Gå til innhold

Hvor gjør dere av brukte truser når dere bor på hotell?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva slags hotell bor dere på 😯

Jeg har ca 100 reisedøgn i året. Har aldri opplevd at undertøy har blitt stjålet.

Jeg har en skittentøypose i pustbart materiale. Denne henges på en krok på badet eller i garderobeskapet, og alt av skittentøy legges her løpende. 

Jeg har da såpass respekt for rengjøringspersonalet at jeg ikke lar de plukke opp skitne truser fra gulvet. Jeg setter også skoene pent ved inngangen. Samler toalettsaker.  Tørker opp om jeg søler sminke, kaffe eller mat. Og kaster søppel i søppelspannet. 

Anonymkode: 8810c...763

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ts er en gris! Hotellpersonalet har sikkert ryddet rommet,  og kastet det som ligger på gulvet i søpla. Pleier du å kaste truser på gulvet i ditt eget hjem også? 

Og slutt med å spre dine bakterier i safen! Det er disgusting!! 🤮

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, tirben skrev:

Ts er en gris! Hotellpersonalet har sikkert ryddet rommet,  og kastet det som ligger på gulvet i søpla. Pleier du å kaste truser på gulvet i ditt eget hjem ovgså? 

Og slutt med å spre dine bakterier i safen! Det er disgusting!! 🤮

Stuepiker skal da ikke rydde private ting? Jeg har jobba som det og vi flytta aldri på private ting. Om det lå klær i senga så reide vi ikke opp, om det lå klær  og sko og andre ting på gulvet vaska vi rundt det. 

Anonymkode: 922d6...e94

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har med pose til skittentøy. Den ligger alltid i kofferten. Jeg pleier også å ha kofferten lukket/lagt over slik man ikke kan se oppi. 

Samme gjelder feks medisiner, alkohol og smykker. Lar det ikke ligge synlig fremme. 

Anonymkode: 11ebb...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stuepiker skal da ikke rydde private ting? Jeg har jobba som det og vi flytta aldri på private ting. Om det lå klær i senga så reide vi ikke opp, om det lå klær  og sko og andre ting på gulvet vaska vi rundt det. 

Anonymkode: 922d6...e94

Har aldri bodd på et hotell som gjør det på denne måten.

Selv om jeg er ryddig er personlige ting alltid flyttet på. Sko er satt på pen rekke. Klær som hang over en stol er brettet, eller hengt på plass. Toalettartikler blir satt oppå en tørr klut etter at de har vasket servanten. Selv såpe og shampooflasker er tørket over, satt riktig vei, og plassert pent på rekke. Og har virkelig, aldri, kommet til en uoppredd seng, tross at ett og annet plagg innimellom blir liggende der når alt går i full fart om morgenen. 

Anonymkode: 8810c...763

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 28.12.2019 den 12.30, AnonymBruker skrev:

Hva slags hotell bor dere på 😯

Jeg har ca 100 reisedøgn i året. Har aldri opplevd at undertøy har blitt stjålet.

Jeg har en skittentøypose i pustbart materiale. Denne henges på en krok på badet eller i garderobeskapet, og alt av skittentøy legges her løpende. 

Jeg har da såpass respekt for rengjøringspersonalet at jeg ikke lar de plukke opp skitne truser fra gulvet. Jeg setter også skoene pent ved inngangen. Samler toalettsaker.  Tørker opp om jeg søler sminke, kaffe eller mat. Og kaster søppel i søppelspannet. 

Anonymkode: 8810c...763

Er du mann?

Nå er det stort sett kvinnetruser som forsvinner. Tror ikke noen vil ha brukte mannetruser.

Anonymkode: 66704...9a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du mann?

Nå er det stort sett kvinnetruser som forsvinner. Tror ikke noen vil ha brukte mannetruser.

Anonymkode: 66704...9a8

Kvinne. 

Hvorfor antar du automatisk jeg er mann? Jeg viser til å tørke bort sminkesøl? 

Anonymkode: 8810c...763

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å vaske trusa mi i vannkok’ern på hotellrommet. Henger den til tørk over natten. Deilig med fresh truse dagen etter 🤗

Anonymkode: 5833f...bc7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg pleier å vaske trusa mi i vannkok’ern på hotellrommet. Henger den til tørk over natten. Deilig med fresh truse dagen etter 🤗

Anonymkode: 5833f...bc7

Den er ikke mye fresh etter å ha bli utsatt for hundre asiatiske truser. Snakk om å utsette seg for alt mulig av bakterier, da slikt må være utsatt for minst 100 grader i et minutt for å være desinfisert. 

Anonymkode: 8810c...763

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg pleier å vaske trusa mi i vannkok’ern på hotellrommet. Henger den til tørk over natten. Deilig med fresh truse dagen etter 🤗

Anonymkode: 5833f...bc7

😂😂😂

Anonymkode: 29650...25f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 26.12.2019 den 17.05, Fru Uperfekt skrev:

Nå er ikke hotell så himla dyrt men jeg har truser som er i sett med bh'ene mine og de er ikke akkurat billige så...

