AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #1 Skrevet 31. desember 2019 Hva spiser du før trening og hvor lenge før? Merker du forskjell på hva du orker eller presterer om du spiser annerledes? Anonymkode: b9973...729
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #2 Skrevet 31. desember 2019 Karbohydrater og proteiner før trening, proteiner og fett etter trening. Nøyaktig hva jeg spiser varierer. Alt fra skive med kylling og eller annet kjøttpålegg til pasta bolognese eller taco. Kommer Ann på når på dagen det er og hvilket vaktskifte jeg skal på/vært på. Etter trening gjerne sjokolademelk og cottage cheese med syltetøy eller kylling med grønnsaker og ost på. Varierende og passende mengder er nøkkelen. Anonymkode: 86461...81d
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #3 Skrevet 31. desember 2019 Liker å trene på tom mage, men ikke sulten. Trener derfor tidlig om morgenen. Orker ikke trene etter middag feks, da føler jeg meg bare stappa og slapp. Spiser jeg noe før trening så blir det en proteinshake eller liknende. Anonymkode: 99c60...b95
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #4 Skrevet 31. desember 2019 Jeg trener ofte like etter middag pga hverdagens rutiner med barn. Spiser da halv porsjon middag og resten etter trening. Det går fint. Presterer bra. Anonymkode: e958c...dc8
bodyhack_petter Skrevet 1. januar 2020 #5 Skrevet 1. januar 2020 Man bør prøve seg litt frem, i utgangspunktet er det ikke noe man bør eller ikke bør spise før trening for å prestere. Det sitter stort sett i hodet mtp hva man tror selv er optimalt. Derfor mange tenker at de presterer mye bedre om de spiser mye karbohydrater før trening, men egentlig handler det om placebo/nocebo. Nå snakker jeg ført og fremst om styrketrening. Ved kondisjonstrening kan behovet for karbohydrater være større, men det gjelder først og fremst om man er litt viderekommen. Generelt sett bør det ha gått en stund siden siste måltid sånn at man ikke har masse mat i magen. Hvor lenge avhenger av hva og hvor mye du har spist, men minst en times tid om det ikke er snakk om noe som er veldig lett fordøyelig. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå