Gå til innhold

Alene på nyttårsaften


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er alene på nyttårsaften. Har vært det noen ganger før også, med varierende hell. Fordi jeg ikke har hatt noe alternativ til å være alene, har jeg noen ganger følt meg veldig ensom og blitt veldig deprimert. Andre ganger har det gått fint, og det har vært som en vanlig dag. 

Jeg har lyst til å prøve å gjøre kvelden litt hyggelig for meg selv. Hva gjør dere andre som er alene og hjemme? Tenkte jeg kan se en film og lage meg noe godt å spise. Kanskje lage en liten dessert som passer for én? Har ikke lyst til å bruke alt for mye tid og krefter på å lage mat, for jeg liker best å lage mat til andre. Har dere noen andre tips til hva man kan gjøre som er hyggelig og noe man ikke gjør hver dag?

Anonymkode: e42d5...e27

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal også være alene. Har en hund som er livredd, og må gjøre tiltak for at den skal komme seg gjennom kvelden/natta. Har ingen gode tips til hva du kan gjøre som en ikke gjør hver dag, dessverre. Selv lager jeg litt god mat, ser film og slapper av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta på hudpaske , legg puslespill, tenn noen koselige lys , prat med mennesker på nett...

 

Anonymkode: 153db...d66

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært alene flere ganger, lager meg god mat, åpner en flaske vin og ser film.

Anonymkode: ee9f6...efc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alltid alene på nyttårsaften fordi jeg har en hund som er redd. Jeg gjør det beste ut av det og koser meg veldig, sånn som jeg gjør alle andre kveldene i året som jeg bare er hjemme. Lager meg god mat, koser meg med sjokolade og potetgull og seriemaraton. Ved midnatt tar jeg med hunden langt opp i skogen til et sted med god utsikt og ser på rakettene derfra. Det er like koselig uten hund også.

Anonymkode: 64bee...9d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nyttårsaften syns jeg det er helt ok å være alene, har skjedd hvis jeg har jobbet, venner har vært bortreist og jeg ikke har kunnet dra til familie osv. Har ofte lagd meg noe godt å spise, unnet meg en flaske vin og sett en god film eller serie. Jeg liner veldig godt å strikke, høre podcast, tenne stearinlys og lese en god bok. Alenetid er digg syns jeg.

Anonymkode: 1e993...d66

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal heldigvis også det, ser fram til og se på enten filmer eller tv serier. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna

Skal være alene jeg også, jeg og katten. Lager meg litt god mat ser film og spiser godis og koser ekstra med katten når rakettene blir fyrt opp, hun blir så redd stakkar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! :opplyser:  Visste det var noe jeg ikke hadde skrevet opp på handlelista mi. "Go-dis!". :rodmer: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager god mat til meg selv med tilhørende vin. Har kjøpt en ny bok og fikk garn til en genser som jeg skal begynne på. Tar en mental gjennomgang av året og legger planer for 2020 ut i fra hva som fungerte i 2019. I tillegg går jeg gjennom budsjettet mitt og justerer det. Målet er å bruke mest mulig på reiser. Så løfter jeg glasset når klokken slår 12 og ønsker meg selv et innholdsrikt 2020. 

Anonymkode: aa84e...11e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også være alene (sammen med katten min), for mannen er bortreist pga jobb. Pus og jeg skal fyre i peisen, kose oss med god mat, slappe av på sofaen og se på gode serier. Tror det blir en deilig, avslappende kveld. Men jeg holder meg unna facebook og insta. Orker ikke å se alle som er så happy og sosiale i nyttårsselskap.

Anonymkode: 98b3f...385

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nyseparert og sønnen min skal være med sin pappa den dagen. Jeg har bodd lenge i et annet land der nyttårsaften er en big deal så for meg er nyttårsaften en big deal, men min eksmann feiret den aldri og jeg fikk aldri så mye ut av det. Så i år har jeg bare tenkt "blås i det!" Kjøpte meg billett til nyttårsfest i Oslo og min mamma booket hotellrom for oss. Jeg drar på festen alene. Det kommertil å bli velsig rart kanskje.å være dame alene ute på byen på nyttårsaften, men det bryr jeg meg null om. Jeg skal ta meg en drink, danse i et par timer for å så dra å legge meg. Trenger litt flere dates med meg selv.

