Gå til innhold

Prøverør 2020


TiiBii

Anbefalte innlegg

1 time siden, Neutral90 skrev:

Jeg har bare hatt innsett i styrt syklus før, da styrer de jo det med medisiner ut ifra hvilken dag som passer de best. Hvis jeg har en blasto og jeg starter progesteron mandag, blir det da innsett fredag? Eller torsdag? Skal eggløsnings dagen (søndag) telles med? 

Mine styrte sykluser har vært sånt: Progynova fra SD 1, UL SD 9, progesteron SD 10, innsett SD 16. Så selv om det var en blasto var det egentlig ikke eggløsningsdag +5, men noe kortere. Min vanlige sykluslengde er 28 dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Avianna skrev:

Mine styrte sykluser har vært sånt: Progynova fra SD 1, UL SD 9, progesteron SD 10, innsett SD 16. Så selv om det var en blasto var det egentlig ikke eggløsningsdag +5, men noe kortere. Min vanlige sykluslengde er 28 dager. 

Progynova hindrer eggløsning, så da har klinikken mye friere tøyler for når innsett er :) i styrt syklus har jeg hatt innsett rundt Cd21 alle ganger. I naturlig må de time det korrekt etter eggløsning. Det er hvordan jeg skal telle dagene jeg er usikker på. Eggløsning søndag = innsett torsdag eller fredag? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Neutral90 skrev:

Progynova hindrer eggløsning, så da har klinikken mye friere tøyler for når innsett er :) i styrt syklus har jeg hatt innsett rundt Cd21 alle ganger. I naturlig må de time det korrekt etter eggløsning. Det er hvordan jeg skal telle dagene jeg er usikker på. Eggløsning søndag = innsett torsdag eller fredag? 🤔

Ah! Trodde du spurte om styrt syklus, beklager :) 

I min naturlig syklus hadde jeg omslag med eggløsningstest (digitalt) torsdag kveld, så har jeg lest at eggløsningen skjer vanligvis dagen etterpå (fredag). Innsett for meg var på onsdag etter det. Så det var da på 5. dagen ikke inkludert eggløsningsdagen.

Endret av Avianna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Avianna skrev:

Ah! Trodde du spurte om styrt syklus, beklager :) 

I min naturlig syklus hadde jeg omslag med eggløsningstest (digitalt) torsdag kveld, så har jeg lest at eggløsningen skjer vanligvis dagen etterpå (fredag). Innsett for meg var på onsdag etter det. Så det var da på 5. dagen ikke inkludert eggløsningsdagen.

Takk 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha innsett i naturlig syklus i slutten av mai. Jeg er såå nervøs for at det lander på helg og det blir avbrudt😬 Håper egentlig mensen jeg venter nå om få dager bare dropper å komme..🤞🏼🌱

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på kontroll på Riksen i dag, livmorshinne på 4,6 mm. Det har vært en treg utvikling med progynova så jeg øker dosen og skal på ny UL på mandag. Dersom det er dårlig utvikling skal vi avbryte og begynne på dobbel dose fra start ved neste mens. Har bare 2 eskimoer igjen så det må gjøres sikkelig denne gangen!
Legen jeg hadde i dag er så supersøt og omsorgsfull. Hun ønsker virkelig vårt beste for behandlingen, det setter jeg stor pris på 🥰 

Var veldig spesiell stemning å sitte på venteværelse. Bare damer og helt, helt stille. Alle i samme situasjon, alle med ønske om et barn💖

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, TiiBii said:

Jeg har vært på kontroll på Riksen i dag, livmorshinne på 4,6 mm. Det har vært en treg utvikling med progynova så jeg øker dosen og skal på ny UL på mandag. Dersom det er dårlig utvikling skal vi avbryte og begynne på dobbel dose fra start ved neste mens. Har bare 2 eskimoer igjen så det må gjøres sikkelig denne gangen!
Legen jeg hadde i dag er så supersøt og omsorgsfull. Hun ønsker virkelig vårt beste for behandlingen, det setter jeg stor pris på 🥰 

Var veldig spesiell stemning å sitte på venteværelse. Bare damer og helt, helt stille. Alle i samme situasjon, alle med ønske om et barn💖

Livmorslimhinnen min ble ikke noe særlig tykkere av progynova, men progynova sammen med estradot funket bedre. Så anbefaler estradot plaster i tillegg 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Pillowtalk skrev:

Jeg skal ha innsett i naturlig syklus i slutten av mai. Jeg er såå nervøs for at det lander på helg og det blir avbrudt😬 Håper egentlig mensen jeg venter nå om få dager bare dropper å komme..🤞🏼🌱

