Gå til innhold

Sjaman Dureks Instagram-komplimenter har blitt sak i DailyMail nå


Ann Mo

Anbefalte innlegg

På 30.12.2019 den 0.51, Tussami skrev:

Håper denne avskyelige mannen kommer seg hjem fortest mulig. Han soler seg i glansen av en prinsesse, og høster anerkjennelse og ikke minst penger pga dette. Svindler! 

Problemet er jo ikke han, men Märthas helt manglende innsikt på sin egen posisjon og hvem hun forsatt velger å være sammen med. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Tomina skrev:

Problemet er jo ikke han, men Märthas helt manglende innsikt på sin egen posisjon og hvem hun forsatt velger å være sammen med. 

Ja, er helt enig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tussami skrev:

Ja, er helt enig.

Men like avskyelig er han allikevel. Hjernevasket Martha helt. Hvor skal dette ende? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/29/2019 at 11:07 PM, Ann Mo said:

Lang artikkel med ingressen: 

«Princess Martha Louise's bisexual shaman boyfriend is criticised in Norway for 'flirting' with Instagram star and praising her body a day after her ex husband Ari Behn killed himself on Christmas Day» 

https://www.dailymail.co.uk/news/article-7832243/Princess-Martha-Louises-bisexual-shaman-boyfriend-fire-flirting-girl.html


(Tråd med link til den norske artikkelen om Dureks Instagram-bruk 2 juledag, ble fjernet og satt på vent til vurdering hos moderatorene for noen dager siden. 

Men nå har Sjaman Durek Verretts komplimentering på rumpebilde til og med blitt sak i større utenlandske medier. Jeg håper denne artikkelen får lov til å deles. Om det ikke er kommet et vern vedrørende å snakke noe om Dureks atferd i Norge? 

Daily Mail er i dag den nest største avisa i Storbritannia, og som nettavis har den hatt 50 millioner unike lesere hver måned: https://no.m.wikipedia.org/wiki/Daily_Mail)

Daily Mail? Hundrevis av sider med kun juni news til idioter med altfor mye tid og lite dømmekraft? Hva så? Hvem bryr seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tomina skrev:

Problemet er jo ikke han, men Märthas helt manglende innsikt på sin egen posisjon og hvem hun forsatt velger å være sammen med. 

Jeg er helt enig i at valget av kjereste er mildt sagt dårlig.

Likevel liker jeg ikke premissene for argumentasjonen din. Martha Louise har ikke selv valgt sin possisjon, hun er født inn i den. Jeg kunne forstått en slik argumentasjon kunne ovenfor Mette-Marit eller Sonja, som har valgt å gå inn i disse rollene selv. Når det gjelder de som er født kongelige, mener jeg derimot at man faktisk ikke kan mene at deres "possisjon" skal kunne begrense hvem de velger å leve livet sitt. Martha har, i like stor grad som deg og meg, rett til å ta egne valg, uansett om de er kloke eller ikke.

Tenk om noen skule komme å si at på grunn av dine foreldes yrke, så kan du ikke få lov å være sammen med mannen din...

Endret av elisa bt
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, elisa bt skrev:

Jeg er helt enig i at valget av kjereste er mildt sagt dårlig.

Likevel liker jeg ikke premissene for argumentasjonen din. Martha Louise har ikke selv valgt sin possisjon, hun er født inn i den. Jeg kunne forstått en slik argumentasjon kunne ovenfor Mette-Marit eller Sonja, som har valgt å gå inn i disse rollene selv. Når det gjelder de som er født kongelige, mener jeg derimot at man faktisk ikke kan mene at deres "possisjon" skal kunne begrense hvem de velger å leve livet sitt. Martha har, i like stor grad som deg og meg, rett til å ta egne valg, uansett om de er kloke eller ikke.

Tenk om noen skule komme å si at på grunn av dine foreldes yrke, så kan du ikke få lov å være sammen med mannen din...

Si det til kronprins Håkon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, elisa bt skrev:

Jeg er helt enig i at valget av kjereste er mildt sagt dårlig.

Likevel liker jeg ikke premissene for argumentasjonen din. Martha Louise har ikke selv valgt sin possisjon, hun er født inn i den. Jeg kunne forstått en slik argumentasjon kunne ovenfor Mette-Marit eller Sonja, som har valgt å gå inn i disse rollene selv. Når det gjelder de som er født kongelige, mener jeg derimot at man faktisk ikke kan mene at deres "possisjon" skal kunne begrense hvem de velger å leve livet sitt. Martha har, i like stor grad som deg og meg, rett til å ta egne valg, uansett om de er kloke eller ikke.