Anonymkode: 70057...f5a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært det et par ganger. Det er litt kjipt, men nyttårsaften er forbigående, akkurat som jul, bursdag og sommerferie. Åpner vel en øl, koker et dyr og ser en film.

Anonymkode: 22630...c04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan melde deg til å passe på hunden til noen som kanskje vil bort? :) Det finnes sikkert en lokal gruppe på Facebook du kan melde deg i.

Ellers ville jeg kjøpt meg en god frossenpizza (min luksus), noe snop og kanskje ordnet med noe annet som du kan glede deg til - som for eksempel planlegge nettshopping, løse kryssord eller lignende.

Når jeg gruer meg til å være alene, prøver jeg alltid å planlegge ting jeg liker, sånn at jeg ser mer frem til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyttårsaften er oppskrytt spør du meg. Jeg har også vært alene flere ganger tidligere da jeg var singel. Nå er jeg ikke alene, men vi har ofte valgt å være kun oss denne dagen. 

Mitt forslag til deg er å lage noe godt å spise, ta deg et glass vin hvis du liker det og kos deg i ditt eget selskap. Der er lov å drikke litt vin alene. Ta på deg gode klær å slappe av i. Sleng deg på sofaen og se en god film eller to. Nyt kvelden alene. ♥️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har ikke for mange venner, og de jeg har virker som om de ikke inviterer eller bare glemmer meg da jeg er singel. (Venner sier jeg 😐).

Det er nå et par år tilbake der jeg kjørte hjem fra forening, og måtte stoppe bilen for tårene bare rant. Alle snakket om alle planene de hadde, og jeg hadde lyst til at jorda skulle sluke meg.

Der jeg stoppet opp skrev jeg til en annen venninne jeg har som ikke er med i foreningen, og hun hadde heller ikke planer. Jeg fikk planer det året, men det ble en del stress i forkant med at planene endret seg fra en ting, til en annen, til en tredje. Etter denne feiringen bestemte jeg meg for at jeg ikke orket mer. Mye av hele denne kvelden minnet meg på hvorfor jeg hater nyttår.

Jeg har helt ærlig aldri likt nyttårsfeiring, mislikte det enda mer når jeg ble tvunget ut for man feirer nyttår med venner og ikke familie.

Jeg har de siste årene vært alene hjemme på nyttår, og har storkost meg. Jeg er åpen og ærlig om at jeg ikke gidder finne på noe. Jeg ser frem til en hyggelig kveld alene, uten stress. I år da skal jeg jobbe frem til 22.00 på kvelden (blir en fantastisk kveld!!), dra hjem og lage litt mat og passe på kattene når rakettene skytes opp, og gå å legge meg for så å gå på jobb neste dag.

I fjor orket jeg heller ikke å lage noe mat, og bestilte en hel del ulike retter i den beste kinamat-bua jeg vet om, og storkoste meg helt alene, med god mat, og noe kjekt på tv 😄 Det går ann å ha en fin kveld alene, kvelden er det du lager den til 😄

Anonymkode: d9a5d...959

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestill noe god take away eller varm opp noe enkelt hvis du ikke vil lage noe fancy. Ta på kosebuksa og sett deg i sofaen med en film

Anonymkode: 8d71b...c98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater nyttårsaften. Er alltid alene. Trekker for gardinene, spiller høy musikk hele dagen for å fjerne lydene fra fulle folk som har det gøy. Også tar jeg en trippel dose sovetabletter i håp om å klare å sovne før midnatt og for å klare å sove meg igjennom helvete rundt midnatt.  
Fuck nyttårsaften. 

Anonymkode: a5d73...341

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...