Gå til innhold

Kvinnen, vår tids største miljøbombe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I dag er det trendy med miljø, spise vegansk, kjøre EL-bil, ikke spise kjøtt, ikke ta bærepose på butikken, alt skal jo være såkalt bærekraftig; et ord som er misbrukt og trendy.

Kvinnen er jo den som blir lettest påvirket av miljøtiltak, da kvinnen er mest opptatt av å gjøre det som er godtatt i flokken rundt seg. Noen kvinner blir til og med veganere for å tilfredstille flokken de er medlem av. Ellers kan de jo bli utstøtt, noe som er veldig ille for mange.

Men har dere tenkt på hvem som forbruker mest? Jo, kvinnen!

Hvem kjøper mest tøy her i verden?

Hvem kjøper mest sko?

Hvem kjøper mest pynteting?

Hvem kjøper hår/hudprodukter som ikke trengs?

Hvem elsker å reise?

Hvem er mest materialistisk gjennomsnittlig?

Hvem bidrar mest til produksjon av ting for utseendet sin skyld? Produkter med kjemikaler som er giftige.

 

Kunne fortsatt lenge, men kvinnen er faktisk den minst miljøvennlige parten av oss.

 

Anonymkode: 404da...dab

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

I dag er det trendy med miljø, spise vegansk, kjøre EL-bil, ikke spise kjøtt, ikke ta bærepose på butikken, alt skal jo være såkalt bærekraftig; et ord som er misbrukt og trendy.

Kvinnen er jo den som blir lettest påvirket av miljøtiltak, da kvinnen er mest opptatt av å gjøre det som er godtatt i flokken rundt seg. Noen kvinner blir til og med veganere for å tilfredstille flokken de er medlem av. Ellers kan de jo bli utstøtt, noe som er veldig ille for mange.

Men har dere tenkt på hvem som forbruker mest? Jo, kvinnen!

Hvem kjøper mest tøy her i verden?

Hvem kjøper mest sko?

Hvem kjøper mest pynteting?

Hvem kjøper hår/hudprodukter som ikke trengs?

Hvem elsker å reise?

Hvem er mest materialistisk gjennomsnittlig?

Hvem bidrar mest til produksjon av ting for utseendet sin skyld? Produkter med kjemikaler som er giftige.

 

Kunne fortsatt lenge, men kvinnen er faktisk den minst miljøvennlige parten av oss.

 

Anonymkode: 404da...dab

Elsker ikke menn å reise? Det var nytt for meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott! Da kan alle kvinner slutte med disse tingene sporenstraks. Lurer på hvor mange menn som er interessert da... greit nok at kvinnen gjør disse tingene, men menn forventer det av dem.

Anonymkode: a8a72...665

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Flott! Da kan alle kvinner slutte med disse tingene sporenstraks. Lurer på hvor mange menn som er interessert da... greit nok at kvinnen gjør disse tingene, men menn forventer det av dem.

Anonymkode: a8a72...665

Helt feil.

Å fylle kroppen din med injeksjoner, hår/hudprodukter gjør det ikke mer attraktiv. I tillegg til å farge håret ditt med kjemikaler, å fylle hjemmet ditt med materialisme.

Sorry, dere tenker så feil.

Anonymkode: 404da...dab

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men mannen er verstingen på elektronikk, bil og alt med motor som går på fossilt drivstoff. Det er de som spiser mest rødt kjøtt og som spiser mest overhodet.

Anonymkode: 84b69...6c1

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå kjøper menn gjerne biler, motorsykler, båter og tekniske duppeditter da.

Uansett, hva vil du oppnå med å gjøre alt til en kjønnskamp?

Anonymkode: 5e135...ea1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I dag er det trendy med miljø, spise vegansk, kjøre EL-bil, ikke spise kjøtt, ikke ta bærepose på butikken, alt skal jo være såkalt bærekraftig; et ord som er misbrukt og trendy.

Kvinnen er jo den som blir lettest påvirket av miljøtiltak, da kvinnen er mest opptatt av å gjøre det som er godtatt i flokken rundt seg. Noen kvinner blir til og med veganere for å tilfredstille flokken de er medlem av. Ellers kan de jo bli utstøtt, noe som er veldig ille for mange.

Men har dere tenkt på hvem som forbruker mest? Jo, kvinnen!

Hvem kjøper mest tøy her i verden?

