi, så vil du se at det er mange helsefordeler med å spise sjeldent, gjerne bare én gang om dagen.

Anonymkode: c410a...57d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser også lite karbohydrater, men mindre enn TS over meg. Jeg har spist LCHF i 10 år og jeg merket veldig stor forskjell på vanlig norsk kosthold til LCHF. Jeg gikk fra å ha diaré halvparten av tiden og løs mage 45% av tiden til å ha diaré 10% av tiden og løs mage 40% av tiden. Jeg merket også enorme forbedringer på søvn, energinivå, kviser. For ikke å snakke om oppblåsthet!

Vet dere hva folkens, hvis dere har mye gass i magen, så spiser dere feil mat. Det er ikke "bare sånn" at vi skal gå rundt og fise. Når jeg spiser skikkelig mat, så får jeg ikke vondt i magen, jeg fiser ikke annet enn noen bitte, bitte små fjerter når jeg er på do. Og jeg er bare på do én gang om dagen når jeg spiser skikkelig mat og konsistensen er mye fastere uten fiber. På normal norsk kosthold og på LCHF bæsjet jeg 5-20 ganger hver eneste dag. Ca hver eneste gang jeg måtte tisse måtte jeg også bæsje litt.

Nå spiser jeg carnivore, altså kun dyreprodukter og minst mulig planter.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare tull. Spis heller én gang om dagen. Kroppen er mye bedre på å regulere opp blodsukkeret når det trengs enn ned når det trengs. Det er bedre med en stor dose enn mange små gjennom hele dagen for blodsukkeret.

Og les om autofagi, så vil du se at det er mange helsefordeler med å spise sjeldent, gjerne bare én gang om dagen.

Muligens, men det fungerer ikke for meg og får ikke meg til å føle meg bedre , og det var vel det som var spørsmålet her ;)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, forskjell.

Mer jevnt humør og energinivå gjennom dagen.

Anonymkode: c19bb...205

AnonymBruker
Skrevet

Kroppen min er mer rolig og avslappa om jeg spiser bra. Spiser også lite karbohydrater, mye grønnsaker og fisk, kylling og litt rødt kjøtt. Har gjort dette lenge, og føler meg også mye mer pskyisk stabil på denne dietten. 

Anonymkode: 87aae...f3b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får mindre mageproblemer, mer energi, huden ser bedre ut og jeg får jevnt over et bedre humør. 

Anonymkode: 59f6d...d73

AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får mindre mageproblemer, mer energi, huden ser bedre ut og jeg får jevnt over et bedre humør. 

Anonymkode: 59f6d...d73

Hvordan spiser du da?

Anonymkode: 2080f...63e

AnonymBruker
Skrevet

Penere hud om jeg er flink til å spise sunt fett. Lettere i kroppen, og helt flat mage. Mer energi på trening og tiltakslyst generelt. Bedre søvn. 

For meg er sunt kosthold lite karbohydrater og meieriprodukter. Dropper brødmat og bakst helt. Mye fett fra avocado, oljer, nøtter, fisk. Grønnsaker til alle måltid. Egg. Minimalt med rødt kjøtt. Og rikelig med vann. Spiser jeg slik kan jeg fint ta 1-2 glass vin, litt sjokolade og lignende, uten at det går utover de positive effektene. 

Anonymkode: 0a04e...5a7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...