Tenk om noen skule komme å si at på grunn av dine foreldes yrke, så kan du ikke få lov å være sammen med mannen din...

Hun valgte  å bruke prinsessetittelen i turneen hun nylig var på og i boklanseringen hun hadde for flere år siden. (Betegnelsen H.K høyet ble tatt ifra henne) Det er der det skorter på selvinnsikt. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Tomina skrev:

Hun valgte  å bruke prinsessetittelen i turneen hun nylig var på og i boklanseringen hun hadde for flere år siden. (Betegnelsen H.K høyet ble tatt ifra henne) Det er der det skorter på selvinnsikt. 

Nei, betegnelsen Hennes Kongelige Høyhet ble ikke tatt fra Märtha. Hun valgte å si den fra seg i 2002 for å kunne være selvstendig næringsdrivende. 

Det er ikke nødvendig å svartmale henne fullstendig! 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, elisa bt skrev:

Jeg er helt enig i at valget av kjereste er mildt sagt dårlig.

Likevel liker jeg ikke premissene for argumentasjonen din. Martha Louise har ikke selv valgt sin possisjon, hun er født inn i den. Jeg kunne forstått en slik argumentasjon kunne ovenfor Mette-Marit eller Sonja, som har valgt å gå inn i disse rollene selv. Når det gjelder de som er født kongelige, mener jeg derimot at man faktisk ikke kan mene at deres "possisjon" skal kunne begrense hvem de velger å leve livet sitt. Martha har, i like stor grad som deg og meg, rett til å ta egne valg, uansett om de er kloke eller ikke.

Tenk om noen skule komme å si at på grunn av dine foreldes yrke, så kan du ikke få lov å være sammen med mannen din...

Hva med hennes posisjon som mor? Den har hun valgt av egen fri vilje. 

ML har frasagt seg sin tittel som Kongelig Høyhet for å stå frier og ta personlige valg. Isolert seg er det derfor fritt opp til henne å velge den kjæresten hun ønsker. Men Durek sine holdninger og fremferd, burde kanskje bekymre henne som mor.

Endret av MorTil2
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, MorTil2 skrev:

Hva med hennes posisjon som mor? Den har hun valgt av egen fri vilje. 

ML har frasagt seg sin prinsessetittel for å stå frier og ta personlige valg. Isolert seg er det derfor fritt opp til henne å velge den kjæresten hun ønsker. Men Durek sine holdninger og fremferd, burde kanskje bekymre henne som mor.

Det kan jeg være enig med deg i, men jeg ser ikke for meg at det var possisjonen som mor Tomina siktet til. Jeg er, som jeg sa i mitt første innlegg, helt enig i at hun har tatt et dårlig valg.

Det jeg reagerte på er at hennes possisjon som kongelig, som er noe hun ikke har valgt selv, brukes til å argumentere for at hun burde ha flere begrensinger på livet sitt enn vi andre som har sluppet å bli født inn i medienes søkelys.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, elisa bt skrev:

Det kan jeg være enig med deg i, men jeg ser ikke for meg at det var possisjonen som mor Tomina siktet til. Jeg er, som jeg sa i mitt første innlegg, helt enig i at hun har tatt et dårlig valg.

Det jeg reagerte på er at hennes possisjon som kongelig, som er noe hun ikke har valgt selv, brukes til å argumentere for at hun burde ha flere begrensinger på livet sitt enn vi andre som har sluppet å bli født inn i medienes søkelys.

Samtidig har hennes kongelighet gitt henne flere fordeler, som andre "vanlige" mennesker ikke har. Frem til 2002 mottok hun apansje. Hvor mye vet jeg ikke, men en svært god årslønn var det nok.

Fordi om hun sa fra seg sin tittel som Kongelig Høyhet, har hun valgt å benytte sin prinsessetittel til å fremme sine personlig interesser, bl a ved grunnleggelsen av "Engleskolen", hvilket i årenes løp ga henne flere millioner i inntekt. Nå nylig, brukte hun prinsessetittelen sin på turne sammen med Durek. Det var ikke hun som tok inititaiv til å stoppe dette, men hennes foreldre. 

Slik jeg ser det, utnytter hun posisjonen hun er gitt ved fødsel på en måte som tjener henne bedre enn den tjener Kongehuset og det norske folk. Om hun ikke ønsker de begrensingene, må hun ta følgene av det, og si ifra seg prinsessetittelen sin. Inntil nå, virker det ikke til at hun ser seg tjent med det.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Interessant" å se hvor mange kommentarer Durek sletter på sine siste Instagram-poster, selv mild (ikke uhøflig formulert kritikk) har han slettet de siste dagene, og i kveld... Tydeligvis bryr han ser MYE om sitt image på Instagram...når hans tanker vel burde være et helt annet sted dagen før Ari Behn's begravelse.🙄

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.12.2019 den 1.01, Ann Mo skrev:

Ja, han skrev  «that body! 🔥» på bildet et par dager før.