Hvem kjøper mest sko?

Hvem kjøper mest pynteting?

Hvem kjøper hår/hudprodukter som ikke trengs?

Hvem elsker å reise?

Hvem er mest materialistisk gjennomsnittlig?

Hvem bidrar mest til produksjon av ting for utseendet sin skyld? Produkter med kjemikaler som er giftige.

 

Kunne fortsatt lenge, men kvinnen er faktisk den minst miljøvennlige parten av oss.

 

Anonymkode: 404da...dab

Spot on. 

Trekker alltid selv på smilebåndet når 'linda' går høyt ut med at hun har begynt å spise vegetarmat 5 dager i uken, for deretter å kjøpe seg 1 bukse og skjorte fordi hun føler seg så trist på grunn av at det tas ut så mye olje av Nordsjøen 😂

Det er bare herlig, patetisk

Anonymkode: 7b9cc...96c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts har et poeng. Selv om ikke alt er like sort/hvitt og at dette ikke gjelder alle damer, eller bare damen, så burde alle prøve å forbruke mindre uansett kjønn. Man trenger ikke la seg krenke av alle trådene, men heller gå inn i seg selv og tenke litt utenfor bobla si. 

Forbrukerkonseptet har jo tatt helt av de siste årene, og man lever i et kaste og forbruker samfunn. Reklamer følger oss uansett hvor vi er, til og med på våre private mobiler.

Tommel opp for Ts som poengterer dette.

Spørsmålet mitt er da: Er du villig til å forbruke minste hvis det kan spare miljøet? 

Og Ja, det er mange ting som ikke er bra for klimaet, så dette handler ikke om å sammenligne hva som er best/verst.. alle monner drar.

Anonymkode: e1fae...982

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker best å kjøpe gamle ting fra bruktbutikk, mest om det er gammel stil for det er det jeg synes er finest. Kjøper nytt av dagligvareprodukter og noen ganger klær, som sokker, truser og sko, men prøver la være. Før var jeg hardcore online shopaholic. Hater å reise. Tror menn faktisk reiser mer enn kvinner siden enkelte steder er utrygge for kvinner og menn har ofte jobber der de må reise. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at de menn og kvinner som er opptatt av miljø også er mer opptatt av å kjøpe brukt, eventuelt minimalisme/ ikke kjøpe mer enn nødvendig

Når det er sagt, så er det bedre å bidra litt her og der, enn å gi faen og klage over de som bidrar litt her og der slik som TS gjør. Uansett om du mener de er dobbeltmoralske eller ikke, så gjør de en innsats. Det er enkelt å sitte på rumpa og klage over andre slik du gjør TS, det krever guts og pågangsmot for å faktisk gjøre noe for å forsøke skape en bedre verden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Kunne fortsatt lenge, men kvinnen er faktisk den minst miljøvennlige parten av oss.

Hva gjør du for klimaet, ts?

Anonymkode: 465f0...0e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør du for klimaet, ts?

Anonymkode: 465f0...0e3

Jeg lever enkelt, unngår alt som er nevnt for eks.

Ikke har jeg bil heller, reiser kun med kollektivt. Ferie skjer i norge.

Kjøtt kan vi fint spise uten klimaproblemer, men er fint med variasjon.

 

Jeg bare ELSKER fanatiske kvinner som følger klimatrender, som legger andre for hat som ikke gjør det. 16-18år gammel tankegang der man skal redde verden. Mens de fortsetter å forbruke som før, fordi el-bilen og veganerstilen utligner jo dette!

Anonymkode: 404da...dab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lever enkelt, unngår alt som er nevnt for eks.

Ikke har jeg bil heller, reiser kun med kollektivt. Ferie skjer i norge.

Kjøtt kan vi fint spise uten klimaproblemer, men er fint med variasjon.

 

Jeg bare ELSKER fanatiske kvinner som følger klimatrender, som legger andre for hat som ikke gjør det. 16-18år gammel tankegang der man skal redde verden. Mens de fortsetter å forbruke som før, fordi el-bilen og veganerstilen utligner jo dette!

Anonymkode: 404da...dab

Veganer er man vanligvis av dyrevernsgrunner. Jeg har ennå til gode å treffe noen som er opptatt av miljø som forbruker så mye. Noen mennesker forbruker mye, men de er heller ikke så opptatt av miljø.

Anonymkode: 5e135...ea1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...