Gå til innhold

Mensa kalender - klare for en nøtt?


Ariana807

Anbefalte innlegg

Jeg lagde en tråd tidligere, men spurte mer direkte om første januar, så nå lager jeg en ny.

Vi er nå 3 stk som bryner oss på denne her, så kanskje denne er hakket vanskeligere enn den forrige 😅

Andre som har lyst til å bryne seg på en nøtt? Og komme med et svar om de finner det 👀913AE39D-94D8-4E6D-8B11-0C7C1A3BD303.thumb.jpeg.6de83f3d81e69f55a74db782a2058d6d.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det kan være flere ting? Et forslag er "time seems to elapse more quickly when you are asleep".

 

Anonymkode: 59c19...930

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det kan være flere ting? Et forslag er "time seems to elapse more quickly when you are asleep".

 

Anonymkode: 59c19...930

Jeg hadde selv håpet på noen matte-type oppgaver og ikke bare «skrive» oppgaver, så litt fremover i kalenderen på hva de neste dagene bringer, det er en fasit etter dag 5 i kalenderen 😅 Ser nå at det står jo at fasiten er etter søndags utfordring 🙈🙈🙈

Jeg kan meddele at du har helt riktig 🙌🏻🎉

Endret av Ariana807
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ariana807 skrev:

Jeg hadde selv håpet på noen matte-type oppgaver og ikke bare «skrive» oppgaver, så litt fremover i kalenderen på hva de neste dagene bringer, det er en fasit etter dag 5 i kalenderen 😅 Ser nå at det står jo at fasiten er etter søndags utfordring 🙈🙈🙈

Jeg kan meddele at du har helt riktig 🙌🏻🎉

Wohoo 😍 det var gøy. Tror jeg må kjøpe den selv.

Etter min erfaring er mensa like opptatt av språk som tall og figurer når det kommer til å se mønster. Selv om tall kanskje føles enklere, så er bokstaver også bare tegn. Med språk kan det også være enklere å tenke logisk, fordi man har en språklig ledetråd. I denne oppgaven f.eks, så handlet det om at tid går fort. Da må man finne synonymer for at tid passerer, på 6 bokstaver. Resten løser seg selv 🙌

Anonymkode: 59c19...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Wohoo 😍 det var gøy. Tror jeg må kjøpe den selv.

Etter min erfaring er mensa like opptatt av språk som tall og figurer når det kommer til å se mønster. Selv om tall kanskje føles enklere, så er bokstaver også bare tegn. Med språk kan det også være enklere å tenke logisk, fordi man har en språklig ledetråd. I denne oppgaven f.eks, så handlet det om at tid går fort. Da må man finne synonymer for at tid passerer, på 6 bokstaver. Resten løser seg selv 🙌

Anonymkode: 59c19...930

Elsker de «symbol» oppgavene som er på netttesten mensa har, men slike her språk-greier, det er ikke min sterkeste side 😅 jeg er ikke kjempe sterk i norsk skriftlig, og er ikke noe bedre på engelsk. Men jeg har nå denne kalenderen, som kanskje kan hjelpe ferdighetene min dette året 😄

Jeg hadde veldig lyst til å løse oppgave med noe «move»/«age» type svar, asleep den så jeg ikke komme, men var innom synonym ordboka på «move», men det å stokke om på bokstaver for å få et annet ord, er ikke min sterkeste side 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...