Gå til innhold

Hvordan har dere det i jula?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet jo kun hvordan vi har det. En mor med høye forventninger til julemiddagen, krangling og hakking på faren min. Har en svært distré far som er tøffelhelt og bare tar imot. Han svinser rundt seg selv og moren min må gi beskjed om alt han skal gjøre. Nå som jeg er voksen trekker jeg meg vekk og ser hvor usunt dette er for meg. Jeg hater julen,ogmen skjønner ikke hvorfor folk syns det er en fin tid. Jeg liker julelys og ha fri,men alt gavekjøpet,kranglingen og stresset kunne jeg vært foruten. Er så store forventninger til alt. Maten blir alltid vellykket og jeg har rause og snille foreldre,men kranglingen og stresset legger en stor demper på julen for meg. Har gitt beskjed til min mor men hun er slik hvert år...

Er det noen andre som har det sånn? Går utifra at dette ikke er normalt.

Anonymkode: ae977...4a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Kjæregutt skrev:

Ingen kunne ha sagt det bedre😊 

De tror de planlegger "Nattverden" av Leonardo Da Vinci😥😅
 
 

Ja, jeg setter kjempestor pris på alt de steller i stand. Men helt ærlig ville jeg heller ha spist litt dårligere mat og hatt foreldre som snakket til hverandre med respekt..skulle tro denne maten var liv eller død...

Anonymkode: ae977...4a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det ganske likt som deg. Kranglingen er det stort sett en av mine søstre som starter. Jeg trekker meg vekk fordi jeg ikke orker alt maset. Er så mye styr for en middag og en kveld. 

I fjor feiret mine besteforeldre med oss, og det var en fredelig jul. Slik blir det nok ikke i år. 

Anonymkode: b0bc0...e3a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sliten så tar alt med ro. Har besøk av foreldre i år, men de er heldigvis like chill som oss. Ser litt TV mens ribba står i ovnen, så blir det mat og dessert + gaver og kanskje kveldsfilm. Ingen barn i familien lengre så julen er ikke så høytidelig i år. Jeg har stor tro på at man får den julen man ønsker om man feirer hjemme/ inviterer folk til seg. Da har man kontroll. 

Anonymkode: efe9d...389

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Forumhei

Alle slapper i koseklær, spiser godis og ser julefilm. Middag lager vi sammen etterpå, ikke noe komplisert kalkun og potetter med saus🥰🥰

 

god jul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en deilig og rolig jul. Jeg skal bort på middag og det gleder jeg meg til. I morgen skal jeg ha middagsgjester, det gleder jeg meg også til. Jeg har tid til lesing, strikking, turgåing og tv-titting, kunne ikke ønsket meg en annen jul.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Brunhilde skrev:

Jeg har en deilig og rolig jul. Jeg skal bort på middag og det gleder jeg meg til. I morgen skal jeg ha middagsgjester, det gleder jeg meg også til. Jeg har tid til lesing, strikking, turgåing og tv-titting, kunne ikke ønsket meg en annen jul.

Høres helt nydelig ut! Sånn jul vil jeg ha,tenker å ha julen hjemme hos meg når jeg får kjøpt meg hus.

Anonymkode: ae977...4a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra. Julegrandiosaen settes snart inn i ovnen. Hva skal dere ha til mat i dag?

Anonymkode: ab618...575

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg feirer for første gang hos svigers, da vi fikk en sønn i sommer og skal feire annenhver gang hos samboer og meg 😊 Gjør stort sett det samme som hos meg: 

Våkner til julestrømpe på døra med flaxlodd, godteri og ullsokker

Ser på Askepott mens vi spiser god frokost og godteri, i pysjamas

Spiste risgrøt med mandel i

Ser på tegnefilm til middag

Skal spise pinnekjøtt i kveld etterfulgt av riskrem

Åpne pakker, og så spise julekaker og spille spill ❤️
 

Eneste forskjellen hos hans og min familie er at hos oss har vi mandelen i riskremen - vi har ikke grøt tidligere på dagen :) 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor stresser voldsomt med julemiddagen, starter dagen i forveien og fortsetter hele dagen. Når det spises sitter hun ikke ned, men vimser rundt og spør alle om de vil ha mer av alt. Alle blir stressa av det. Maten er fæl på toppen av alt, hun er en elendig kokk 😀

Men sånn er det, og det har en viss sjarm.

Anonymkode: 86be9...a8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min er som moren din. I år har jeg snakket masse med han i forkant om at jula er veldig viktig for barna, og at det de kommer til å huske best er stemningen, og ikke om alle detaljer er perfekte. Foreløpig ser det ut som det har hjulpet, men det gjenstår å se hvordan det går når maten skal klargjøres og serveres.

Anonymkode: 02460...5e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trudde det var jeg som hadde skrevet det, er i helt samme situasjon!

Anonymkode: ad8f8...e67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så bra. Jeg er introvert, sjenert og liker bøker, men kommer fra en familie med bråkmakere som helst ser sport og reality på TV hele dagen. De snakker stort sett om jobb, familie, bil og hus, mens jeg er arbeidsledig og singel. Det er slitsomt, kjedelig og skamfullt samtidig. Gleder meg til det er over.

Anonymkode: 9a30a...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å jobba hundrevis av timer før jul er jeg ganske metta på jul. Så idag har jeg faktisk pussa opp litt, hørt på alt annet en julemusikk. Middag senere idag med familien og da kun fordi noen blir skuffet hvis jeg ikke kommer. Kunne igrunn tenkt meg å pusse opp mer nå som jeg endelig har en fridag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har det veldig koselig❤️ 4 jenter fra 4-19 år, Svigers kommer i år . God mat, dessert og drikke . 
masse gaver til alle , god stemning og god jul😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker said:

Svigermor stresser voldsomt med julemiddagen, starter dagen i forveien og fortsetter hele dagen. Når det spises sitter hun ikke ned, men vimser rundt og spør alle om de vil ha mer av alt. Alle blir stressa av det. Maten er fæl på toppen av alt, hun er en elendig kokk 😀

Men sånn er det, og det har en viss sjarm.

Anonymkode: 86be9...a8f

Sånn er min mor og. Håpløs kokk, kan ikke servere noe uten kjøtt, poteter og ihjelkokte gulrøtter, nekter å ta imot forslag, og griner noe voldsomt på nesa om noen serverer noe annet. Sitter aldri stille, roper og skriker heller enn å gå bort til deg og si hva det er hun vil. Stresser i dagevis med juleforberedelser selv om ingen har bedt henne om det og heller vil at hun skal sette seg ned og drikke en kopp te.

Anonymkode: 9a30a...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det null stress og forventninger. Gavene er symbolske, vi spiser god mat og slapper av uten styr. Man må lære å senke skuldrene.

Anonymkode: fb98c...b8c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsket jul og tilbringe tid med familien.

I dag sov vi lenge, hadde julebrunch før vi gikk en lang tur med hunden. Nå skal vi slappe litt av før vi skal pynte oss, før vi spiser julemiddag sammen med storfamilien. Etter middag skal alle tilbake til oss. Der blir det julegaver og dessert, kaffe og Cognac. Regner med de andre reiser i rimelig tid hjem til sitt. Da skal jeg og mannen i jacuzzien. Det blir samme opplegg i morgen, men da tror jeg vi får fisk. Selv lager jeg nesten ikke middag hele julen. Det er så deilig.

Anonymkode: 741f8...c7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...