Gå til innhold

Hva ville du satt pris på å få i hjemmelaget gave?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er tobarnsmor og fulltidsstudent, så økonomien i familien er ikke den aller beste for tiden. Jeg er på utkikk etter tips til rimelige men fine gaver til venninnene mine, til f.eks jul, bursdager, innflyttingsgaver osv. 

Jeg har vært så heldig at jeg har arvet store mengder garn, så jeg har mulighet til å lage noe og gi bort. Jeg syns imidlertid det er så vanskelig å forutse hva folk vil sette pris på, alle har jo så forskjellig smak! 

En tanke jeg leker med er å hekle en liten kurv i bomull, og fylle denne med f.eks strikkede bomullskluter, heklede pads til å fjerne sminke osv. Men hva annet kunne jeg hatt i kurven? 

Jeg har også arvet mengder av diverse ullgarn, og tenker på å strikke votter eller lage tovede sitteunderlag. Er dette gaver du ville likt å få, eller er det bare tull å gi? 

Hva hadde du likt å få i gave, helst av rimelige og gjerne hjemmelagde alternativer? 

Anonymkode: 70dd5...abf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Strikkede votter, ullsokker eller pannebånd i favorittfargen min :)

Anonymkode: 54625...73b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sokker og votter ville jeg blitt glad for. Pads og kluter not so much. Da ville jeg foretrukket en sjokolade til 15 kr.

Anonymkode: ed378...0e2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er min omgangskrets som er rare, men restegarns-sokker har vært super populære å få som gave. Folk spør og hinter etter mulighet for å få nye/flere.

Bare basic glattstrikka sokker, med tilfeldige striper av all verdens farger blanda sammen. Har gjerne liten ribb øverst, hæl og tå ensfarget, litt brede striper av random farger ellers.

Anonymkode: e2487...ee2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta gjerne en titt på siden min om du ønsker litt inspirasjon. Har laget alt selv.

www.sanoj.no :)

Skal sies at enkelte av tingene er dyre i innkjøp, men du kan komme langt med en brukt vinylkutter og litt vinyl feks. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull å gi? Du beskriver fine gaver!

Det er alltid kjekt å få ullsokker, vanter, sitteunderlag, grytekluter osv. Fint med slike personlige gaver!

Egentlig burde vi hatt et sted her inne der brukere som deg kunne lagt ut ting for salg.

Anonymkode: e00e6...5ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjal, sokker, leggvarmere, strikket eller heklet veske, luer, pannebånd osv osv. 

Har du kunnskapen og garnet så er en kofte en fantastisk gave å få. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tovede ulltøfler er fantastiske gaver, og finne strikkeluer. Som feks Oslolua. Strikkede barneklær elsker jeg å få i gave!

Anonymkode: 3ee41...2fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ullsokker er topp! Gjerne lange/litt store i størrelsen :) Ellers hadde jeg likt å få kluter; ei på jobben strikket klut til meg og det er den beste kluten jeg har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ullsokker og votter er populært!

Jeg vurderer også å lage noe refleksfigurer med refleksgarn festet til nøkkelringer å gi bort, ønsker meg det selv 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Se an personen du gir det til. Jeg bruker f.eks. aldri lue eller pannebånd, men grytekluter og pulsvarmere hadde vært fint. Tovet sitteunderlag høres også fint ut. Sokker har jeg fått nok av, så helst ikke flere av dem. 

Hvis du kan sy: varmeputer fyllt med ris eller lignende til å varmei mikro 

Anonymkode: fca1b...021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...