AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #1 Skrevet 31. desember 2019 Vært stygg med meg selv. Spist chips, sjokolade, kaker osv. Blir dårlig. Henger sammen med at jeg ikke har det så bra. Nå angrer jeg. Klærne presser og føler meg kvalm. I dag har jeg spist en hel pose chips f.eks. Anonymkode: e3ac4...d26 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #2 Skrevet 31. desember 2019 Er det så farlig da? Anonymkode: 153d0...826 3
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #3 Skrevet 31. desember 2019 Er jo sexy med litt kurver. Anonymkode: d9255...0fe 1
Dalmatian Skrevet 31. desember 2019 #4 Skrevet 31. desember 2019 Huff, jeg kjenner meg igjen. Pleide å spise masse potetgull før, men har ikke hatt det siden sist jul. Fettet og oljen gir meg så mye akne over natten. Nå holder jeg meg til sjokolade for det meste; kan aldri gi det opp. Jeg har også overspist hver dag i julen, men jeg greier å vente cirka en halv dag uten mat, mens jeg sover. Spiser ikke kjøtt da, men sjokoladene med meieriprodukter i frister fryktelig mye selv om jeg bør holde meg til det veganske. Har spist litt av de siden jeg ikke gjør det ellers.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #5 Skrevet 31. desember 2019 Oiiiii... gurimalla, du vralter av gårde nå da eller? Anonymkode: 5dece...01f 1
skruf Skrevet 31. desember 2019 #6 Skrevet 31. desember 2019 Det er ikke sikkert at de 3 kiloene er reel vekt opp, typ rent fett liksom. Pga mye salt og fet mat, likedan alkohol hvis du har inntatt det, i jula så er nok noe av denne vekten vannvekt som vil forsvinne fort når du begynner å spise og drikke mere normalt igjen, Det at du føler at klærne og buksene er trange kan komme av at kroppen samler vann. Ta en sjekk på leggene, helst på ettermiddag/kveld; stikk en finger inn i huden på leggen. Hvis det oppstår ei grop i huden etter fingeren så har du vannansamling i beina, ergo noe vannvekt. Kan også se det hvis du går med vanlige sokker som går opp på leggene; er det skikkelig merke/søkk i huden etter strikken så har du vann i kroppen. Vann i kroppen gjør fingrene tykkere også, så hvis du bruker ringer så vil du merke at ringene sitter trangere på. Mye tung julemat som ikke er lettfordøyelig kan også gjøre deg oppblåst, og da er det ikke rart om buksa føles trang. 3kg er ikke mye, de kiloene vil forsvinne fort når hverdagen kommer og du får et normalt kosthold igjen. Vannvekt forsvinner også veldig fort, særlig hvis du gjør tiltak som å redusere saltinntaket og øke væskeinntaket (helst rent vann). Du kan også få vann i kroppen til å forsvinne kjappere hvis du f.eks kjøper et helsekostprodukt som heter AquaMin. AquaMin er ett veldig effektivt vanndrivende middel som er laget av naturprodukter og mere skånsomt enn reseptbelagt vanndrivende medisin. Bruker selv produktet i perioder der kroppen samler vann, f.eks ifm menstruasjon (ikke ta det på kvelden, ikke med mindre du har lyst til å løpe på do og tisse hele natta) Og det viktigste; ikke hat deg selv for de 3 små kiloene som kom på ila jula. Mange mennesker har lagt på seg noen kilo i denne høytiden som følge av tyngre og fetere mat, mere alkoholinntak, mere snop og chips, julebrus, pepperkaker og annen bakst. Sånn har jula alltid vært, og sånn vil det alltid være. Se bare sosiale medier, ukeblader og aviser; før jul florerer det av oppskrifter på kaker, bakst, mat og desserter. Det sprenges av tilbud på mat og søtsaker, og kolonialbutikker kjører priskrig på priskrig. Aviser kjører på med testing og anbefalinger av juleøl, julebrus og vin. I januar derimot florerer det med slanketips, dietter, treningstips og oppskrifter på sunn mat. Ett viktig jungelord: Det er ikke det man spiser og drikker mellom jul og nyttår man blir tjukk av, men det man spiser og drikker mellom nyttår og jul Kos deg i kveld og ikke pes deg selv over disse kiloene, i morgen er det en ny dag og ett nytt år. Blanke ark med fargestifter til 9
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #7 Skrevet 31. desember 2019 3 timer siden, skruf skrev: Det er ikke sikkert at de 3 kiloene er reel vekt opp, typ rent fett liksom. Pga mye salt og fet mat, likedan alkohol hvis du har inntatt det, i jula så er nok noe av denne vekten vannvekt som vil forsvinne fort når du begynner å spise og drikke mere normalt igjen, Det at du føler at klærne og buksene er trange kan komme av at kroppen samler vann. Ta en sjekk på leggene, helst på ettermiddag/kveld; stikk en finger inn i huden på leggen. Hvis det oppstår ei grop i huden etter fingeren så har du vannansamling i beina, ergo noe vannvekt. Kan også se det hvis du går med vanlige sokker som går opp på leggene; er det skikkelig merke/søkk i huden etter strikken så har du vann i kroppen. Vann i kroppen gjør fingrene tykkere også, så hvis du bruker ringer så vil du merke at ringene sitter trangere på. Mye tung julemat som ikke er lettfordøyelig kan også gjøre deg oppblåst, og da er det ikke rart om buksa føles trang. 