 

Ok, men jeg kjøpte noen billige. Er nok derfor ;) hotell har jeg ikke råd til.

Anonymkode: 148dc...15a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dem i en pose. Trodde det var en ganske vanlig oppsamlingsmetode for skittent undertøy.

Anonymkode: 50d80...a2a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har reist veldig mye rundt i verden, og har bodd svært mange netter på hotell både i jobbsammenheng og ferie. Jeg har aldri blitt frastjålet truser, og har heller ikke hørt at det har skjedd med kollegaer. Har liten tro på at noen opplever dette gang på gang.....   Brukte truser putter jeg selvfølgelig i en pose sammen med annet skittentøy. 

Anonymkode: 7aa2b...7cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger det fra meg på gulvet. Reverserer ofte det ene hjørnet i rommet til skittentøy.

Vil ikke legge de i plast. Fuktig tøy i luftett pose = mugg (I det minste mer stank enn vanlig.)

Anonymkode: 407db...b9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis bruker jeg aldri safen på hoteller.. For der har ts sine skitne truser vært.. 

:hoho: 

Ts: dersom dine alternativer er enten "slenge skittentøy rett ned" eller "legge i safen" så har du vært merkelig oppdratt. At hotellansatte tar truser du har kastet rundt i rommet og kaster dem, det klandrer jeg dem ikke for. Pinlig at du "sier fra" om slikt, faktisk. :ler: Ting på gulvet = søppel. Dette lærte du da i tenårene, når foreldrene dine kastet alt som lå på gulvet?

Anonymkode: b334e...4d1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har aldri opplevd at hverken truser eller noe annet forsvinner fra hotellrommet... Men jeg må innrømme at jeg synes det er minst like rart å kaste de brukte trusene sine rundt på golv/sofa/seng. Gjør du det hjemme også, TS? Synes det er ganske ekkelt, og også respektløst mot de som skal komme å rydde etter deg. 

Er dette med trusetyveri noe du opplever ofte? For det ser ikke ut til at så mange andre har opplevd noe liknende... Merkelige greier. Kan jo ha blitt med vaskepersonalet ved en feiltakelse og, når de ligger slengt... Synes i alle fall at det høres ekstremt pinlig ut å stå å krangle med hotellet i tre kvarter og beskylde dem for trusetyveri. Ble en truse borte hadde jeg nok bare skrevet på kontoen for «rare ting som skjer», kjøpt en ny truse og gått videre i livet. 

Mine brukte truser går tilbake i kofferten, helst i en eget pose til skittentøy. Men i hvert fall ute av syne til de som skal rydde! Både av hensyn til dem og til mitt eget privatliv. Synes ikke akkurat brukte truser har noe å gjøre på «utstilling».  

Anonymkode: 7c81b...953

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.12.2019 den 15.13, AnonymBruker skrev:

Ts her. Ja jeg pleier å legge de i en egen pose. Men ikke før jeg skal reise derfra. Før det pleide de å ille slengt litt rundt omrkring, men jeg hadde alltid kontroll på hvor mange det var og omtrenltig hvor de var. Dette er ikke noe tulletråd, jeg hadde for bare noen måneder siden en 45 minutters krangel med en hotellsjef hvorpå trusa plutselig dukket opp når jeg truet med politiet. Jeg er hundre prosent sikker på at det er noen av de ansatte.

Det kan nok hende terskelen for å ta de hadde vært høyere om jeg hadde pakket de ned i kofferten etterhvert som de ble brukt, men nå tar jeg uansett ingen sjanser lenger.

Anonymkode: 8306d...5c2

Slikt må du anmelde umiddelbart! Neste gang det skjer, ringer du politiet asap. 

Ikke la hotellet få muligheten til å koke i hop en dekkhistorie om at trusen hadde endt opp i søpla fordi du er en ekkel gris som strør om deg med skittent undertøy..

ps: hvis dette har skjedd på jobbreiser, så bør du også kontakte PST, da det like gjerne kan være forsøk på industrispionasje..

Endret av Oppgitt78
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.12.2019 den 5.45, AnonymBruker skrev:

Jeg putter dem i en skittentøyspose og legger posen i bagasjen. Slenger de ikke fra meg på gulvet, feks. 

Anonymkode: 20575...1b3

Jeg gjør også dette. Har til dags dato ikke opplevd at noen har tatt noe som helst av mitt skittentøy....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier og legge dem i en pose i kofferten. Kom på en flau historie nå.. en gang så hadde jeg hengt opp et sånt dørskilt om at man ikke trenger romvask. Så jeg hadde bare slengt utover klær på gulvet, inkludert truser. Men så hadde de vist vært inne allikevel, de hadde ikke ryddet klærne men jeg ble flau over at de så trusene og andre klær ligge strødd. 

Anonymkode: 62805...172

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...