Gå til innhold

Prøverør 2020


TiiBii

Anbefalte innlegg

1 time siden, Piju skrev:

Da er dagen for innsett kommet, etter uttak på tirsdag. Ble 4 egg, hvorav 2 befruktet. Fikk beskjed om de derfor velger å sette inn så raskt. Virker som dette er samme beskjed som andre har fått her. Da er det vel bare å smøre seg med tålmodighet. Noen råd for ventetiden med ting man bør / ikke bør gjøre? Pleier dere å ta det mer med ro enn til vanlig?

Ta det med ro er vel omdiskutert. Noen mener det er bedre med aktivitet pga bedre blodtilførsel til livmor. Sannsynligvis har det lite å si. Jeg hadde vakthelg rett etter (dvs noen dager etter) innsett, og er fremdeles gravid (nå i uke 30 ca) :)

Anonymkode: 9108f...1dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen som har erfaring/anbefalinger om private klinikker i Oslo-området? Porsgrunn mener jeg bør ha lang protokoll denne gangen, med oppstart på neste mens (selv om jeg meldte inn mens i går), og med oppstart dag 20 blir det uttak rundt uke 22... det er så lenge til at det hele virker helt håpløst😢 vurderer en runde privat om de ikke kan fremskynde..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Neutral90 skrev:

Uff, enda et spm fra meg. Burde vært rutinert nok til å skrive ned disse tingene,men heller så spør jeg her. 

Hvordan var deres blødning etter neg frys? Har temmelig sparsommelig blødning og st Olav er veldig på at jeg ikke må sette nytt østrogenplaster før jeg er helt sikker at slimhinna er på god vei ut... Men vanskelig å si når det er lite blødning. Har vært så lenge på hormoner at jeg husker nesten ikke hva en vanlig blødning for meg er lengre... 😏

1. Frys: 1,5 uke forsinket mens fire uker spotting. (Progynova og crinone inntil testdato) 

2. Frys: mensen med en gang etter medisinslutt. Kraftig blødning i en dag lengre enn vanlig. (Progynova og crinone inntil testdato)

3. Frys: samme som over 

4. Frys: avbrudt forsøk. Sluttet på progynova 17. Feb fikk mensen idag. Svak og uten smerter(a-typisk for meg) fikk aldri startet på crinone. 
 

mao ganske forskjellig! Progynova stopper jo din egen syklus så det er vanlig at det blir rar syklus etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Påmfritt skrev:

1. Frys: 1,5 uke forsinket mens fire uker spotting. (Progynova og crinone inntil testdato) 

2. Frys: mensen med en gang etter medisinslutt. Kraftig blødning i en dag lengre enn vanlig. (Progynova og crinone inntil testdato)

3. Frys: samme som over 

4. Frys: avbrudt forsøk. Sluttet på progynova 17. Feb fikk mensen idag. Svak og uten smerter(a-typisk for meg) fikk aldri startet på crinone. 
 

mao ganske forskjellig! Progynova stopper jo din egen syklus så det er vanlig at det blir rar syklus etterpå. 

Oi så organisert du er. Takk for godt svar! 

Blødningen har tatt seg opp nå, så jeg er ikke redd for at den gamle hinna ikke er blødd ut lenger, heldigvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Neutral90 skrev:

Oi så organisert du er. Takk for godt svar! 

Blødningen har tatt seg opp nå, så jeg er ikke redd for at den gamle hinna ikke er blødd ut lenger, heldigvis :)

OCD light her ja🙈😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ta det med ro er vel omdiskutert. Noen mener det er bedre med aktivitet pga bedre blodtilførsel til livmor. Sannsynligvis har det lite å si. Jeg hadde vakthelg rett etter (dvs noen dager etter) innsett, og er fremdeles gravid (nå i uke 30 ca) :)

Anonymkode: 9108f...1dc

Blir vel rolig nå fremover uansett som hele landet stenges ned 😷🙈 Hadde flaks som hadde innsett i dag, for fom i dag skulle visst IVF avdelingen på Riksen stenge ned 😳 Kjedelig for de som må avbryte forsøk, men selvsagt forståelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal ha insett på Riksen i morgen. Men nå fikk jeg et varsel i appen at de skal avbrytte påbegynte forsøk. Det står de som skal ha avlyste timer kontaktes på telefon.

Vet noen om det gjelder insett i morgen også kanskje? Er så redd for at de kansellerer timen min 😢

De tar ikke telefonen, hverken sykepleier, sekretær eller laboratoriet.

Har ikke fått telefon enda men .....

Hva ville dere ha gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Avianna skrev:

Jeg skal ha insett på Riksen i morgen. Men nå fikk jeg et varsel i appen at de skal avbrytte påbegynte forsøk. Det står de som skal ha avlyste timer kontaktes på telefon.

Vet noen om det gjelder insett i morgen også kanskje? Er så redd for at de kansellerer timen min 😢

De tar ikke telefonen, hverken sykepleier, sekretær eller laboratoriet.

Har ikke fått telefon enda men .....

Hva ville dere ha gjort?

Ville i allefall møtt som normalt om du ikke får telefon. Kan jo være at de ser an hvor man er i forsøket. Krysser fingrene for det 🤞🏻 Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ha innsett på Riksen på mandag og fikk telefon ca kl 13 om at timen min er avlyst 

Anonymkode: 3a2d6...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå fått beskjed at forsøket mitt er avbrutt. De vet ikke når de skal åpne avdelingen igjen.

Sykepleieren på telefonen sa at de også avlyste alle timer for egguthenting, som er jo enda verre... 

Synes de kunne ihvertfall avsluttet forsøkene som er så godt i gang. Men jeg får jo ikke velge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig! Men samtidig veldig nødvendig. Er glad jeg akkurat rakk å sette inn (på tirsdag), men veldig bekymret for utviklingen videre på dette. Sitter nå med en del forkjølelsesymptomer😷

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere om jeg kan gå til en privat klinikk nå, og fortsette med mine offentlige forsøk når de er åpen igjen? Eller forfaller mine forsøk på offentlig da?

Endret av Avianna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle egentlig ha egguttak imorgen.  Men ble oppringt idag at det ble avlyst og har fått sexforbud. 

15 modne folikkler ligger klare for å klegge etter å ha brukt 14 000 på synarela og gonal f.

Eneste jeg fikk beskjed om at det var synd men ikke noe å gjøre med.

 

Kan jeg få noen slags erstatning for dette?

Anonymkode: 4e108...925

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skulle egentlig ha egguttak imorgen.  Men ble oppringt idag at det ble avlyst og har fått sexforbud. 

15 modne folikkler ligger klare for å klegge etter å ha brukt 14 000 på synarela og gonal f.

Eneste jeg fikk beskjed om at det var synd men ikke noe å gjøre med.

 

Kan jeg få noen slags erstatning for dette?

Anonymkode: 4e108...925

Nei, det gjør du nok ikke. Dette er ikke noe sykehuset hverken kan noe for eller har skyld i. Veldig kjedelig for alle berørte, men ingenting man får gjort. Du får passe på å ha masse sex og håpe på eggløsning. 

Anonymkode: 43812...d9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, det gjør du nok ikke. Dette er ikke noe sykehuset hverken kan noe for eller har skyld i. Veldig kjedelig for alle berørte, men ingenting man får gjort. Du får passe på å ha masse sex og håpe på eggløsning. 

Anonymkode: 43812...d9b

Oj, beklager. Leste litt fort og fikk ikke med meg at du har fått sexforbud, beklager det 😬 men bortsett fra det, så står jeg for resten av svaret. 

Anonymkode: 43812...d9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det gjør du nok ikke. Dette er ikke noe sykehuset hverken kan noe for eller har skyld i. Veldig kjedelig for alle berørte, men ingenting man får gjort. Du får passe på å ha masse sex og håpe på eggløsning. 

Anonymkode: 43812...d9b

Hva er det du sier?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

36 minutter siden, Molly_ skrev:

Føler så med alle dere som er midt i forsøk nå, men som får det avbrutt❤️ 

Samme her😫😫😫 huffff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Molly_ skrev:

Føler så med alle dere som er midt i forsøk nå, men som får det avbrutt❤️ 

Takk ❤️😥 var/er skikkelig lei meg i dag, siden insettingsdagen var så nærmt.

Men jeg føler veldig veldig med alle som får avbrutt egguthenting, det må være så forferdelig å gå gjennom 😣

Stor klem til alle dere som må oppleve dette 💕

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Avianna skrev:

Takk ❤️😥 var/er skikkelig lei meg i dag, siden insettingsdagen var så nærmt.

Men jeg føler veldig veldig med alle som får avbrutt egguthenting, det må være så forferdelig å gå gjennom 😣

Stor klem til alle dere som må oppleve dette 💕

Var dette ett egg du hadde på frys eller hadde du nylig egguttak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...