Mens dette var kommentaren som han tagget Prinsesse Martha i, dagen etter Ari Behns selvmord :

22735428-7832243-image-a-23_157752988478

22735124-7832243-image-a-10_157752876652

Jeg kan kanskje forstå han litt.i noen land er det normalt å prate til vennene sine på den måten.(som han har skrevet til dette bildet). F.eks I latinamerika er det normalt man sier mi amor, my love til venner og bekjente uten at det ligger noe bak det. Men vi I norden er ikke vant til sånnt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, PocaLoca skrev:

Jeg kan kanskje forstå han litt.i noen land er det normalt å prate til vennene sine på den måten.(som han har skrevet til dette bildet). F.eks I latinamerika er det normalt man sier mi amor, my love til venner og bekjente uten at det ligger noe bak det. Men vi I norden er ikke vant til sånnt. 

I Norge så er det fullstendig uhørt å kommentere halvnakne kvinners rumpebilder, dagen at kjærestens mangeårige tidligere ektemann og far til barna som du bygger en relasjon til, har tatt selvmord.

Særlig dersom man 5 timer før politi og lege kjørte med blålys til eksmannens selvmord, satt med armene tett rundt barna deres, på tv-sending i familiens kirkebesøk på 1. juledag. Særlig da det også var svært kjent at eksmann led av depresjoner og i flere år hadde malt bilder om, og skrevet om, hvor angstfylt og ensomt samlivsbruddet var og at barna var de eneste som holdt han oppe. 

Da går man stille i dørene. I norsk kultur. Av respekt for den avdøde og for sin kjæreste og hennes barns tap.

Og det er fullstendig ufint å tagge kjæresten sin, som har mistet sine barns far med selvmord i en slik setting, i rumpebilde-kommentaren som beskriver hvorfor det var riktig å kommentere kroppen til venninnen. I julen, på 2 juledag, dagen etter mannen tok selvmord. 

Og når kjæresten er Norges konges datter, hvor landet har en kultur for å se opp til de kongelige og vise de en ekstra form for respekt, så gjør man i alle fall ikke en slik handling. 

Det er respektløst ovenfor kongsdatteren, respektløst ovenfor barna som har mistet sin far, respektløst ovenfor kongen som hadde med sin mulige nye svigersønn i kirken på dagen selvmordet skjedde, og respektløst ovenfor befolkningen i i Norge som føler med sin prinsesse og kongefamilies sorg.

For dette er ikke normal, respektfull, voksen atferd i Norge.  

Endret av Ann Mo
  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 hours ago, Ann Mo said:

I Norge så er det fullstendig uhørt å kommentere halvnakne kvinners rumpebilder, dagen at kjærestens mangeårige tidligere ektemann og far til barna som du bygger en relasjon til, har tatt selvmord.

Særlig dersom man 5 timer før politi og lege kjørte med blålys til eksmannens selvmord, satt med armene tett rundt barna deres, på tv-sending i familiens kirkebesøk på 1. juledag. Særlig da det også var svært kjent at eksmann led av depresjoner og i flere år hadde malt bilder om, og skrevet om, hvor angstfylt og ensomt samlivsbruddet var og at barna var de eneste som holdt han oppe. 

Da går man stille i dørene. I norsk kultur. Av respekt for den avdøde og for sin kjæreste og hennes barns tap.

Og det er fullstendig ufint å tagge kjæresten sin, som har mistet sine barns far med selvmord i en slik setting, i rumpebilde-kommentaren som beskriver hvorfor det var riktig å kommentere kroppen til venninnen. I julen, på 2 juledag, dagen etter mannen tok selvmord. 

Du alene definere ikke hva er akseptabelt eller ikke.  Og Durek er ikke en del av kongehuset. Han kjente Ari Behn bedre enn deg og før bestemme selv hvordan han oppfører seg. 
 

Det som er selv respektløs er sirkuset som du lager av dette. 
 

Anbefaller at dere fine noe konstruktivt å gjør med livet deres. Du bruker alt for mye fokus på sosial medier og c-kjendis «nyhet». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa ikke Ari at Martha er forut for sin tid? Så der Ari var kontroversiell i år 2000 er sjamanen kontroversiell i 2020. Bare en tanke. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...