3kg er ikke mye, de kiloene vil forsvinne fort når hverdagen kommer og du får et normalt kosthold igjen. Vannvekt forsvinner også veldig fort, særlig hvis du gjør tiltak som å redusere saltinntaket og øke væskeinntaket (helst rent vann). Du kan også få vann i kroppen til å forsvinne kjappere hvis du f.eks kjøper et helsekostprodukt som heter AquaMin. AquaMin er ett veldig effektivt vanndrivende middel som er laget av naturprodukter og mere skånsomt enn reseptbelagt vanndrivende medisin. Bruker selv produktet i perioder der kroppen samler vann, f.eks ifm menstruasjon (ikke ta det på kvelden, ikke med mindre du har lyst til å løpe på do og tisse hele natta) Og det viktigste; ikke hat deg selv for de 3 små kiloene som kom på ila jula. Mange mennesker har lagt på seg noen kilo i denne høytiden som følge av tyngre og fetere mat, mere alkoholinntak, mere snop og chips, julebrus, pepperkaker og annen bakst. Sånn har jula alltid vært, og sånn vil det alltid være. Se bare sosiale medier, ukeblader og aviser; før jul florerer det av oppskrifter på kaker, bakst, mat og desserter. Det sprenges av tilbud på mat og søtsaker, og kolonialbutikker kjører priskrig på priskrig. Aviser kjører på med testing og anbefalinger av juleøl, julebrus og vin. I januar derimot florerer det med slanketips, dietter, treningstips og oppskrifter på sunn mat. Ett viktig jungelord: Det er ikke det man spiser og drikker mellom jul og nyttår man blir tjukk av, men det man spiser og drikker mellom nyttår og jul Kos deg i kveld og ikke pes deg selv over disse kiloene, i morgen er det en ny dag og ett nytt år. Blanke ark med fargestifter til Tusen takk for det 😊 Anonymkode: e3ac4...d26 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #8 Skrevet 31. desember 2019 Du skal spise utrolig mye for å gå opp 3 kg på 10 dager, så mest sannsynlig mye vann som forsvinner fort igjen etter julen og saltkostholdet. Selv har jeg lært og går kke på en vekt før 1 februar. Samme som etter sommeren, Det må gå 4 uker med normal kost og normal aktivitet før jeg kan veie meg, er førstda man ser hva man veier. Til og med uka mensen kommer er jeg 4 kg tyngre emm uka etter. Noen kropper samlr mer vann enn andre Anonymkode: c7265...d5e 4
Gjest Villfisker Skrevet 31. desember 2019 #9 Skrevet 31. desember 2019 Jeg veier meg aldri. Spist godt i jula, men ikke fråtset. Klærne mine er ikke trange
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #10 Skrevet 31. desember 2019 Har lagt på meg grassalt jeg og. Tenker at jeg fint løper det av meg når jeg skal tilbake til normalen neste uke. Har ingenting å si 😊 Anonymkode: 77bc5...983 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #11 Skrevet 31. desember 2019 Er ikke det du spiser mellom jul og nyttår som gjelder men det du spiser mellom nyttår og jul. De fleste går opp i julen, mye salt og feit mat og dermed mere vann i kroppen, vei deg heller en måned etter nyttår, så lenge du ikke fortsetter med samme mat, så vil du nok se at de kiloene er vekk igjen. Anonymkode: c9045...bb7 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #12 Skrevet 31. desember 2019 8 minutter siden, Villfisker skrev: Jeg veier meg aldri. Spist godt i jula, men ikke fråtset. Klærne mine er ikke trange Denne type svar er utrolig fascinerende. Du svarer altså kun om deg selv, og på en måte som umulig kan gi TS noe som helst positivt. Til TS: Det ordner seg. Hør på det de andre sier om vannvekt osv - Anonymkode: 4c9df...453 3
Gjest justloseit Skrevet 31. desember 2019 #13 Skrevet 31. desember 2019 Første veiing etter jula viser ca. det samme hos meg, ts. Men jeg er ikke så stresset. Jeg skal begynne å normalisere kostholdet mitt nå, og da vet jeg at det skjer store forandringer i kroppen de første dagene. Jeg prøver å tenke at dette er prisen for å ha kost seg så mye som jeg har gjort, og at det er ingen jobb å få de vekk nå som høytiden er over. Viktig å kose seg innimellom óg, hvis man skal være flink med kostholdet over tid og få gode vaner som er levelige. Det eneste jeg tenker litt på er at det virker ikke helt som du har kost deg i mellomtiden, og det er veldig synd. Hvis man spiser med skam og skyld så synes jeg det er et større problem, enn om man spiser litt for mye i det hele tatt. Prøv å senk skuldrene litt. Vurder kravene du setter for deg selv - er de realistiske? Er de gode?
Gjest Villfisker Skrevet 31. desember 2019 #14 Skrevet 31. desember 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Denne type svar er utrolig fascinerende. Du svarer altså kun om deg selv, og på en måte som umulig kan gi TS noe som helst positivt. Til TS: Det ordner seg. Hør på det de andre sier om vannvekt osv - Anonymkode: 4c9df...453 Poenget med det var at vekta er en dårlig indikator. Hvordan klærne sitter, sier deg mye mer. 3kg er ikke så farlig heller. Det blir man fort kvitt :)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå