Gå til innhold

Overfarget hår - hva kan jeg gjøre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å få grå hår, så jeg har farget håret ganske mye. Det har ført til at det er veldig mørkt i lengdene, og ganske langt fra min opprinnelige hårfarge. Føler at jeg har havnet i en vond sirkel. Det hadde vært mye lettere å stelle håret mitt om jeg hadde en litt lysere farge og kanskje noen striper.

Men kan dette fikses? Er det noen so har erfaring med det?

En del av meg føler jeg bare må klippe av alt sammen, men det har jeg ikke mye lyst til. Kan jeg prøve avfarging? Kan frisøren hjelpe meg med det?

Anonymkode: 71cf5...24d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner ikke at man tør å farge hjemme når man ikke har mer greie på det. 

Når du etterfarger så begynn først med farge ved røttene, la det sitte i 20-25min og ta fargen i resten av håret de siste 15min. Da blir ikke tuppene sorte. 

Kur håret med proteinkur og fuktkur, annenhver gang. 😊 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Macaron said:

Skjønner ikke at man tør å farge hjemme når man ikke har mer greie på det. 

Når du etterfarger så begynn først med farge ved røttene, la det sitte i 20-25min og ta fargen i resten av håret de siste 15min. Da blir ikke tuppene sorte. 

Kur håret med proteinkur og fuktkur, annenhver gang. 😊 

Takk, det er jeg klar over, men nå var det snakk om å gå over til en lysere farge, ikke farge bare ettervekst :) 

Anonymkode: 71cf5...24d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk, det er jeg klar over, men nå var det snakk om å gå over til en lysere farge, ikke farge bare ettervekst :) 

Anonymkode: 71cf5...24d

Macaron skulle vel bare gni inn hva du har gjort feil og uansett ikke får gjort noe med. Men som sagt kan frisører fikse dette, jeg ble kjempefornøyd den gang da mitt hår måtte lysnes etter mange hjemmefarginger:) 

Anonymkode: 794ae...5df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte på avfarging etter jeg gjor samme tabbe som deg :)

Men gå til frisør! Ikke prøv avfarging hjemme. 

Jeg skjønner ikke at folk klarer å ta i røttene først og derreter i lengdene helt selv. Jeg har ikke sjans! Har prøvd alle gangene jeg har farget håret hjemme, men det ender bare opp som Ts igjen og igjen og igjen.. Frisør er dyrt og den opprinnelige hårfargen min er stygg. 

Anonymkode: b8574...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...