Jeg venter mens rundt 17. Mai å skal ha innsett i naturlig syklus. Er og sååå nervøs for helg.. fikk litt hetta når jeg leste i brevet at det da blir avlyst! Ventet en stund nå for å komme igang! Hjelpes blir helt stressa

Anonymkode: 9315c...455

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg venter mens rundt 17. Mai å skal ha innsett i naturlig syklus. Er og sååå nervøs for helg.. fikk litt hetta når jeg leste i brevet at det da blir avlyst! Ventet en stund nå for å komme igang! Hjelpes blir helt stressa

Anonymkode: 9315c...455

Og @Pillowtalk

St Olavs annonserte i dag at de får lov til å holde åpent 7 dager i uka iaf frem til sommerferien. Kanskje Porsgrunn kommer etter med samme nyhet snart? Håper det 🤞 jeg orka ikke denne usikkerheten, det var en av grunnene at jeg foretrakk styrt syklus 😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært fantstisk med åpent alle dager @Neutral90😀 Skal du ha innsett i naturlig syklus siden st.Olavs har det? Så slipper du alle de kjipe hormonene😵

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det hadde vert supert med åpent alle dager. Får krysse fingrene 😊

Anonymkode: 9315c...455

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Pillowtalk skrev:

Det hadde vært fantstisk med åpent alle dager @Neutral90😀 Skal du ha innsett i naturlig syklus siden st.Olavs har det? Så slipper du alle de kjipe hormonene😵

Vi har prøvd å få det til i naturlig syklus 2 eller 3 ganger, men det har bare blitt avbrutt fordi livmors9ikke blir tykk nok 😕 alltid hatt ultralyd senest cd14. På torsdag ringte st Olavs for å fortelle at de var åpnet for Innsett, fikk da tommel opp til å sjekke om vi kunne bruke denne syklusen jeg er i. Så i går på cd17 var jeg på ul og endelig har jeg god slimhinne 😍 Hadde helt gitt opp det å prøve i naturlig syklus, men nå får jeg faktisk sette inn neste uke! 🥰 Føler meg utrolig heldig.

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen her som har erfaring med femar/letrozol? 🤔 Jeg har gått på det to runder tidligere. Fikk gode resultater på enkel dose (Fin slimhinne og moden follikel, dog ingen positiv el test), doblet dosen neste runde noe som ga tynn slimhinne og ingen modne egg (hvertfall ikke innen dag 22), og en syklus på 50 dager.. nå som det forhåpentligvis blir fryseforsøk neste syklus vil legen gjerne gi meg letrozol igjen for å sikre el pga lange/uregelmessige sykluser. Jeg er selvfølgelig skeptisk.. spørsmålet er vel egentlig om det er noen som har lignende erfaring som meg, men at letrozol har gitt effekt i senere syklus likevel?🤔 alternativet er vel styrt syklus, så hadde jo vært fint om det kunne fungert. Bare så deprimerende å starte opp igjen med noe som fungerte så dårlig sist🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Neutral90 skrev:

Vi har prøvd å få det til i naturlig syklus 2 eller 3 ganger, men det har bare blitt avbrutt fordi livmors9ikke blir tykk nok 😕 alltid hatt ultralyd senest cd14. På torsdag ringte st Olavs for å fortelle at de var åpnet for Innsett, fikk da tommel opp til å sjekke om vi kunne bruke denne syklusen jeg er i. Så i går på cd17 var jeg på ul og endelig har jeg god slimhinne 😍 Hadde helt gitt opp det å prøve i naturlig syklus, men nå får jeg faktisk sette inn neste uke! 🥰 Føler meg utrolig heldig.

 

Så gode nyheter! Herlig!😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Melie skrev:

Så gode nyheter! Herlig!😁

Takk 😀 det var veldig uventa, så glad for dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Pillowtalk skrev:

Hurra @Neutral90😀👏🏼 Jeg er veldig glad på dine vegne💛 Jeg har innsett i uke 23🤞🏼🌱

Takk, like så! Hurra for at vi begge får innsett 🎉🎈💚

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen fått infeksjon av lutinus? Har mest sannsynlig infeksjon. Venter på svar fra urinprøve 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Maja92 skrev:

Har noen fått infeksjon av lutinus? Har mest sannsynlig infeksjon. Venter på svar fra urinprøve 😅 

Infeksjon? Uvi? Har ikke opplevd det, men er sikkert fort gjort når det er så mye romstering oppi der med applikator og sånt 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...