Gå til innhold

Kan jeg få høre dine selvpleierutiner? Jeg må bli flink til å ta vare på meg selv..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier: Kan dere legge inn deres selvpleierutiner?

Grunnen til at jeg spør, er fordi jeg ikke har noen faste/gode velværerutiner selv. Jeg har sikkert vært deppa i lang tid, men ønsker nå å ta meg i nakken og skjerpe meg. Jeg skal starte med hudpleie både morgen og kveld.. Jeg skal melde meg inn på treningssenter igjen, følte meg så vel og hadde masse energi når jeg trente fast! Jeg skal legge inn fotpleie ukentlig, da det er noe jeg absolutt ikke har prioritert. Hårkur.. Kroppsskrubb, bodylotion..  osv osv..

Har lyst til å skrive meg en plan liksom, for å få inn gode rutiner på en måte.. Jeg må bli flink til å ta vare på meg selv!

Anonymkode: fda59...ac0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville anbefalt å ikke gjøre alt på en gang. Start med det som er viktigst, slik som hudpleie morgen og kveld. Gjør dette i to uker, så øker du med hårkur to ganger i uken, følger den rutinen i to uker, før du legger til enda en ting. Da blir du ikke helt overveldet på dag 1, og det er større sjans for at du holder deg til de rutinene du prøver å skape. 

Anonymkode: 3fa4b...4ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen

Mandag: bruker fem-ti min på å nappe og farge bryn. 

Tirsdag: Barberer legger og under armer. 

Onsdag: Ansiktsmaske

Torsdag : Ordner neglene på hendene

Fredag: Fot pleie. 

Lørdag: tar badstue. 

Hold rutinene enkle. Ikke ha det som en fast greie at du skal bruke 1 time på fotpleie i uka, da kommer du til å falle av rutinene. 

På dager med dårlig tid bruker jeg fotfil mens jeg står i dusjen, og smører raskt med fotkrem etterpå. På dager med god tid tar jeg fotbad med fotsalt og masse annet dill. 

Keep it simple Så klarer du å holde på rutinene også på dager du er stresset eller ikke har lyst å gjøre noe som helst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare det å spise sunt og komme i gang med trening og aktivitet igjen tror jeg vil utgjøre mye for deg hva gjelder å føle seg fresh.

Det beste jeg gjør for eget velvære er (minst) en times tur i frisk luft hver dag. Helst i dagslys når det er mulig. 

Pleier huden morgen og kveld, veldig enkelt «regime» med rens, serum og krem, bruker også toner på kvelden. Hver søndag bruker jeg ansiktsmaske. En kveld i uka bruker jeg hårkur. Har fotfil og høvel i dusjen som brukes annenhver gang jeg dusjer ca. Har skrubb og gode dusjsåper/oljer i dusjen eller hylla like ved, står de der er det mer sannsynlig at jeg vil bruke dem. 

Er til hudpleier kanskje engang i mnd for å farge og forme bryn, men vil prøve å lære meg å farge selv.

Og så smører jeg meg med dove bodylotion med litt selvbruning i. Det gjør underverker for en melkehvit, bleik nordlending. 

Klipper og filer negler etter behov. Jobber innen helse så kan verken bruke lakk eller ha lange negler til vanlig, men når jeg har fri liker jeg å lakke neglene, føles litt mer pynta med en gang ;) 

Anonymkode: 7516f...37a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg renser ansiktet hver morgen og kveld. 2-3 ganger i uka skrubber jeg ansiktet med en mild skrubb. En kveld i uka tar jeg fuktighetsmaske og en kveld i uka bruker jeg en leirmaske.

På søndag skrubber jeg kroppen og bruker hårkur. 

Jeg smører inn kroppen med bodylotion etter at jeg har dusjet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...