Gjest Pet Skrevet 3. juni 2005 #21 Skrevet 3. juni 2005 Det jeg tror folk synes er aller rarest, er lutefisk. Og at vi synes fårikål er så fantastisk godt.
Tosca Skrevet 3. juni 2005 #22 Skrevet 3. juni 2005 Dravle er en melkerett. Er ikke helt sikker på hvordan den blir laget, men det er en slags suppe laget av melk med litt seige klumper i. Jeg er vokst opp på landet på Vestlandet, og der fikk jeg det ofte hos min bestemor. Har forresten sett det i frysedisken i butikken etter at jeg er blitt voksen, men har ikke kjøpt.
Gjest Formosiss Skrevet 3. juni 2005 #23 Skrevet 3. juni 2005 Dravle er en melkerett. Er ikke helt sikker på hvordan den blir laget, men det er en slags suppe laget av melk med litt seige klumper i. Jeg er vokst opp på landet på Vestlandet, og der fikk jeg det ofte hos min bestemor. Har forresten sett det i frysedisken i butikken etter at jeg er blitt voksen, men har ikke kjøpt. Åh, det er kleppmelk på godt norsk, det. Det er nam :-D
Gjest Seleena Skrevet 3. juni 2005 #24 Skrevet 3. juni 2005 Dravle må vere det særast ja. Det ser ut som spy og eg nektar å smake
Totalya Skrevet 4. juni 2005 #25 Skrevet 4. juni 2005 Dravle må vere det særast ja. Det ser ut som spy og eg nektar å smake "Klæppsup" som er så godt! :fy: Bruker klepper i sodd ol også jeg. Men plukkfisk og mat av sau kan jeg ikke forså
Midnattsol Skrevet 4. juni 2005 #26 Skrevet 4. juni 2005 Og Gomme (med eller uten rosiner). Det fikk jeg lyst på nå! Det er vel noe ala dravle.
Gjest gjest1 Skrevet 4. juni 2005 #27 Skrevet 4. juni 2005 Og Gomme (med eller uten rosiner). Det fikk jeg lyst på nå! Det er vel noe ala dravle. Hehe, huff. Gomme er skummelt. Og haglete er enda verre, hvis du vet hva det er.
Lady Lovelylocks Skrevet 5. juni 2005 #30 Skrevet 5. juni 2005 Hva er Haglete da?? Er visst lite informert om norske matvaner merker jeg :oops:
Gjest Helga the Hotwaxer Skrevet 5. juni 2005 #31 Skrevet 5. juni 2005 Makrell i Tomat, songraut på vafler, brunost, prim, lefse- det er noe av det mine utenlandske venner har reagert på.
mari Skrevet 13. juni 2005 #32 Skrevet 13. juni 2005 Har hatt besøk av en kamerat fra England. Han var skikkelig fascinert og forundret over makrell i tomat-boksen. Han kunne ikke forstå at noen hadde tenkt å kombinere makrell med tomatsaus, og at det var populært. Er det andre ting vi nordmenn spiser som folk fra andre land synes er merkelig? "Vanlig" mat altså, ikke kuriøsiteter som smalahove, gravd elg etc.. makrell i tomat er defenitiv ikke sær norsk, i Frankrike har de en hel i hylle i butikken med forskjellige varianter, min favoritt er makrell i tomat med basilikum yum!
Gjest SumoBryter Skrevet 14. juni 2005 #34 Skrevet 14. juni 2005 Rå paprika er faktisk et særnorsk fenomen. I salat, eller særlig på gulosten. (Selv foretrekker jeg paprikaen varmebehandlet, aller helst grillet. ) Nei det er det ikke. Mye sies å være særnorskt selv om hele norden skulle spise det. mht. lutefisk.
Gjest SumoBryter Skrevet 14. juni 2005 #36 Skrevet 14. juni 2005 Mange gode forslag her. Samboeren min syns kjøttkaker og fiskeboller på boks var skikkelig rart. Og at vi i Norden spiser så mye lakris, han hatet lakris spesielt salt lakris, men jeg har klart å få ham til å syns at det ikke er så verst. Når jeg kom til Norge syns jeg mye var rart, for eksempel. PINNEKJØTT,Fiskeboller, tørket og saltet fisk, kjøttkaker, flatbrød, lefser, knott. Gomme har jeg ennå ikke turt å smake.
maiia Skrevet 14. juni 2005 #37 Skrevet 14. juni 2005 Pølse med lompe! For noen år siden hadde jeg besøk av en venninne fra Østerrike og hun kunne ikke skjønne hvorfor vi brukte pannekaker rundt pølsa! Hun syntes også at sukkerbiter var ganske sært.
søndagsengel? Skrevet 14. juni 2005 #40 Skrevet 14. juni 2005 Pølse i vaffel da!? :-) Men det spises vel ikke i hele Norge heller...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå