Gå til innhold

Har aldri reist før. Hjelp.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud nå linker varsellampene mine. Ikke reis. 

Anonymkode: 43b6d...1f5

Forklar hvorfor er du grei.

Ts

Anonymkode: 5ddcc...feb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kvinner er mer utsatt enn menn for visse typer vold. Vi er ikke like sterke som menn, og er derfor nødt til å stole på at de ikke vil oss noe vondt. Derfor er det flere i denne tråden som reagerer på at du skal reise alene til et helt fremmed land for å møte en person du kun har pratet med på nettet. Den naive delen av meg vil jo tro på at dette er et ok menneske, men samtidig er det sunt med en viss skepsis. Du setter deg selv i en potensielt livsfarlig situasjon. 

Anonymkode: 3131a...3b2

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også legge til: ut fra det du skriver virker du ikke videre verdensvant. Du fremstår også litt vel naiv i svarene dine. Det er ikke lenge siden to skandinaviske jenter ble drept i landet du skal reise til. Har du en plan for hva du skal gjøre dersom denne personen ikke er den han fremstår som? Eller bare dersom dere ikke har god kjemi? Hva om han ikke dukker opp på flyplassen i det hele tatt? 

Anonymkode: 3131a...3b2

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner er mer utsatt enn menn for visse typer vold. Vi er ikke like sterke som menn, og er derfor nødt til å stole på at de ikke vil oss noe vondt. Derfor er det flere i denne tråden som reagerer på at du skal reise alene til et helt fremmed land for å møte en person du kun har pratet med på nettet. Den naive delen av meg vil jo tro på at dette er et ok menneske, men samtidig er det sunt med en viss skepsis. Du setter deg selv i en potensielt livsfarlig situasjon. 

Anonymkode: 3131a...3b2

Selvfølgelig. Jeg forstår hva du mener.

Men skal jeg bare leve livet uten å ta sjanser. Hva om jeg går glipp av noe veldig bra? 

Det er ikke som han prøver å virke perfekt for meg eller noe. Ingenting som virker for godt til å være sant. 

Vi har hatt våres diskusjoner. 

Anonymkode: 5ddcc...feb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil også legge til: ut fra det du skriver virker du ikke videre verdensvant. Du fremstår også litt vel naiv i svarene dine. Det er ikke lenge siden to skandinaviske jenter ble drept i landet du skal reise til. Har du en plan for hva du skal gjøre dersom denne personen ikke er den han fremstår som? Eller bare dersom dere ikke har god kjemi? Hva om han ikke dukker opp på flyplassen i det hele tatt? 

Anonymkode: 3131a...3b2

Jeg nevnte det om de to jentene til han. Han sa til meg at flesteparten i Marokko reagerte med avsky på disse handlingene.

Det er bare snakk om at jeg skal være der i tre til fire dager. Jeg skulle egentlig vente til sommeren men vi har begge lyst å treffes før. Han ville heller jeg skulle komme fortere og heller være færre dager med han. Så heller lenger neste gang. 

Ts

Anonymkode: 5ddcc...feb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi.. Hvor lenge hadde de prates på nettet før de møttes?

Vi skal være på hotell. 

Vi har også møttes på nettet. Han er en engasjert veganer så møttes på sånn en side. Han er ikke muslim om det skulle ha noe å bety. 

Ts

Anonymkode: 5ddcc...feb

Det vet jeg ikke, men hun følte seg veldig trygg og var sikker på at noe sånt ikke kom til å skje.

Anonymkode: 4b2b3...5a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Selvfølgelig. Jeg forstår hva du mener.

Men skal jeg bare leve livet uten å ta sjanser. Hva om jeg går glipp av noe veldig bra? 

Det er ikke som han prøver å virke perfekt for meg eller noe. Ingenting som virker for godt til å være sant. 

Vi har hatt våres diskusjoner. 

Anonymkode: 5ddcc...feb

Det er helt lov å ta sjanser, men det må veies opp mot risikoen du velger å ta. Jeg tror aldri jeg ville gjort det samme som deg her. Ville mye heller tatt med meg en venn på ferie til det aktuelle landet og møtt internettvennen på et offentlig sted til å begynne med. 

Anonymkode: 3131a...3b2

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva er planen videre da?

Bo i Marokko?

Eller skal dere bo her?

Norge har fin natur, og vi er greie, MEN kulturen og landet vårt er og for spesielt intresserte....

Hvertfall om du skal bo her uten familie, venner og likesinnede.

 

 

 

Anonymkode: 67a9e...f75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

TS: Kan ikke du reise med en venninne først? Sånn at vet hvordan pass, billetter, innsjekking og sånt fungerer?

Hvor gammel er du? Hvorfor i denne verden ønsker du å dra til det forbannade møkkalandet alene (flott natur, fantastisk mat - men helt ånsdsvakt fanatiske tullinger og et kvinnesyn fra steinalderen). Du utsetter deg for stor fare.

Reis i det minste med en venninne - ikke alene - vær så snill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg nevnte det om de to jentene til han. Han sa til meg at flesteparten i Marokko reagerte med avsky på disse handlingene.

Det er bare snakk om at jeg skal være der i tre til fire dager. Jeg skulle egentlig vente til sommeren men vi har begge lyst å treffes før. Han ville heller jeg skulle komme fortere og heller være færre dager med han. Så heller lenger neste gang. 

Ts

Anonymkode: 5ddcc...feb

Det vil jeg tro er normalt.

De fleste menn, uavhengig av kultur, støtter grusomme drap.

 

Anonymkode: 67a9e...f75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

så fordi han er veganer, ikke så uvanlig i Marokko, så mener du at du kan stole 100% på han?

Det er godt skiltet på flyplassene, så ta deg god tid. Men er mest skeptisk til at du skal møte en fyr du ikke kjenner IRL der. Da måtte det vel ha vært bedre å møtes ett annet sted, eller tatt med deg noen som har vært ute å reist tidligere.

Anonymkode: b87d6...325

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en dum idé. Møt i Norge eller på midten istedet. Et sted hvor de snakker godt engelsk, hvor rettssystemet og kulturen er likt det vi har så hvis det viser seg at fyren er gæren og du havner i trøbbel, så befinner du deg ihvertfall ikke i en situasjon hvor du må ha tolk. 

Anonymkode: 67b8c...425

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig. Jeg forstår hva du mener.

Men skal jeg bare leve livet uten å ta sjanser. Hva om jeg går glipp av noe veldig bra? 

Det er ikke som han prøver å virke perfekt for meg eller noe. Ingenting som virker for godt til å være sant. 

Vi har hatt våres diskusjoner. 

Anonymkode: 5ddcc...feb

Du trenger ikke leve livet uten å ta sjanser. Jeg reiser selv alene som kvinne rundt om og tar selv en sjanse bare ved å gjøre det, men jeg velger mine reisemål med omhu, jeg møter ikke menn jeg ikke kjenner og jeg er ganske verdensvant og til sist så er jeg absolutt ikke naiv og vet ekstremt godt at det finnes mange der ute i verden som ikke vil meg godt selv om de kan fremstå som alright. Marokko ville jeg aldri reist til alene eller for å møte noen jeg ikke kjente fra før.

Om du absolutt skal møte en mann fra Marokko så kan du be han reise til Norge, for da er det på dine premisser.

Anonymkode: 6313f...1fe

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor lenge har du snakket med han på nett? Skal dere dele hotellrom? Vet dine nærmeste hva og hvor du skal?

Anonymkode: 9a8e1...4b6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan se for meg overskriften i VG. Kvinne overfalt på hotell av veganer i Marokko. 

God tur TS 

Anonymkode: 0310f...e32

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Han er innfødt ja. Skal ikke gifte oss, men bli kjent. 

Poenget er at jeg er trygg med han i det landet. Hadde aldri reist ned dit alene. 

Ts

Anonymkode: 5ddcc...feb

Hva med at dere heller møtes på midtveien? I Europa? 

Å reise til et fremmed land, med annen kultur enn våres for å møte en mann du har blitt kjent med på nettet som møter deg på sin hjemmebane er risikabelt. 

Jeg gjorde det samme da jeg var 20. Dro til USA, møtte en jeg hadde snakket med i månedsvis fra nettet. Vi hadde i det minste god engelsk til å hjelpe oss. Når jeg trengte legehjelp klarte jeg å forstå og å gjøre meg forstått. Det gikk bra med meg, men i dag skjønner jeg ikke hva jeg tenkte på. Sannheten er at jeg var deprimert og ikke brydde meg for mye om risiko. Det gikk bra med meg, men for andre gjør det ikke det. 

Anonymkode: a6280...c9d

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette høres ut som tidenes dårligste ide. Har du allerede bestilt, TS? Kanskje det er bedre å møtes i Europa et sted? Feks. Tyskland hvor nok både du og han kan få rimelige flybilletter.

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal si det tydelig nok, men dette kan du rett og slett ikke gjøre. Ukjent mann, ukjent land og ikke minst: du vet jo ikke en gang hvordan flyplassen fungerer! Hva gjør du hvis det blir ubehagelig? Hvis du blir voldtatt? Mister flyet? Mister bankkort og telefon? Har du forsikring? Hvilket hotell skal dere bo på? Har du bestilt det? Sjekket nettsiden? 

Anonymkode: b8127...24d

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du?

Ts 

Anonymkode: 5ddcc...feb

 

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

................

Men skal jeg bare leve livet uten å ta sjanser. Hva om jeg går glipp av noe veldig bra? 

..............

Anonymkode: 5ddcc...feb

De fleste hvite nordeuropeere og nordmenn i særstilling er å betrakte som vandrende lommebøker og velferdslodd i land utenfor Europa.  Åpenbart har du frem til nå levd livet uten å ta sjanser.  Det har ført til at du er en vandrende lommebok og en billett til [Charlies] sjokoladefabrikken. 

Du kommer ikke til å gå glipp av noe du ikke kan få like bra et annet sted.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow folk i denne tråden er hatere! 🙄 Bare spør deg fram på flyplassen, ha god tid så det ikke blir stress. 

Anonymkode: c9fc3...ba9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Wow folk i denne tråden er hatere! 🙄 Bare spør deg fram på flyplassen, ha god tid så det ikke blir stress. 

Anonymkode: c9fc3...ba9

Hvordan er det hat når vi er oppriktig bekymret for at TS setter seg selv i en farlig situasjon? Vi prøver utelukkende å hjelpe henne. 

Anonymkode: 3131a...3b2

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...